overwatch Skrevet 25. desember 2018 Del Skrevet 25. desember 2018 Kjøpte nylig noe fra UK. Jeg er i sjokk over at DHL krever 197kr i gebyr kun for å fortolle varen jeg kjøpte. Er ikke dette sykt med penger for å bare å fortolle noe? Finnes det ingen andre muligheter? 1 Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 25. desember 2018 Del Skrevet 25. desember 2018 Fortollingsgebyret varierer fra transportør til transportør, dessverre har du ikke mulighet til å velge bort enkelte aktører. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. desember 2018 Del Skrevet 25. desember 2018 (endret) Kjøpte nylig noe fra UK. Jeg er i sjokk over at DHL krever 197kr i gebyr kun for å fortolle varen jeg kjøpte. Er ikke dette sykt med penger for å bare å fortolle noe? Finnes det ingen andre muligheter? Du er tydeligvis ny i "gamet". Vær glad pakka ikke havna hos f.eks. svindlerne hos Totaldistribusjon AS. Da hadde du fått (ca) 200,- i fortollingsgebyr, 200,- i lagergebyr og 100,- i fakturagebyr. Og pluss moms på varen så klart. Endret 25. desember 2018 av sedsberg 2 Lenke til kommentar
overwatch Skrevet 26. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2018 Du er tydeligvis ny i "gamet". Vær glad pakka ikke havna hos f.eks. svindlerne hos Totaldistribusjon AS. Da hadde du fått (ca) 200,- i fortollingsgebyr, 200,- i lagergebyr og 100,- i fakturagebyr. Og pluss moms på varen så klart. Oida. Og dette er lovlig praksis. Blir satt ut. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. desember 2018 Del Skrevet 26. desember 2018 De er ikke de eneste, så jeg går ut i fra det må være lovlig. Posten/Bring er blandt de rimeligste, hvis de ikke faktisk ER de rimeligste. 1 Lenke til kommentar
overwatch Skrevet 26. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2018 De er ikke de eneste, så jeg går ut i fra det må være lovlig. Posten/Bring er blandt de rimeligste, hvis de ikke faktisk ER de rimeligste. Fant fram en tidligere faktura fra posten for å kryssjekke. De tar 97 kroner. Så 100kr mindre. Allikevel en betydelig sum for en slik jobb. Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 26. desember 2018 Del Skrevet 26. desember 2018 Collicare tok cirka kr 200, pluss toll og mva, totalt ble varen 50% dyrere etter tollbehandling. Brått ikke så billig lenger. Ikke at dette kom uventet, men hadde vel ikke tenkt særlig gjennom annet enn noe i mva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå