pierce007 Skrevet 26. desember 2018 Del Skrevet 26. desember 2018 (endret) Er på utkikk etter en PC hvor behov/krav/bruken er følgende: Brukes til kontor (ikke tegning, Adobe o.l.). Men kan tenkes Adobe brukes av og til privat ift bildebruk. Vurderer et ønske om 2-1, men usikker om dette vil gå på bekostning av noe? Noe spilling, men da Football Manager og Skylines Cities - ikke noe spesielt mer enn det - kanskje Fortnite. Usikker om behovet for Thunderbolt? Maskinen vil være koblet til flere skjermer under kontorbruk, men dette er ikke High-End skjermer. Ønsker en som er passe lett. En "fremtidsrettet" maskin. Må ikke være berøringsskjem, men hvis denne skal brukes i sofaen som en 2-1 maskin, så blir det jo berøringsskjerm. Må ha HDMI, kan vel overleve med mini HDMI. Ønsker en som er relativt stille og en som ikke blir spesielt varm - selv med litt spilling - hvis mulig. Ikke en typisk business maskin, derav ikke behov for alt det som medfølger på slike maskiner av sikkerhet osv. Ok kamera. Lang batteritid - og gjerne med muligheter for ekstra batteri, men ikke krav. Ønske om lys skjem og god innfallsvinkel. God lyd. Min 256 GB SSD En del multimediabruk - som filmer Sett på flere som feks: Surface Book 2 Surface Pro 6 Huawei Matebook x Pro Lenovo Yoga 920 Dell XPS 13 HP Spectre X13 Lenovo Thinkpad X1 Carbon Asus Zenbook UX430UN Pure6X Endret 26. desember 2018 av pierce007 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 26. desember 2018 Del Skrevet 26. desember 2018 Det er vel bare å lese seg opp på de ulike maskinene du har på listen din og sammenligne hvis du er bekymret for bomkjøp. Du har jo uansett angrerett når du shopper over internet. Er nok vanskelig å velge veldig feil av dem da de alle har gode kvaliteter. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 (endret) Jeg har nåværende Surface Pro (5), og jeg hadde versjon 4. Og jeg har irritert meg i to måneder over at Norge forsvant ut av lista over land som var i første rekke for å få versjon 6, som vi var for versjon 5. Så viet jeg har kunnet finne ut ved å trakassere stakkars ansatte på telefonsupporten til Microsoft Store i Norge, kommer den i januar eller februar, derfor kjører de tilbud på versjon 5 nå for å bli kvitt den. Jeg skal ha en i7 denne gangen, med 512 GB SSD, for prosessorutviklingen har gjort at den ikke bråker så mye som i7 i versjon 5 gjør (jeg har nå en vifteløs i5). Og planen er å beholde den neste Surfacen i minst 3-4 år, ikke bytte omtrent hvert år, som de siste årene. Det er en gjennomarbeidet og skikkelig god pc, og jeg har vært igjennom noen titall bærbare! Den første var en Amstrad PPC512 rundt 1988: Det som har vært å utsette på den for anmeldere, er hovedsakelig at den ikke har USB C. Jeg fatter ikke at folk er så besatt av det! Det eneste jeg bruker USB C til er de få gangene jeg har behov for å lade S9-en raskere enn ladeplater kan få til. Derimot er dockingporten for Surface Dock helt suveren. Jeg har to stykker i huset (en til meg og en til fruen, som har min forrige Surface 4), og en på hytta. Med støtte for to skjermer fungerer Surfacen som enhver annen pc, og samtidig kan jeg røske av tastaturet og ta den med meg i sofaen og lese nettavisene bedre enn noe nettbrett. Det eneste for din del er at den ikke har innebygd HDMI, men en adapter koster ikke mange kronene. Endret 30. desember 2018 av Mastiff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå