Gå til innhold

Kjøpt innhold på ps store. Klarer ikke dele.

Mkalle

Anbefalte innlegg

Hei. Har kjøpt Founders pack til Fortnite på psstore på min foreldrekonto, slik at sønnen min kan bruke det på sin konto. Men når vi logger på hans, så kommer vi ikke inn på "save the world" modusen. Vil ikke slikt innhold være tilgjengelig på alle kontoer så lenge min konto står som primary?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmmmmm.....
De spill og funksjoner du kjøper som hovedeier på din konsoll, skal din sønn kunne bruke som "gjest/familiemedlem" på din konsoll.
Nå vet jeg ikke akkurat med funksjoner innad i Fortnite. Men ting som PS Pluss, og spill generelt skal han kunne bruke.

Hjemme hos oss står min PS4 som min hjemmemaskin, og jeg Primary på den konsollen.
Jeg har kjøpt og betalt PS Pluss samt kjøpt en rekke spill.
Min sønn som er familiemedlem på denne konsollen, har tilgang til alt dette jeg har kjøpt.
Men vi har kun 1 PS4 i familien.
Har dere 2 stk, må PS4-konsollen din sønn bruker, være den DU står som Primary på for at han skal få tilgang til PS Pluss og spill du har betalt for.

Akkurat det med Fortnite og diverse andre onlinespill kan være litt spesielt. Om et spill til eksempel er 12 års grense, kan ikke alltid barnet spille dette selv om de er oppført med 12 års alder. 
Tror det var slik på Fortnite at vi måtte "fake" en brukerkonto til min sønn hvor han er 16 år. 
Ellers fikk han ikke spilt spillet.
(Tror det er noe med at i USA kan barn over 13 år holdes ansvarlig for sine gjerninger, og derfor har en rekke tjenester 13 som grense, uansett om innholdet i seg selv passer yngre barn).

Det er ikke uten grunn av snapchat, instagram og facebook har 13. års grense. Har ikke særlig mye med innholdet å gjøre, men for det meste å gjøre med at etter fylte 13 år, kan barnet i USA stilles rettslig til ansvar for hva de gjør i mediet.

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...