Gå til innhold

nye ram i box

wichtom

Anbefalte innlegg

ja rikitg.....det er en corsair xms pc4000 512.....men aida sier det er en pc3700 brikke,,,,,og lesetesten gikk jaggu tregere enn min gamle geil value 3200.... skjønner jeg må stille på et eller anne i bios....men så var det det herre med å stille på noe man ikke helt har peil på..... får vel like mye hjelp som sist jeg spurte om noe på forumet....så jeg får vel begynne i bios tenker jeg......sukk.

men takker for svar alikavel..... :xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sier vel litt det da ja....skal endre litt på timings......men...jeg skjønner ikke så mye mere i bios....finner ikke noe av det som dere snakker om her på forummet..... 5.4 3.2 og det derre,,,så vet ikke helt hva jeg skal stille på der inne....har bare stilt på fsb og vcore under min trim tidligere

Lenke til kommentar
Drit i hva den blir identifisert som. Brikker med høye hastighet blir sjelden identifisert riktig.

At ytelsen er dårligere enn PC3200-brikka er ikke rart, den nye har vel 3-4-4-8-timings mot Value-brikkas 2,5-3-3-6.

det du sier der er jo at geil brikka leser/uter mere en corsairn...ergo dette var waste of money

Lenke til kommentar
se sigg.......det var med geil...pc3200 :cool: regner med å komme litt høyere med corsen ja

Hvilken divider? Regner med du ikke kjørte minnet på 275...

divider..........har ikke stilt på noe i bios anngående ram...kun timings.....den er nå 2.5-3-3-5.....uten at jeg har stilt på noeikke har jeg stilt på bussen heller...den står på 133.....

Lenke til kommentar
så....for å komme videre fra 3.3....så trenger jeg en annen cpu altså..........den var ny...men som sagt...er ikke så dreven i dette enda :blush:

Mente ikke det, grunnen til at jeg bablet om RAM på 275, divider osv. var at jeg trodde du hadde en 800FSB-CPU.

ok.. he he. snart så.. må bare smøre dama litt. har blitt litt mye pcstuff i år. nesten 40.000. men, har du noen tips å komme med? angående oppsett hardware. eller i bios. har msi vettu. er ikke sikkert du vet så mye...men en max3 står høyt på lista.pluss en malay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...