unwill Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Jeg gjorde en tabbe da jeg kjoepte min Seagate Barrucada 7200, valgte den pga. den lave stoeyen, men greit at idle noise var god, men jobbe/knirke lyden var forferdelig. Den feilen gjor jeg ikke igjen, saa hva er best av samsung av maxtor? Noen med foelelsome oerer der ute som kan hjelpe? Lenke til kommentar
opl75 Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Tror mest på samsung. se link: http://www.silentpcreview.com/modules.php?...artid=29&page=1 Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Har selv en segate barracuda 7200.7 ST3120026A den støyer ikke idle og heller ikke når den leser/skriver. Kan være du har feil på disken din, hvis det ikke er lenge siden den ble kjøpt kan det være en garanti sak. Men jeg ville prøvd dette alternativet først Du kan laste ned Diagnostic Software (SeaTools) på http://www.seagate.com/support/seatools/ Hvis din disk har samme varenr så skal den være svært stille Good luck Lenke til kommentar
unwill Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Spyder skrev: Har selv en segate barracuda 7200.7 ST3120026A den støyer ikke idle og heller ikke når den leser/skriver. Kan være du har feil på disken din, hvis det ikke er lenge siden den ble kjøpt kan det være en garanti sak. Men jeg ville prøvd dette alternativet først Du kan laste ned Diagnostic Software (SeaTools) på http://www.seagate.com/support/seatools/ Hvis din disk har samme varenr så skal den være svært stille Good luck Takk, skal prøve det i morgen. Siden jeg ikke har hørt en annen Segate S-ata 7200 disk før så har jeg ikke noe å sammenligne med. Kan jo være øret mitt for den slags skyld. (hører det kanskje ekstra godt siden systemet mitt er ganske stille i utgangspunktet). Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) Bare hyggelig å hjelpe . Hvis det er ny disk du er på jakt etter så kan jeg anbefale Western Digital s-ata 250GB med 8mb cache Les disse specs'ene. http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...10&l=2&lantall= Ble meget imponert over hvor stille denne var, Vet at de er kjent for å lage mye støy men med denne så har de virkelig overrasket meg, har tidligere sverget på å aldrig ha en wd disk igjen men jeg ble lovet pengene tilbakehvis jeg ikke ble fornøyd, men det ble jeg altså. Det som gjenstår å se er å vente på den berømte suse lyden wd diskene produserer når de blir slitte. Jaja det var det god jul alle sammmen Pokker glemte en ting her, men når det kommer til hd støy så skal man lete lenge etter en som hater det mer enn meg ass. Tåler ikke høyfrekvente lyder basta hehe skål og god helg Endret 19. desember 2003 av Spyder Lenke til kommentar
unwill Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Hmm... har hatt WD disker en stund og syns de bråker så innmari mye, men har ikke prøvd S-ata diskene. Det var et tilbud på Samsung disken på PS her om dagen og jeg slo til. Håper jeg blir fornøyd... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 unwill: Du må være sinnsyk følsomme for lyd. Vil si at ingen av de nye diskene bråker eg. Har selv 3 wd disker som eg ikke kan si støyer. Men så har eg også issolert kabinettet mitt med 4mm asfalt plater + noen støy matter eg kjøpte. Lenke til kommentar
geiri Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Jeg byttet netopp ut maxtor diskene mine med seagate 160gb 7200.7 Maxtor diskene var som slagverk! Har aldri hørt makan. Seagate diskene lurer jeg på om i det heletatt virker enkelte gang. extracter store isoer og flytter rund uten å høre en lyd. Stillheten er gull verdt! Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Må bare si at støyen på de nye diskene er minimal. Selv bruker to s-ata wd raptorer som systemdisker, og to S-ata wd 250 og synes ikke dette båker så mye jeg. Har pc'en på soverommet og sover som en stein hehe. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Jeg har to Samsung 160GB-disker, en med 7200RPM og en med 5400RPM. Begge er så og si lydløse. De står i samme maskin som en WD800JB og en gammel 4GB IBM-disk og det er ikke Samsungdiskene jeg hører. Hører mest 4GB'en når den skriver men ellers er det WD'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå