Gå til innhold

Problemer med ABIT NF7-S v1.0

samb

Anbefalte innlegg

Kjøpt som demokort fra Komplett. Første bootup, bios klager på CPU innstillinger, korrekt nok iom at jeg aldri har brukt kortet før. Jeg går inn i BIOS og fikser og lagrer til cmos. I det den restarter, kommer det opp et rødt rektangel med følgende advarsel inni:

"DO NOT TURN OFF POWER while cmos saving YOUR BIOS".

Tilnærmet ordrett.

Deretter begynte en regelmessig piping. pip...pause...pip...pause...osv.

Jeg slår av maskina, venter litt, og slår på igjen. Samme pipinga. Ok, jeg slår av psu og resetter cmos. Maskina kommer opp igjen og jeg prøver først å boote windows. No go, crasher nesten før den har kommet i gang, og igjen må jeg resette cmos før jeg får gjort noe. I neste omgang får jeg bootet opp i Linux men også der henger det etter kort tid.

Jeg prøver igjen å tweake bios-settinger, men skjer samme som tidligere. Bytter batteri med et jeg vet fungerer, men ingen forandring.

Fra en annen maskin henter jeg ned siste bios-oppdatering fra ABITs hjemmeside, nf722.exe. Forsikret meg selvsagt om at den var beregnet på min revisjon av kortet, ikke v2.0.

Selve oppdateringsprosessen av bios går som smurt, men når jeg så trykker F1 som jeg blir bedt om etter oppdateringen og maskinen restartes, så får jeg kun den gode gamle pipinga. Og nå hjelper det heller ikke å resette cmos, eller å ta ut alt av strøm og batteri som og det også blir rådet om i manualen. Kun piping.

Sa da lurer jeg på, hva nå? Må kortet returneres, eller er det noe som kan

gjøres for å få det kjørendes igjen?

Endret av samb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...