Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 (endret) Har en tid brukt en iPhone 7 hvor jeg kan snakke inn tekstmeldinger f.eks og den skriver ned akkurat det jeg vil. Og når jeg avslutter setningen med ordet "spørsmålstegn", så skriver den tegnet "?". Akkurat som jeg vil. Men jeg får ikke til det samme på min splitter nye Androidelefon. Når jeg avslutter en setning med "spørsmålstegn" eller "punktum" f.eks, så skriver den ordene rett ut istedet. Den skriver altså ikke tegnet slik jeg vil at den skal gjøre. På iPhone blir en setning altså slik: Når kommer du hjem? På Android: Når kommer du hjem spørsmålstegn. Er det noen måte å lære telefonen eller ordlista å skrive tegnet istedet for ordet? Håper det er enkelt, for dette er en funksjon jeg savner. Endret 27. desember 2018 av Slettet-BnKsB4Fg0P Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 Er det rett og slett ikke mulig? Litt rart ettersom iOS og Blackberry OS har hatt dette i flere år allerede. Ligger Android så langt bak de to andre når det gjelder tale input? Lenke til kommentar
minim Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 Er det rett og slett ikke mulig? Litt rart ettersom iOS og Blackberry OS har hatt dette i flere år allerede. Ligger Android så langt bak de to andre når det gjelder tale input? Det meste er litt dårligere implementert, men det har du sikkert merket allerede om du er vandt til iOS. Aner ikke om dette er mulig. Forsøkte å se igjennom Settings på min telefon, men fant egentlig ikke noe som kunne ligne på dette. Subscriber så jeg får svar på dette selv om noen har et godt tips Lenke til kommentar
bbios Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 Er det rett og slett ikke mulig? Litt rart ettersom iOS og Blackberry OS har hatt dette i flere år allerede. Ligger Android så langt bak de to andre når det gjelder tale input? Digga bb10 med q10 æ hadde.. synd med app mangelen da :/ Lenke til kommentar
minim Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 Har du prøvd på engelsk? Mener å ha hørt at den engelske assistenten er bedre så kanskje dette er noe som kommer til den norske etterhvert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 Har du prøvd på engelsk? Mener å ha hørt at den engelske assistenten er bedre så kanskje dette er noe som kommer til den norske etterhvert. Har ikke prøvd på engelsk da det er uvesentlig for meg. Jeg har bruk for denne funksjonen på norsk. Lenke til kommentar
minim Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 Forstår jo det, men det var bare for å se om norsk implementasjonen ikke var bra. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 (endret) Det meste er litt dårligere implementert, men det har du sikkert merket allerede om du er vandt til iOS. :lol: On topic: meget mulig at norsk ikke støttes ennå. Støtten er i alle fall begrenset for et annet Google produkt: https://support.google.com/docs/answer/4492226?hl=en Ser ut som om Google jobber med automatisk tegnsetting: https://cloud.google.com/speech-to-text/docs/automatic-punctuation Endret 27. desember 2018 av mandela Lenke til kommentar
Brew Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 Har ikke android fonen min tilgjengelig akkurat nå men mener jeg installerte dette swype tastaturet for å få tegnsettingen rett https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nuance.swype.trial Så vidt jeg kan huske funket det veldig bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Tale til tekst har jeg brukt mye på både Android og iOS, og det er ingen tvil om at det funker mye bedre på iOS enn på Android. Spesielt det med å konvertere tale til tegn funker svært dårlig på Android, kan ikke huske å ha sett det virke noengang. Mulig det finnes løsninger for å forbedre dette, men jeg har gitt opp å lete. iOS har også en logikk for når tale skal endres til tekst eller tegn. Si "Nå er det på tide å sette punktum punktum" til en iPhone, og den skjønner at kun det siste punktum skal endres fra tekst til tegn. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Google har fokusert på "conversational mode" i stedet for "dictation mode" for tale til tekst har jeg lest (altså søk og annonser). Lenke til kommentar
Brew Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Har ikke android fonen min tilgjengelig akkurat nå men mener jeg installerte dette swype tastaturet for å få tegnsettingen rett https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nuance.swype.trial Så vidt jeg kan huske funket det veldig bra. Ser ut som linken her ikke funker? Tastaturet jeg brukte til dette på android heter Swype+dragon. Tale til tekst fungerer som på iphone,og det støtter norsk. Bruker foresten swype på min iphone X også. Det orginale norske tastaturet er jo latterlig dårlig å skrive på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Ser ut som m Swype rett og slett er lagt ned. Funker det greit å laste ned en apk tro? Lenke til kommentar
Brew Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Ja det ligner faktisk på det. Men er litt merkelig,for jeg hadde vist slettet den på min tlf,men fant den under "mine apper" på google play og kunne laste den ned på nytt. Du får teste med en apk hvis du finner. Kan vel ikke skade å prøve. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 https://www.theverge.com/2018/2/21/17030216/nuance-discontinues-swype-keyboard Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Har fått tak i en apk og installert, lastet ned norsk språk og det funker...ish. Ikke i nærheten så godt som på iPhone eller Blackberry, men det går på et vis. Sakte og unøyaktig, men det er vel slik man må godta fra et åpent system. 1 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Har fått tak i en apk og installert, lastet ned norsk språk og det funker...ish. Ikke i nærheten så godt som på iPhone eller Blackberry, men det går på et vis. Sakte og unøyaktig, men det er vel slik man må godta fra et åpent system. Google produkter er ikke "et åpent system", Google sin tale til tekst fungerer forøvrig til tider utmerket så lenge du ikke skal diktere, men føre en samtale i stedet. Lenke til kommentar
minim Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Google produkter er ikke "et åpent system", Google sin tale til tekst fungerer forøvrig til tider utmerket så lenge du ikke skal diktere, men føre en samtale i stedet. Det predikeres ihvertfall relativt ofte fra fanboys at det er det regner med det var et stikk i den retning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Det funket aldri skikkelig dessverre. Ga opp etter hvert. Synd egentlig. Hjelper lite med Snapdragon 845, 8 GB Ram og 128 GB lagring, når en såpass viktig funksjon ikke er på plass selv om vi sier 2019. Noen som selger en iPhone 5 eller noe? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Google produkter er ikke "et åpent system", Google sin tale til tekst fungerer forøvrig til tider utmerket så lenge du ikke skal diktere, men føre en samtale i stedet. «Føre en samtale» Skjønner ikke helt hva du mener her. Det jeg prøver å få til er jo å snakke inn tekstmedlinger fordi jeg ikke kan drive å skrive når jeg holder på med andre ting. Uten punktum og tegnsetting er det jo håpløst. Hvordan ser man når setningen sluttet eller startet når man «fører en samtale»da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå