Gå til innhold

Nikon Coolpix 3700

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med dette kameraet? Bilde kvalitet, bruk osv. Jeg har foreløbig kommet frem til at det er det kameraet som passer meg best, mest pga av oppløsningen på video som jeg vet jeg kommer til å bruke endel. Ellers ser det jo greit ut også men det er tregt å starte opp ser jeg. Det er jo litt dumt på et sånt type kamera. Setter stor pris på om noen har noen erfaringer før jeg går ut og handler.

Mvh

Tor

Endret av Elfer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil uansett hvilket digital stillbildekamera du velger ha dårlig videofunksjon. Vær også klar over at lengden på videopptakene er sterkt begrenset. Alle tidligere Coolpix kamera har også manglet mikrofon til samtidig lydopptak, men vet ikke hvordan det er på 3700.

Planlegger du å bruke videosnuttene til noe mer enn web-filmsnutter, bør du kjøpe deg ett ordentlig videokamera fremfor ett digitalt stillbildekamera. 3700 har høyere oppløsning på video enn andre digitale stillbildekamera, men kvaliteten blir allikevel langt under vanlig videokamera.

Lenke til kommentar

Ja jeg vet det ikke blir DV kvalitet, jeg har et DV kamera også så det er ikke det jeg er ute etter. Men bare muligheten til å ta opp små video snutter de gangene man har med seg kameraet og noe dukker opp. Det burde jo være bedre enn de andre på video da oppløsningen er det dobbelte? Derfor jeg har falt for dette kameraet. Skulle gjerne hørt om noen har erfaringer med akkurat dette kameraet.

Lenke til kommentar
Ja jeg vet det ikke blir DV kvalitet, jeg har et DV kamera også så det er ikke det jeg er ute etter. Men bare muligheten til å ta opp små video snutter de gangene man har med seg kameraet og noe dukker opp. Det burde jo være bedre enn de andre på video da oppløsningen er det dobbelte? Derfor jeg har falt for dette kameraet. Skulle gjerne hørt om noen har erfaringer med akkurat dette kameraet.

Det er uten tvil ett godt kamera. Hvis du har bruk for videofunksjonen så er dette kameraet ett godt valg. God bildekvalitet, relativt kjapt, lite og nett... har gjennomgående fått bra resultat i tester. Kan være litt vanskelig å få tak i for tiden, ettersom det er utsolgt fra Interfoto (norsk importør av Nikon) men leter du litt rundt, og du er veldig heldig, så er det noen få som ikke er blitt utsolgt i løpet av disse siste hektiske dagene før jul.

Lenke til kommentar

Nikon Coolpix 3700: Bredde 9,55 cm, høyde 5,0 cm, dybde 3,1 cm.

Canon Ixus 400: Bredde 8.5 cm, høyde 5,7 cm, dybde 2,78 cm.

Som du ser er det ikke så veldig store forskjeller. Jeg regner med at du har lest akameras tester av de to kameraene. Hvis ikke du har gjort det kan det være lurt å gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...