nita59 Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 Jeg prøver å sikre mitt trådløse nettverk gjennom å sette opp WPA( eller noe sånt) gjennom routeren min, men etter å ha satt opp med et passord og trykt lagre, mister jeg internett. Jeg måtte da resette hele routeren for å komme på nett igjen, så jeg lurer på hva jeg gjør feil. Jeg har bare et oppsett på engelsk, og det nå være noe jeg ikke forstår rett, og lurer på om noen kan gi meg noen tips? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 (endret) Setter du opp dette på router må jo klienter koble til på nytt med de nye innstillinger. Det er helt normalt å miste nettet da du er koblet til med gamle innstillinger. WPS bør disables da meg bekjent ikke er sikkert nok den dag i dag. Endret 27. desember 2018 av Lindsay Lenke til kommentar
0laf Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 Dersom du endrer på routeren, så må du nødvendigvis også endre på alle enheter som skal koble seg til routeren. Lenke til kommentar
nita59 Skrevet 27. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2018 (endret) adeneo skrev (På 27.12.2018 den 11.40): Dersom du endrer på routeren, så må du nødvendigvis også endre på alle enheter som skal koble seg til routeren. Selv om jeg er pålogget gjennom routeren når jeg gjør dette? Jeg fant ikke routeren over listen på trådløse tilgjengelige routere heller Endret 27. desember 2018 av nita59 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 nita59 skrev (På 27.12.2018 den 12.50): Selv om jeg er pålogget gjennom routeren når jeg gjør dette? Ja, dersom du er pålogget når du endrer innstillinger på routeren så blir du sannsynligvis kastet ut av nettet, å må logge inn på nytt med de nye innstillingene. Dersom du endrer på bånd, kryptering eller lignende, så må enhetene nødvendigvis støtte dette, dersom de gjør det, så skal tilgjengelige trådløse nett dukke opp automatisk på de fleste enheter, hvorpå du logger inn med de nye innstillingene osv. Lenke til kommentar
nita59 Skrevet 27. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2018 adeneo skrev (På 27.12.2018 den 13.37): Ja, dersom du er pålogget når du endrer innstillinger på routeren så blir du sannsynligvis kastet ut av nettet, å må logge inn på nytt med de nye innstillingene. Dersom du endrer på bånd, kryptering eller lignende, så må enhetene nødvendigvis støtte dette, dersom de gjør det, så skal tilgjengelige trådløse nett dukke opp automatisk på de fleste enheter, hvorpå du logger inn med de nye innstillingene osv. Vel da er jeg jo like langt siden routeren ikke dukket opp i tilgjengelige nettverk etterpå, og jeg vet ikke hva pc'en min støtter eller ikke Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 (endret) Logg på routeren med kabel, så har du kontakt med den hele tiden mens du gjør endringer på det trådløse. En god start er å oppgradere software på router til nyeste versjon, og tilbakestille den til fabrikkinnstillinger før du setter den opp på nytt. Hvilken router er det (merke og modell)? Endret 27. desember 2018 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
nita59 Skrevet 27. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2018 Slettet-fsaSP0zV skrev (På 27.12.2018 den 15.36): Logg på routeren med kabel, så har du kontakt med den hele tiden mens du gjør endringer på det trådløse. En god start er å oppgradere software på router til nyeste versjon, og tilbakestille den til fabrikkinnstillinger før du setter den opp på nytt. Hvilken router er det (merke og modell)? Cisco Linksys WRT 110 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 nita59 skrev (På 27.12.2018 den 15.41): Cisco Linksys WRT 110 Da ville jeg startet med å bytte router. Dette er en mer enn 10 år gammel 802.11g-router, som støtter max 54 Mbps (i praksis lavere). En ny router gir mange ganger bedre ytelse, og er oppdatert på sikkerhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå