Hvit stjerne Skrevet 24. desember 2018 Del Skrevet 24. desember 2018 Min kone og jeg har en inntekt på ca. 2,5 milioner kroner. Jeg har hatt en høy inntekt i noen måneder nå (2 mil. kroner). Begge to har fast jobb. Vi vil kjøpe leilighet i Norge (ca 3 mil. kroner) som vi skal bruke selv og en leilighet i Syden (ca. 3,5 mil. kroner) som vi kan leie ut og tjene penger (kan tjene ca. 300 000 kroner per år). Vi vil kjøpe leilighet i Syden før neste sesong (senest april 2019). Finnes det mulighet for å få et slikt lån uten å ha egenkapital eller kausjonist? På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. desember 2018 Del Skrevet 24. desember 2018 Egenkapital kommer en vell ikke unna, det dere kan gjøre er jo å ta opp lån uten sikkerhet og bruke dette som kapital. I tillegg har dere vell utbetalt rundt 3-400000 innen den tid, så en del bør dere vell kunne spare opp? Egenkapital for leilighet i syden er muligens mer enn 15% også? Lenke til kommentar
Hvit stjerne Skrevet 24. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2018 Egenkapital kommer en vell ikke unna, det dere kan gjøre er jo å ta opp lån uten sikkerhet og bruke dette som kapital. I tillegg har dere vell utbetalt rundt 3-400000 innen den tid, så en del bør dere vell kunne spare opp? Egenkapital for leilighet i syden er muligens mer enn 15% også? Takk for svar. Jeg vet heller ikke hvor mange prosent EK man må ha for å kjøpe leilighet i Syden. Jeg har bare hørt at det er vanskelig å få slikt lån uten å ha eiendom i Norge. Men jeg tenker KANSKJE vi kan få det lettere fordi vi har nå ganske høy fast inntekt. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. desember 2018 Del Skrevet 25. desember 2018 Det er flere plotholes i denne historien din her. Kanskje du kan forklare situasjonen nærmere? 3 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. desember 2018 Del Skrevet 25. desember 2018 For å få lån til å kjøpe eigendom i utlandet så må du vanligvis stille eigendom av tilsvarande verdi eller høgare i Norge som sikkerheit, av den enkle grunn at det er meir arbeid for banken å selge ein bustad i Spania på tvangssalg for å få tilbake pengane. Vanlig eigenkapital burde det være ein smal sak å spare opp dersom dere har 2,5 mill i inntekt og ikkje har bustadlån. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. desember 2018 Del Skrevet 25. desember 2018 Min kone og jeg har en inntekt på ca. 2,5 milioner kroner. Jeg har hatt en høy inntekt i noen måneder nå (2 mil. kroner). Begge to har fast jobb. Vi vil kjøpe leilighet i Norge (ca 3 mil. kroner) som vi skal bruke selv og en leilighet i Syden (ca. 3,5 mil. kroner) som vi kan leie ut og tjene penger (kan tjene ca. 300 000 kroner per år). Vi vil kjøpe leilighet i Syden før neste sesong (senest april 2019). Finnes det mulighet for å få et slikt lån uten å ha egenkapital eller kausjonist? På forhånd takk for svar! Spar opp et par mill først og kjør på! Vent til sesong 2020. Anonymous poster hash: 5ec30...5f7 Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 25. desember 2018 Del Skrevet 25. desember 2018 Hvis banken er fornuftig og følger reglene så sliter dere. Hvorfor ikke spare nok egenkapital på 6+ måneder først? Eller har dere for stort forbruk? Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 25. desember 2018 Del Skrevet 25. desember 2018 Med en sånn inntekt sliter jeg med å forstå hvordan dere har 0 verdier å sette i pant. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. desember 2018 Del Skrevet 25. desember 2018 Denne brukeren er nok falsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå