AnonymDiskusjon Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 Har en god kompis jeg har hengt med omtrent hver dag med siden tidlig barneskole, men etter at han fikk seg dame i juli har jeg omtrent ikke sett han.. gikk fra å være sammen daglig til gå uker imellom hver gang, og denne endringen skjedde momentant da han fikk seg dame. Føler meg på en måte svikta, han vet godt at jeg ikke har mange andre kompiser, og det har ikke han heller. Hva burde jeg gjøre, er kameratskapet over? Anonymous poster hash: 03119...1a2 Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 hvis dere er så gode venner, så burde du være i stand til å spørre han om dette personlig fremfor at vi, en gjeng med personer du ikke kjenner, skal synse oss fram til noe for deg 6 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Hvor gamle er dere? Det blir på et punkt vanlig at man vokser fra barndomsvennene sine uansett, samt at man ikke er sammen med venner utenfor skolen hver dag lenger. Du må nesten gi ham litt rom til å være sammen med kjæresten og andre også. Så får du prøve å få andre venner du kan tilbringe tid med også. Det kan ikke være hans ansvar å holde deg med selskap. 6 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Kjærligheten er sterke krefter. Jeg opplevde dette selv. Dette er nytt for han, og det vil ta tid før han lander i huet. Når han gjør det, kan det hende han tar kontakt. I mellomtiden, kan du sende en melding i ny og ne for å vise at du ikke tar avstand. For hvis det skulle skje at forholdet tar slutt, vil han mest sannsynlig angre på at han ikke tok vare på kompisene. Da må du være den sterke nå og tåle denne "vakuum"perioden. Hvis du gidder. Det behøver ikke direkte være et resultat av det nye forholdet, at han devaluerer forhold til gamle venner. Men hvis han begynner å knytte kontakter til nye mennesker, og du samtidig ser han har sosial omgang med gamle venner, så er det en temmelig tydelig indikator på at han ikke setter av ressurser til deg lenger. Det -kan- hende fyren tar til fornuft med tiden, og spør deg hvordan det går. Men da spørs det om du har giddi å vente så lenge med å ha kontakt. Det er kanskje best om du prøver å finne noen andre i mellomtiden, smått men sikkert, over tid. Både la han gå videre med sitt, og du ditt, men fremdeles holde dører åpne. Da er du fornøyd med deg selv, sterk, og trenger ikke andre til å diktere livet ditt. 6 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Kjærligheten er sterke krefter. Jeg opplevde dette selv. Dette er nytt for han, og det vil ta tid før han lander i huet. Når han gjør det, kan det hende han tar kontakt. I mellomtiden, kan du sende en melding i ny og ne for å vise at du ikke tar avstand. For hvis det skulle skje at forholdet tar slutt, vil han mest sannsynlig angre på at han ikke tok vare på kompisene. Da må du være den sterke nå og tåle denne "vakuum"perioden. Hvis du gidder. Det behøver ikke direkte være et resultat av det nye forholdet, at han devaluerer forhold til gamle venner. Men hvis han begynner å knytte kontakter til nye mennesker, og du samtidig ser han har sosial omgang med gamle venner, så er det en temmelig tydelig indikator på at han ikke setter av ressurser til deg lenger. Det -kan- hende fyren tar til fornuft med tiden, og spør deg hvordan det går. Men da spørs det om du har giddi å vente så lenge med å ha kontakt. Det er kanskje best om du prøver å finne noen andre i mellomtiden, smått men sikkert, over tid. Både la han gå videre med sitt, og du ditt, men fremdeles holde dører åpne. Da er du fornøyd med deg selv, sterk, og trenger ikke andre til å diktere livet ditt. Dette. Pluss at nå er nok tiden inne for at du finner deg dame også. Og da kanskje du oppdager det samme som han. 4 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 (endret) Dette. Pluss at nå er nok tiden inne for at du finner deg dame også. Og da kanskje du oppdager det samme som han. Noen damer kan ha en tendens til å skulle styre hvem du skal ha i livet ditt. Dessverre er altfor mange menn for svake til å gjøre det rette der. Integriteten deres svinner hen når de må føle på at lykken avtar i forholdet når han står for sine egne verdier. - De forsøker å reparere gamle relasjoner som du forlot fordi de var destruktive for deg og som nå bare river opp gamle sår. Intensjonen er god men ofte gjør det mer skade enn godt. - De dømmer dine nåværende venner og forsøker å splitte relasjoner (søsken, venner, kolleger, slekt/familie) de selv ikke finner gode nok for hennes visjon om tilværelsen med deg. - De kan få deg til å favorisere hennes barn eller deres felles barn ovenfor dine egne. La aldri en kvinne skape avstand mellom deg og dine barn. Du er minst like viktig for dine barn. "Vi må bygge soverom til mine barn, men vi har ikke plass til dine", "Vi har ikke råd til å ta med alle barna på ferie, så du må nok snakke med dine - du kan jo ta et par dager med dem etterpå", "Du har jo bare barna dine annenhver helg så vi må prioritere de som bor her mest" (hvorfor ble det slik?). Eller at hun gjør et poeng ut av at hun "virkelig forsøker" å -gi- noen dager til dine barn, men at det er tydelig at de ikke har en plass i hennes og deres felles hverdag. - De forsøker å endre den du er som inkluderer dine relasjoner og når hun forstår at det ikke gir resultatene hun ønsket kan hun gå videre til neste prosjekt og la deg rydde opp i rotet hun skapte, alene. Og en haug andre ting. Kvinner er gode til å manipulere menn i retningen de ønsker dem. La aldri en "dame" styre livet ditt, ødelegge verdifulle relasjoner eller styre deg i en retning som avleder deg fra retningen du kjenner er riktig for deg. Et partnerforhold kan gå dukken når som helst men gamle vennskap og viktige relasjoner (som dine barn) bør man forsøke å bevare så lenge som mulig. Det kan være for sent å forsøke å reparere dem 20 år senere. Så for min del har jeg alltid følgende regel: Hvis noe eller noen som er viktig i mitt liv ikke er bra nok for henne/dama, så er hun ikke noe for meg. Dette også når jeg har tilbragt lang tid med henne før dette kommer for en dag. Selv om lånet er tatt og huset er kjøpt er jeg da klar på hva jeg må gjøre. Endret 28. desember 2018 av Theo343 3 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Er vel temmelig normalt dette.. Merker jo det selv etter jeg fikk meg samboer.. Blir ikke like mye tid til kompiser.. Men for all del, jeg har en snapchat gruppe med 2 kompiser som vi fjaser avgårde daglig for å holde kontakten.. Man må jobbe for å holde kontakten med kompiser.. Kontakte kompisen din via annet media og preik der er mitt tips... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 (endret) At kompiser blir mindre tilgjengelig det første halvåret de er i et nytt forhold er rimelig normalt. Det som ikke er like normalt er når det vedvarer og du sjelden hører eller ser dem over flere år. Det samme kan du oppleve når de får barn, det tar mye tid og energi i tillegg til jobb og egen familie. Men en god kompis sørger for å få tid med sine gamle kompiser og inkluderer dem i sin nye hverdag. Ei god dame forstår også viktigheten av det. Endret 28. desember 2018 av Theo343 3 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Noen folk er slik. Vi prioriterer annerledes. Noen blir fullstendig fraværende når de er i et forhold mens andre klarer å beholde nettverket sitt. Noen par er fullstendig avhengige av hverandre til enhver tid mens andre klarer å beholde deler av sin selvstendighet. Selv har jeg kjæreste og små barn, men allikevel plenty tid til venner. Det handler om prioriteringer. Det bør dog nevnes at jeg da også har flyttet til en annen by og ikke har noen jeg kjenner her så tiden jeg da har til over er til en viss grad teoretisk Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Det er vanleg at folk forsvinn når dei får seg kjæreste. 1 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Dette opplever vi alle stadig vekk. Bestekompiser kommer og bestekompiser går, akkurat som damer. Det eneste du har sikkert her i verden, og de eneste som til syvende og sist bryr seg om deg overhodet, er deg selv og familien din (besteforeldre, foreldre, søsken og egne barn). Et annet spørsmål er hvorfor du ønsker å omgås slike emosjonelle typer som han kompisen din uansett. Det tar ikke lang tid før damer går lei slike som han da de blir alt for tilgjengelige, og da står han sikkert der igjen klar til å bruke deg som midlertidig behag inntil noe mer spennende dukker opp igjen. Du kan aldri argumentere logisk for hvorfor noen skal like deg eller bruke mer tid på deg. Å «snakke om» slikt det være seg med kompiser eller kjærester er helt meningsløst, og det beste du kan gjøre er å fortsette livet ditt ved å gjøre de tingene du brenner for og tjener penger på. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå