EmLeX Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 (endret) Om man skal følge vilkåra så står det "Kunden kan fylle på ubegrenset antall ganger" med 3 gb pakker. Så om man da fyller på 3, 30 eller 300 ganger for dagen skulle ikkje være noken problem i følge deira vilkår. I teorien ja. i praksis bruker di vell hjemmel i del 17 i vilkår for å sperre ute lenge før så lite som tilome 30refills vertfall 300. da det er 900gb som er godt over hva di ser ut til å tilate på en månde Endret 28. desember 2018 av EmLeX Lenke til kommentar
Freakai Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Annet forbruk enn meg selv er tydelig misbruk. Uheldig tankegang. Folk er forskjellige. I væremåte og forbruk av data på telefonen. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 I teorien ja. i praksis bruker di vell hjemmel i del 17 i vilkår for å sperre ute lenge før så lite som tilome 30refills vertfall 300. da det er 900gb som er godt over hva di ser ut til å tilate på en månde Alt hadde jo vore greit om vi fikk vite kor mange GB vi kan forvente å bruke. Det blir feil å skrive ubegrenset når det i praksis ikkje er ubegrensa. Vi kan jo ikkje vite kva som er gjennomsnittsforbrukt til andre kunder med fri data. 1 Lenke til kommentar
EmLeX Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Alt hadde jo vore greit om vi fikk vite kor mange GB vi kan forvente å bruke. Det blir feil å skrive ubegrenset når det i praksis ikkje er ubegrensa. Vi kan jo ikkje vite kva som er gjennomsnittsforbrukt til andre kunder med fri data. Helt enig der, 500kr hadde vert fantastisk pris for 200gb som er der det ser ut som di hiver folk av i dag. Om di kunne spesifisert det sånn at folk ikke hadde vert redde for å bruke hadde det jo vert markedets beste tilbudd,. Ligger selv på rund 180gb brukt denne månden og er redd for å få sms om nedgradering og struping. Er ikke til å bli klok på vertfall Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Svindlere 1 Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Først var det en umulig oppnåelig grense på 1TB med data, så var det 200GB som var maksgrense og nå stopper de brukere som for eks streamer i høy kvalitet per 5GB nedlastet. For ett kundefiendlig selskap... 5 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Her burde du kanskje spesifisere mer om ditt finske sim kort. Hva gir 300 kr/mnd deg av datakvote? Uten at du nevner hvor mye data du har tilgang til per måned så er det jo umulig å vurdere om det er et godt tilbud eller ikke. Nå er det vel kun i nord-norge det er rimelig avstand til Finland slik at om dette skal være en løsning som er gangbar for massene så må det jo da være mulig å bestille sim-pakke per post via nett fra finland og få sendt til Norge. Evt. sjekke ut hva som kan være aktuelle abonnement eller kontantkortløsninger fra Sverige el. Danmark naturligvis. Om jeg husker riktig, så har dette vært diskutert i en av de andre trådene, og abonnementet det gjelder er "bruk så mye data du vil". Jeg tror dessverre at det er vrient å få det uten å være finsk statsborger. Lenke til kommentar
EmLeX Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Om jeg husker riktig, så har dette vært diskutert i en av de andre trådene, og abonnementet det gjelder er "bruk så mye data du vil". Jeg tror dessverre at det er vrient å få det uten å være finsk statsborger. Nei. er bere bestille simkort fra ebay. 2-3 stykker og ha liggene klare til aktivering om di deaktiverer et. og så bestille in nye når det skjer. men di blir vanskeligere og finne på ebay. kansje om nokk folk vi gi en fu till telia og netcom at noen finske sellere kan starte opp igjen 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Nei. er bere bestille simkort fra ebay. Okay, men prepaid/kontantkort, da eller? Bra tilbud uansett. Lenke til kommentar
forduser Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Nei. er bere bestille simkort fra ebay. Okay, men prepaid/kontantkort, da eller? Bra tilbud uansett. oftest kun gyldig i 30 dager. Må innom finnland en gang pr mnd for fortsatt bruk Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Må innom finnland en gang pr mnd for fortsatt bruk Uaktuelt for de aller fleste, altså.. Lenke til kommentar
EmLeX Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 (endret) oftest kun gyldig i 30 dager. Må innom finnland en gang pr mnd for fortsatt bruk Stemmer ikke. om du leser vilkår fra disse levrandørene har di retten til å gjøre en 4 månders sjekk på bruk. så du risikerer å miste eu roaming etter 2-3 månder og det er der nye sim kort du har inaktiv og klar til bruk kommer in. di kan heller ikke bere kutte bruken din men må gi deg 14 dagers bekjed og frist til å komme tilbake til finland eller spesifisere grund til at du har brukt det ute av finland så lenge. The aim of the roaming regulation is not to enable permanent roaming in EU/EEA countries. Elisa has the right to monitor the use of the subscription in EU/EEA countries and intervene in any misuse. “Misuse” includes the uninterrupted use of the subscription in EU/EEA countries during a monitoring period of four (4) months and situations in which more than 50% of subscription traffic takes place in EU/EEA countries during a monitoring period of four (4) months. A notification of any suspected misuse can also be issued, demanding that the customer return to their domestic network within fourteen (14) days. The notification includes a description of the conditions required to continue roaming. Rather than returning to the domestic network, the customer may present written reasons for the uninterrupted use of the subscription in EU/EEA countries within fourteen (14) days. Such reasons include family relationships, studies or work.If acceptable reasons are not provided in writing within the deadline, Elisa has the right to collect additional charges for roaming Endret 29. desember 2018 av EmLeX Lenke til kommentar
LarsErik22 Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Tragisk at operatørene her i Norge har så elendige tilbud at folk tyr til finske kontantkort for å få oppegående datakvoter. Ser ikke lyst ut for fremtiden når det ender slik med vårt første "fri data" abonnement. 3 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Ser ikke lyst ut for fremtiden når det ender slik med vårt første "fri data" abonnement. Problemet er jo at det ikke er et "fri data" abonnement, og Chili har vel etter hvert vist at de aldri hadde til intensjon å levere "fri data". Om de isteden hadde levert eksempelvis 150GB uten "særvilkår", så skal du se at konkurransen hadde startet. 3 Lenke til kommentar
BerntOK Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Tragisk at operatørene her i Norge har så elendige tilbud at folk tyr til finske kontantkort for å få oppegående datakvoter. Ser ikke lyst ut for fremtiden når det ender slik med vårt første "fri data" abonnement. Sier meg veldig enig på denne Men vi har hatt "fri data" abonnement før for noen år tilbake (2013/2014 ish?), om jeg ikke husker helt feil så var det Chess eller Tele2 og det var bare en kort testperiode tror jeg. Så Chilimobil er ikke den første som lanserer "fri data" abo i Norge. Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Som Chilisjefen sier er det et knippe kunder (les løkhoder) som skal ødelegge for alle andre. INGEN har et "normalt forbruk" på +250GB i måneden, og dersom de 0,5% av kundene hadde oppført seg hadde mest sannsynlig originalprisen blitt ivaretatt. Statistikk fra min ruter, koblet mot Lyse, sier at mengde data per måned er mellom 300 og 400 GB per måned. Dette var med 3 tenåringer i huset og en del streaming (ikke 4K). Så det er ikke noe problem å ha et snittforbruk på godt over 250 GB per måned. Utfordringen for Chili ligger i hvordan skal de kunne tilby «fri data» og samtidig unngå at abonnement ikke benyttes som erstatning for fast (fiber, kabel, xDSL) tilkobling. Lenke til kommentar
Freakai Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Hva om de hadde satt en øvre GB-grense og latt kundene bruke den som ønsket. Ingen smser og ingen kastede kunder. Bare en tanke. Og viktigst, ingen falsk reklame. Dog, det vil ikke være fri bruk, ubegrenset nett eller 1000 gb. De ordene må de da spise. 1 Lenke til kommentar
EmLeX Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Hva om de hadde satt en øvre GB-grense og latt kundene bruke den som ønsket. Ingen smser og ingen kastede kunder. Bare en tanke. Og viktigst, ingen falsk reklame. Dog, det vil ikke være fri bruk, ubegrenset nett eller 1000 gb. De ordene må de da spise. Enig det hadde jo vert det beste for alle. men di er vell for stolt for det og da funker vell ikke salgs metodene di holder på med Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Sier meg veldig enig på denne Men vi har hatt "fri data" abonnement før for noen år tilbake (2013/2014 ish?), om jeg ikke husker helt feil så var det Chess eller Tele2 og det var bare en kort testperiode tror jeg. Så Chilimobil er ikke den første som lanserer "fri data" abo i Norge. Hadde 3G mobilt bredbånd med fri data i 2008... Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Artikkel fra Dagens Næringsliv om ChiliMobil med fokus på kundeveksten, økonomiske utsikter og litt om konflikten med Nkom: https://www.dn.no/telekom/mobil/chili-mobil/nkom/chili-mobil-femdoblet-kundemassen-pa-ett-ar/2-1-509171 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg