Gå til innhold

Chili fikk medhold av departementet: Utsetter Fri Data-vedtak til februar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja da var det pån igjen. kjønner ikke at chili har låv til dette. hva med å heller bere definere grenser tydelig

kan jo ikke selge det som "fri data" hvis de asvlører hvor begrensingen egentlig ligger :D

Ser ut som +/- 200 GB i mnd er taket per idag...for lite for 500,-

• Liker 4
Lenke til kommentar

Dette går ut over leieboere landet over, som ofte ikke har mulighet til å få egen internettlinje, da internettleverandører som tilbyr fiber, ofte også de som tilbyr kabel, ikke ønsker å tilby en ekstra linje til husstander i leid rom. Ikke alle utleiere som er geme og inkluderer internett for leieboerne, og da er eneste alternativ, mobilt internett.

Virker som det er lagt politiske føringer her, fra departementet, fordi man ikke ønsker å ta hensyn til dem som enten er i en slik leie-situasjon, eller for eksempel er utenfor dekningsområdet for kobbernettet, bor på landet osv. Er jo ikke sånn at man benytter en stor del av kvota på 1000GB bare fordi man kan, fordi man typisk har internett inkludert med kabel-TV osv. så det er nettopp dem som er utenom dekningsområdet, eller leier, som har mest glede av Chilis tilsynelatende tilbud.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja da var det pån igjen. kjønner ikke at chili har låv til dette. hva med å heller bere definere grenser tydelig

kan jo ikke selge det som "fri data" hvis de asvlører hvor begrensingen egentlig ligger :D

Hvis ca. 200 GB for 499,- er for dyrt, hvilke abonnement har du da? Det er jo billigere enn samtlige konkurrenter såvidt jeg vet.
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Nei, kjenner at det blir litt mye styr nå. Har vært meget fornøyd kunde i 6 måneder, men nå blir det jo både dyrere og ikke minst mer irriterende med sms-løsningen. Hadde taket vært 10gb om dagen før sms hadde jeg mest sannsynlig aldri måtte sende sms. Med et månedlig forbruk på 40-50 GB skal det ikke store prisendringer til før jeg kan bytte til en annen operatør igjen.

Håper at chili overlever og presser markedet framover. Litt problematisk at de fjerner kunder som ikke er i nærheten av gammel grense på 1000 GB, og jeg tror at alt støyen er skadelig for selskapet. Man får bare følge med og se hva som skjer. 500 kroner for mitt forbruk er enda det klart billigste.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Klager til instanser er selvsagt pågående for meg og flere andre som har kommentert her inne.

Jeg synes også synd på kundene som ikke har blitt kastet ut. De har opplevd en prisøkning på 100 kr, fått lov til å bruke telefonen som hotspot og gått fra 1000 gb til ubegrenset nett.

Nå er det slik at chili ikke leverer det de lover, så det å leve med en ukjent øvre grense. Det unner jeg dem ikke.

November 400 gb.

Desember 200 gb.

Januar x gb.

Håper de anstendige kundene ikke bruker over 100 gb hvis denne trenden fortsetter.

La oss la være å lage støy når selskaper selger et produkt og ikke leverer.

Endret av Freakai
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har dobbel-SIM på mobilen med norsk og finsk SIM-kort. For 300 kroner fyller jeg på en måneds komplett fri data på det finske kontantkortet, som gjelder i hele Norden, inkludert Norge. Og bruker norsk SIM-kort til å ringe og sende SMS i Norge. Billigere og bedre enn chilimobil. Ringer ikke så mye i Norge, så har bare kontantkort. Anbefaler flere å gjøre samme.. I hvert fall når de er så arrogante i Chilimobil

• Liker 6
Lenke til kommentar

Har dobbel-SIM på mobilen med norsk og finsk SIM-kort. For 300 kroner fyller jeg på en måneds komplett fri data på det finske kontantkortet, som gjelder i hele Norden, inkludert Norge. Og bruker norsk SIM-kort til å ringe og sende SMS i Norge. Billigere og bedre enn chilimobil. Ringer ikke så mye i Norge, så har bare kontantkort. Anbefaler flere å gjøre samme.. I hvert fall når de er så arrogante i Chilimobil

Nice elisa sin kontant løsning du har importert? har sett litt på det selv og vurderer kombinere med happybytes for 50kr extra for fri ringing. må du bytte ut det finske sim kortet fra tid til tid?

Endret av EmLeX
Lenke til kommentar

Så kjøp ett av alle de andre abonnementene som gir deg 200GB for mindre enn 500 kr, da. (Det er jo så innmari mange å velge i).

• Liker 5
Lenke til kommentar

Så kjøp ett av alle de andre abonnementene som gir deg 200GB for mindre enn 500 kr, da. (Det er jo så innmari mange å velge i)

Er ikke det det er snakk om. 200gb for 500kr er en utmerket deal. problemet er at di ikke setter klare grenser men hiver ut når di vill. forgje måne 400gb. denne 200. neste 100? er det sånn man vill ha det

• Liker 4
Lenke til kommentar

Nei, da fungerer jo ikke salgsstrategien de bruker.

Hvis du trenger ca 300GB i mnd er det jo en mulighet å se på ICE sin løsning med 12nmd binding og 4G ruter med på kjøpet. Inkluderer også data rollover.

Trekker man fra prisen på smartruteren som man får gratis (verdi 1995,-) og med 6 mnd halv pris, betaler man 433,- for 300GB i mnd på de første 12mnd.

Lurt å teste først, man får 30 dager returrett da de ikke har god hastighet alle steder.

Vurderer det selv da jeg trenger bedre hastighet til visse ting, enn bredbåndet jeg sitter på har.

Endret av Countryman
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...