Bauer Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Spontansolgte pc'en min. Skal ha ny. Minne: Corsair XMS3200LL 512MB x2 2509 Prosessor: AMD Athlon 64 3000 + 2099 Skjemkort: Ati Radeon 9800 XP 3635 (uten moms ) Hovedkort: MSI KT8 NEO-FIS2R 1281 Jeg har et gammelt cheiftec tower, type Dragon. Dette duger vel ennå? Kanskje litt svak psu? Harddisk (system): Western Digital 36,7GB S-ATA 1030 Harddisk (lagring): Western Digital 250GB S-ATA 2089 Resten av komponentene finner jeg utav selv. Blir en ganske dyr maskin men den burde vel holde. Minner var x-tremt dyrt! Er det mye ytelsesforskjell iforhold til value minne som koster rundt 1700? Eneste jeg ikke er sikker på er hvor mye dobbelt så liten minnekanal har å si iforhold til Athlon 64 3200+? Har aldri hatt AMD før, alltid vert litt pro Intel. Men jeg ser at prisene til intel er såpass mye lavere at de fortjener et forsøk. Skal bruke pc'en til 70% spill, 20% 3D studio osv, 10% filmredigering. Takk for alle argumenter for og imot. Og helst begrunnelser hvis dere har bemerkninger. Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Så grei ut den Ville kanskje valgt en raptor istedet for den WD 36gb.. Med tankte på at den skal være til systemet . Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Så grei ut den Ville kanskje valgt en raptor istedet for den WD 36gb.. Med tankte på at den skal være til systemet . Er det ikke raptor han har valgt da? Lenke til kommentar
rlz Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Så grei ut den Ville kanskje valgt en raptor istedet for den WD 36gb.. Med tankte på at den skal være til systemet . Er det ikke raptor han har valgt da? Jo det er det Lenke til kommentar
LoS Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Tror epox sitt hovedkort skal være mer stabilt enn MSI sitt. Sjekk round-up eller hva det var på hw.no, det er flere som har hatt samme problem med det kortet. Barnesykdommer Lenke til kommentar
Bauer Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Det er en raptor disk.. Eneste jeg er veldig usikker på er hvor mye minne er verdt det. Har egentlig aldri forstått meg på minne å hva en korkhals her innebærer. Hvor mye ytelse snakker vi om? I forhold til value minne? Noen som vet? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Det er en raptor disk.. Eneste jeg er veldig usikker på er hvor mye minne er verdt det. Har egentlig aldri forstått meg på minne å hva en korkhals her innebærer. Hvor mye ytelse snakker vi om? I forhold til value minne? Noen som vet? Tviler på at du vil merke noen spesiell forskjell, men value er vel kanskje litt mindre overklokkingsvennlige, skal du ikke overklokke noe som helst, så funker value brikkene helt fint dem og Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Mener å ha lest at Athlon64 prosessoren og hovedkortet best liker registrert ram. Eller ECC ram Lenke til kommentar
LoS Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Mener å ha lest at Athlon64 prosessoren og hovedkortet best liker registrert ram. Eller ECC ram var ikke det bare FX og Opteron da? Mulig at Atlon64 krevde REG, men ikke ECC Lenke til kommentar
Roald! Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Gå for Asus hovedkort!! Lenke til kommentar
LoS Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Gå for Asus hovedkort!! Jaha, derfor ja. Hvorfor det egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå