Redaksjonen. Skrevet 24. desember 2018 Del Skrevet 24. desember 2018 5 spørsmål og svar om hacking.Eksperten svarer: Hvordan tettes et sikkerhetshull? 1 Lenke til kommentar
Kjetil Kjernsmo Skrevet 25. desember 2018 Del Skrevet 25. desember 2018 Hvordan et sikkerhetshull tettes i praksis? Varsler: Det er et hull hos dere i foo-produktet. Bedrift: Nei, det er det ikke. Varsler: Det kan utnyttes slik Bedrift: Nei, det er bare i teorien Varsler: Her er feilen utnyttet i praksis på en replika hos meg Bedrift: Ja, men det er ikke sånn hos oss Varsler: Det er mange som kan få personlige data kompromittert hvis dere ikke fikser feilen. Bedrift: ... Varsler: Jeg går til media om ikke feilen fikses. Bedrift: ... Varsler: ...om to måneder Bedrift: ... Varsler: Media, for to måneder siden varslet jeg bedriften om en alvorlig feil i foo-produktet. Media: ... Varsler: Nå har jeg utnyttet sikkerhetshullet og vist at det lekker personinformasjon. Bedrift: POLITI, POLITI Media: Politiet arresterte i dag en ond hacker som fikk tilgang til personinformasjon for hundre tusen brukere av foo. Mannens utstyr er beslaglagt, og vedkommende får det ikke igjen før han er frikjent, og innen da er det fullstendig utdatert. Så får vi se om GDPR faktisk gjør det verdt å varsle igjen. 1 Lenke til kommentar
blablaukeblad Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 (endret) LOL ekspert.. klassiske wannabe forståelse. black og white hat er en forenkling av magfoldet i miljøet, og 0days er the name of the game. denne lamheten til pst og disse folka gjør meg kvalm. Phising og backdoor device lureri er som å mobbe de uvitende tilbakeståede.Det som trengs e en kursendring, de blinde leder de blinde nå. Endret 14. mars 2019 av buffer overflow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå