Odd R. Valmot Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Er det tryggere å ha informasjon om helsen vår i nettskyen - eller bare billigere? Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Ja, hvilke regler har helsetjenesten å forholde seg til? Vi har hatt debatt om dette tidligere, og den gang påstod flere at fastlegen kunne bruke e-post boksen, som alle har fått tildelt, når opplysninger etter laboratoriprøver kommer i retur etter et besøk hos fastlegen. I min kommune er ikke dette rutine, men kan jeg forlange at disse opplysningene sendes til min e-post? Dette er en offentlig e-post, som er like vanskelig å bryte seg inn i som nettbanken, så den burde være sikker nok. Hva er grunnen til at det ikke er normal praksis å bruke e-post i denne sammenheng, da alternativet med å møte opp og stille seg i en lang kø for å få opplysningene er frustrerende. I mitt tilfelle blir det til at jeg ikke orker og stoler på at jeg blir kontaktet dersom det er noe alvorlig galt. Lenke til kommentar
missi Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Det er neppe billigere og det er garantert mindre sikkert. Skal helsekatastrofe i en sky så skal den skyen være driftet av den norske staten på norsk jord med norsk personell med norsk sikkerhetsklarering. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå