Apeninja Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Jeg har 3 i 2P matte fra før, men dette er ikke nok til å søke meg inn på lærerutdanningen ettersom kravet er minst 4 i 2P eller bestått karakter i S/R matte. Jeg vet at det tilbys forkurs for de som vil søke seg inn på lærerutdanningen - men samtidig høres det enklere ut å bare ta S1 som privatist og få karakteren 2 (minst) slik at jeg kan komme meg inn på studiet. Altså bare bestå S1 og slippe å ta forkurset hvor det kreves 4 for å bestå istedet (som jeg har hørt mange stryker i). Det må i tillegg nevnes at jeg er elendig i matte, og som privatist må jeg så klart lese alt selv. Men det skal vel ikke så mye til å bestå S1? Satser bare på å bestå. Hva mener dere?? Noen erfaringer selv, eller evt. bøker eller nettsider å anbefale for å lese meg opp? Lenke til kommentar
olsenpia Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 For en som er "elendig" i matte, tror jeg faktisk det er bedre å satse på 4 i 2P. Du har vel 4 i 1P? 2P er jo på mange måter lettere enn 1P - mindre pensum og således færre kompetansemål. Mindre å måtte kunne på eksamen. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Matematikk 1P og 2P er på mange måter en repetisjon av ungdomsskolematematikken. Du klarer vel å lære dette ved å repetere det du klarte på ungdomsskolen. Lenke til kommentar
olsenpia Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Matematikk 1P og 2P er på mange måter en repetisjon av ungdomsskolematematikken. Du klarer vel å lære dette ved å repetere det du klarte på ungdomsskolen. Det stemmer. Faktisk synes jeg 1P og 2P var lettere enn matematikken på ungdomsskolen. 1 Lenke til kommentar
Hansen00 Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Det er vanskeligere å bestå matematikk S1 enn å bestå matematikk 2P med karakter 4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå