Gulrotsaft Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Hei, Svigermor har en huawei echolife hg8245h. Det trådløse nettet suger så tenkte jeg skulle gi henne min gamle Asus router. Når jeg har brukt den tidligere så har jeg bare smekka den inn i en av portene på modem / router løsningen til isp og satt opp eget trådløs nett, men har hørt at å "Bridge" er greia(?) Fant denne instruksjonen på nettet. Er detter veien å gå eller kan jeg bare gjøre slik jeg har gjort før med å plugge router i en av portene? Instruksjoner jeg fant: http://nontanus.me/index.php/2016/09/21/setting-up-bridge-mode-on-huawei-hg8247h/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Alternativet er å beholde routerfunksjonen i Huawei, slå av wifi på den, og sette opp Asus som et AP. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 22. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2018 Alternativet er å beholde routerfunksjonen i Huawei, slå av wifi på den, og sette opp Asus som et AP. Er det noe bakdeler med å plugge den inn i en av portene å kjøre på med wifi over den? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Hei, Svigermor har en huawei echolife hg8245h. Det trådløse nettet suger så tenkte jeg skulle gi henne min gamle Asus router. Når jeg har brukt den tidligere så har jeg bare smekka den inn i en av portene på modem / router løsningen til isp og satt opp eget trådløs nett, men har hørt at å "Bridge" er greia(?) Fant denne instruksjonen på nettet. Er detter veien å gå eller kan jeg bare gjøre slik jeg har gjort før med å plugge router i en av portene? Instruksjoner jeg fant: http://nontanus.me/index.php/2016/09/21/setting-up-bridge-mode-on-huawei-hg8247h/ Hvis hun kun surfer nettbank og nyheter etc. så er det ingen grunn til å sette opp bridge. Om hun ønsker å bytte DNS server, VPN etc. så kan det gi fordeler. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 22. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2018 snip Routeren skal kun benyttes til tv (se ukesarkiv fra parabol, YT og Netflix) samt telefoner / pader som er tilkoblet. Huaweien er dårlig når det kommer til trådløst nett generelt. Wifi kutter og ting på tv'n bare hakker / står og laster Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 23. desember 2018 Del Skrevet 23. desember 2018 Da hadde ikke jeg stresset med å sette opp bridgemodus mellom modem og ruter. Hadde nok bare koblet det sammen slik du foreslår da. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 4. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2019 (endret) Da hadde ikke jeg stresset med å sette opp bridgemodus mellom modem og ruter. Hadde nok bare koblet det sammen slik du foreslår da. Beklager sent svar. Satte det bare opp som nevnt. Fungerer gull Endret 4. januar 2019 av Gulrotsaft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå