Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kan legen min henvise meg videre uten sjekk?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei! For noen måneder siden så hadde jeg et slags "fall". Har etter det slitt sporadisk med det ene kneet som fikk seg et smell da. Gjerne ALLTID under sykling, ofte veldig intenst hvis jeg feks bare har benet rett ut i senga... Og nå er det tilstedeværende under/etter skiturer. Kjipt! (dvs, kjenner det under såkalte lavt belastende aktiviteter som svømming, sykling og ski..).

Merker at jeg begynner å bli lei, og at jeg kanskje burde få sjekket det ut. Men! Har flyttet til ny by, og har ingen fastlege her. Har søkt, men står på venteliste. Kan den gamle fastlegen min (på hjemstedet mitt), sende meg videre til noen form for undersøkelse? Eller må jeg bare være tålmodig?

Takker for svar!

Anonymous poster hash: 47a39...3c3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Svært få leger vil sende henvisning uten undersøkelse, og som nevnt tidligere så blir den sannsynligvis avvist. Du har nok 3 alternativer:

- Ring og bestil time hos privat ortoped (hvis du bor i storby), du må dog betale for dette

- Vent til du får fastlege på ditt nye sted

- Dra på legevakten (du vil garantert ikke bli prioritert og må muligens vente i lang tid), ville ringt først da noen plasser ikke tar imot denne type skader (legevakt er stort sett kun for akutte problemstillinger)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...