Gå til innhold

Flere skjermer i Windows 10

FranZe

Anbefalte innlegg

Ja, som tittelen sier så skal jeg koble til flere skjermer til PC'n slik at ungene kan spille på ene og jeg surfe på andre. Har forstått det slik at Windows 10 ikke er egnet til dette, i alle fall så er det meget tungvindt, på meg ubrukelig.

Finnes det ett godt program en kan bruke til dette formålet? Betaler gjerne noen kroner. 

Var jo bedre løsning for flerskjerm oppsett i windows tidligere.... 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slik at ungene kan spille på ene og jeg surfe på andre. 

Hvordan skal du løse dette? Sånn jeg ser det har ikke dette noe med flere skjermer å gjøre. Du må jo ha separat mus og tastatur også. Hvis maskinvaren din er vass nok kan du jo sette opp virtuelle maskiner - 1 til deg og 1 til ungene. Da kan du definere hvilke input og output som skal dedikeres til hvilken "maskin". 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, har forstått det slik at windows ikke er beregnet for slik multitasking. Slik jeg tenkte jeg skulle løse dette var å laste ned ett spill i windows store, starte spillet og dra det over på den andre skjermen (utvidet skrivebord) slik at ungene kunne spille med xbox kontrolleren. Slik at jeg kun kan bruke musa når jeg surfer, trenger ikke tastatur i den perioden. Trodde kanskje dette var mulig, men oppdaget at det er jo ikke det. Virker bare ut som at det var jeg som hadde litt for store forhåpninger  :)

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Hvordan skal du løse dette? Sånn jeg ser det har ikke dette noe med flere skjermer å gjøre. Du må jo ha separat mus og tastatur også. Hvis maskinvaren din er vass nok kan du jo sette opp virtuelle maskiner - 1 til deg og 1 til ungene. Da kan du definere hvilke input og output som skal dedikeres til hvilken "maskin". 

Hvilket program må jeg ha til dette? 

Lenke til kommentar

Finnes flere .. du kan feks lese litt her

https://lifehacker.com/how-to-set-up-a-virtual-machine-for-free-1828969527

For å sette opp en virtuell maskin må du ha en OS (og en lisens hvis du skal ha Windows)

Du kan jo også gjøre som Linus viser her

https://m.youtube.com/watch?v=LuJYMCbIbPk&t=632s

Det er vel en bedre løsning (men da er man kommet så langt at man heller kan bygge en ny maskin)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Ja, som tittelen sier så skal jeg koble til flere skjermer til PC'n slik at ungene kan spille på ene og jeg surfe på andre. Har forstått det slik at Windows 10 ikke er egnet til dette, i alle fall så er det meget tungvindt, på meg ubrukelig.

Finnes det ett godt program en kan bruke til dette formålet? Betaler gjerne noen kroner. 

Var jo bedre løsning for flerskjerm oppsett i windows tidligere.... 

Windows har aldri fungert slik du ønsker, med at flere kan benytte PCen til forskjellige ting samtidig. Rent flerskjerm oppsett fungerer bedre nå enn det noengang har gjort før.

Mitt tips for å løse ditt problem er nokså enkelt, flere PCer. Spesielt når det er unger inne i bildet, så kan du slippe mye hodebry med ting de kan finne på å gjøre på en PC (Snakker av erfaring her som unge selv en gang :D  ).

De fleste skjermer har flere innganger, og lett og bytte mellom PCer. Har selv 2 PC oppsett, og kun 1 sett mus/tastatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...