Gå til innhold

Hvilke type prosessorer inkluderer Amd-K7 familien?

Anbefalte innlegg

Er i ferd med å bestille et hovedkort fra EliteGroup nå...det står at hovedkortet støtter AMD Athlon (K7) processors, dette innebærer hele Athlon serien inkludert Athlon xp gjør det ikke? Kanskje et litt dumt spørsmål, men håper noen kan svare meg på det =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på det?

Her er info fra produktets hjemmeside:

K7S5A

SiS® 735 Chipset

Socket A for AMD® Athlon/Duron (K7) processors

Two 184-pin DDR DIMMs and two 168-pin DIMMs with DDR SDRAM or SDRAM support, up

to 1GB(DDR or SDRAM)

Mulig jeg har misfostått noe her, men jeg forstod det som at dette hovedkortet ville passe med en Athlon Xp-prosessor?

Lenke til kommentar

Det var det jeg trodde jeg også, at så lenge det var Socket A så skulle det fungere med Athlon xp-prosessorer!

Kjempefint hvis noen med som vet dette med sikkerhet kan få bekreftet at bestillinga mi ser riktig ut og at jeg ikke har rotet det til inni hodet mitt og tenkt noe feil :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-04 14:59, Hoggorm1 skrev:

Ingen AMD prosessor er noen gang lansert under navnet K7. Familien het Athlon, men før dette var 100% klart var det mange som kalte den K7.

Her ble det litt raskt. Jeg har en Athlon K7...Det står faktisk slik på prosessor'n. Overklokket til ca.900 (fra 750) med goldfingerkort og spenningen satt til 2.0v (fra 1.6) går stabilt og bra.

Roger

Lenke til kommentar

Athlon og K7 er vel begge familie navn?

K7'er var slot A, mens de som kom i socket utgave har nye kjerner (revidert Athlon kjerne) også kalt T-bird.) Også har du spitfire tingene (også kalt DURON) Så en t-bird er en ATHLON med ny kjerne, mens en K7 er en athlon (slot1) med gammel kjerne. En duron er en athlon med med budget kjerne:)

K7 må ikke forveksles med kt7 eller k7t og heller ikke med k9 som jo er noe helt annet:) K6-1,2&3 er jo også noe villt noe, også har vi kanskje K32 som jeg ikke aner om kommer før år 2067. Ellers er sikkert folk forvirret nå:)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-04 14:41, alaruz skrev:

Jeg trodde nå at K7 gjalt enda jeg ?

Og at hammer serien skulle hete K8....

Bare at den første versjonen av K7 startet med Athlon Slot A som senere ble til Socket A ???

Correct me if I'm wrong,....

Det stemmer det. K7-familien er AMD's 7'ende generasjons prosessorer og inbefatter alle prosessorene som er basert på samme kjerne-design. (Altså alt fra Athlon classic 500MHz, Duron, T-bird, Palomino og de kommende Thoroughbread, Barton og Apolossa.)

Her er mye info om K7-familien (og andre om du blar litt bakover) http://www.sandpile.org/impl/k7.htm

Lenke til kommentar

Har det hovedkortet. Med XP1600 og det virker som en drøm. Det mest stabila hovedkortet eg har brukt. Einaste som e negg e at det ikkje e mange mulighetar til overklokking. Men for å kjøra ein cpu på styandard hastighet så e det faktisk bra. Var veldig skeptisk til ESC men leste noen testar som ga det bra karakter, og det har vist seg å virka utmerka for meg. SIS chipsette e jo ganske bra då, legge jo amd sine chipset i støvet, og via greide jo først å ta det med 266A. E jo greit at chipsette ikkje lage så mye varme og.. e ikkje vifta på hovedkortet ( spare litt støy og). Og det som for min del var veldig viktig det var billig.. og det tar sdram og ddr minne.. så eg kunne ta ein veldig billig oppgradring..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...