Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Slektning piller seg i nesen og spiser sin egen busemann

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et familiemedlem som piller seg i nesen og da ofte under familie sammenkomster og slikt altså i full offentlighet og ofte mens det er snakk på bordet som han koser med seg etterpå. Dette synes jeg er direkte ekkelt og har prøvd å si det til han, men det nytter ikke. Han sier ofte at jeg ikke må bry meg med det og slikt. Jeg mener selv jeg ikke overdriver når jeg sier i fra om slikt, da dette regner jeg som normal folkeskikk.

Men hva mener folket? Jeg har gitt opp å prøve å få han til å slutte mannen er snart 70 år så den uvanen lærer nok han ikke bort. Men i familieselskap virker det som om at jeg er den eneste som reagere, så jeg lurer på om dette er normalt?

Takk for svar og innspill :)

Anonymous poster hash: f544a...fcd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste ville nok synes at dette er litt ubehagelig. Du har allerede sagt ifra, uten at det virker å bli mottatt. Ergo bør du nok spørre deg om dette er noe du ønsker å bruke mere tid og energi på. Det virker som de andre rundt deg har latt det gå, siden de ikke kan gjøre noe med det.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Om det er normalt eller ei har ikke så stor betydning. Mannen synes tydeligvis det er godt, og det kan det kanskje være for alt du/vi vet. Hvis du helt til bunns i dette så blir du vel nesten nødt til å spørre om en smaksprøve. Vil ikke tro at han slutter av den grunn men kanskje du har fått litt mer innsikt i hvorfor han gjør det. Det er ene alternativet. Andre alternativet, når du allerede har nevnt dette uten at han nevneverdig bryr seg om hva du mener, er å glemme det.

Synes jo ikke noe om dette selv men spørsmålet er jo hva kan en egentlig gjøre med det?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Unormalt eller ikke, så ikke kommenter det. Han er nok fullstendig klar over at dette ikke er kosher i normalt selskap. Setter du fokus på det jager du han vekk. Samme som dama til fattern. Brodern hater hu med sin fulle sjel og legger ikke skjul på det. Jeg misliker hu ganske sterkt, men legger skjul på det. Jeg tror jeg har mer "myk makt" til å påvirke enn han.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Begynn å kalle han busemann hver gang du ser han da, hvis han er så OK med det. 

Om det er normalt eller ei har ikke så stor betydning. Mannen synes tydeligvis det er godt, og det kan det kanskje være for alt du/vi vet. Hvis du helt til bunns i dette så blir du vel nesten nødt til å spørre om en smaksprøve. Vil ikke tro at han slutter av den grunn men kanskje du har fått litt mer innsikt i hvorfor han gjør det. Det er ene alternativet. Andre alternativet, når du allerede har nevnt dette uten at han nevneverdig bryr seg om hva du mener, er å glemme det.

Synes jo ikke noe om dette selv men spørsmålet er jo hva kan en egentlig gjøre med det?

UGH WTF lyst til å spy! 

Pakk inn snacksen i papir, typ twist, så er problemet løst.

HVA FAEN 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...