Gå til innhold

[Løst] Xbox Gold på mobiltelefon?

Ludvig86

Anbefalte innlegg

God kveld og God Jul! 

De to eldste guttene våre fikk seg mobiltelefon til jul (Huawei Y6). Og i den annledning så opprettet jeg en felles gmail de kan bruke på telefonene sine, siden jeg ikke vil de skal ha tilgang til mine kontoer, mail. osv. 

Jeg har lastet ned Minecraft på telefonen. Spillet fungerer, men når det skal spilles online, får han bare opp en beskjed som sier: 

"Du kan ikke spille flerspillerspill på nettet via Xbox Live på grunn av hvordan kontoen din er konfigurert. Dette kan du endre i innstillingene for personvern og nettsikkerthet på Xbox.com"

Jeg har prøvd å lete meg frem på Xbox.com men klarer ikke å finne noe som helst som løser dette problemet. 

Noen som har noen tips her? 

Takker for alle innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God kveld og God Jul! 

De to eldste guttene våre fikk seg mobiltelefon til jul (Huawei Y6). Og i den annledning så opprettet jeg en felles gmail de kan bruke på telefonene sine, siden jeg ikke vil de skal ha tilgang til mine kontoer, mail. osv. 

Jeg har lastet ned Minecraft på telefonen. Spillet fungerer, men når det skal spilles online, får han bare opp en beskjed som sier: 

"Du kan ikke spille flerspillerspill på nettet via Xbox Live på grunn av hvordan kontoen din er konfigurert. Dette kan du endre i innstillingene for personvern og nettsikkerthet på Xbox.com"

Jeg har prøvd å lete meg frem på Xbox.com men klarer ikke å finne noe som helst som løser dette problemet. 

Noen som har noen tips her? 

Takker for alle innspill!

https://support.xbox.com/en-US/xbox-one/security/core-family-safety-features

Se under access to content.

Lenke til kommentar

Men de spiller allerede på en Xbox begge to ved å bruke min adresse/gamertag. Da brude vel en av de klare å spille på mobilen ved bruk av egen adresse/tag? 

Du kan logge inn med hvilken som helst gamertag på mobilen gitt at den har tilgang til å benytte funksjonen.

Det styrer du på den siste linken jeg sendte.

Du bør opprette egen gamertag til ungene. Da har du god kontroll på hva de foretar seg.

Lenke til kommentar

Løst! 

Jeg klarte til slutt å finne utav problemet. Jeg måtte inn på Xbox.com sine sider og rote rundt i "Personvern og sikkerhet" for å finne tak i det jeg var ute etter. Noe som ikke var så lett å finne i seg selv, siden jeg har knotet veldig mye inne på både Microsoft og Xbox sine sider om hverandre. 

Men fant til slutt utav det :) 

Takker for alle innspill i tråden! 

Ha en videre god jul! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...