Gjest Slettet-aheeSuTd Skrevet 23. desember 2018 Del Skrevet 23. desember 2018 Vi i lever i en syk verden der intet lenger er bra nok eller alltids kan bli litt mer perfekt. Hva som er "bra nok" eller "perfekt" får vi gjerne ikke svaret på. Grantrær gjør seg best ute i skogen. Pengejaget og perfeksjonismen er det moderne menneskets store svøpe. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. desember 2018 Del Skrevet 23. desember 2018 Er det faktisk inntrykket ditt? Mitt inntrykk er at det fortsatt er enormt mange som fortsatt støtter bruk-og-kast mentaliteten når det gjelder juletrær! Toalettpapir er bruk og kast. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 23. desember 2018 Del Skrevet 23. desember 2018 Toalettpapir er bruk og kast. Ja du sverger vel til den gode gamle rumpekluten? 3 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. desember 2018 Del Skrevet 23. desember 2018 Jeg har et enda bedre forslag : kutt ut hele juletre tradisjonen... Vi har allerede kuttet ut juletradisjonene ved mange skoler så hvorfor ikke ? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. desember 2018 Del Skrevet 23. desember 2018 (endret) Ja du sverger vel til den gode gamle rumpekluten? Var mer et tilsvar på mentaliteten enn mine personlige hygienerutiner Endret 23. desember 2018 av Nautica Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 23. desember 2018 Del Skrevet 23. desember 2018 (endret) Var mer et tilsvar på mentaliteten enn mine personlige hygienerutiner. Det var en spøk fra min side... Endret 23. desember 2018 av Betroz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. desember 2018 Del Skrevet 23. desember 2018 Fordi julen har blitt et horeri av en kjøpefest? Det handler kun og forbruk og null om å slappe av sammen med mennesker som står en nær. Og hva a er galt med horeri og kjøpefest? Det går fint an å kombinere det med det du mener jula skal være. Det er ingen tryllekunst å få til. Det er ikke noe enten eller, det er faktisk både og. Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 26. desember 2018 Del Skrevet 26. desember 2018 (endret) Og hva a er galt med horeri og kjøpefest? Det går fint an å kombinere det med det du mener jula skal være. Det er ingen tryllekunst å få til. Det er ikke noe enten eller, det er faktisk både og. Vi burde ta en oppsummering av jula. Vite at det er en midtvinterfest etablert i en tid der det var knapphet på alt, og at det var den mørkeste tiden på året. Etablert før Kristus-kulten, - og ørken-religionen som ble (feilaktig/politisk) importert. Så kan vi kutte ut/redusere det som kun gir stress og er overflødig/utgått tradisjon. Og doble det som gir glede og overskudd. Og gjerne la midtvintersblotet vare i 2 eller 4 uker, for mindre stress. ( Der all aktivitet/arbeid i samfunnet som ikke var absulutt nødvendig, ble stoppet/redusert. Eller delt på alle slik at vi alle fikk del i flere av disse nødvendige samfunnsoppgaver .) Med en lang fest som kunne lette mørketiden. Gaver burde være kun en liten (selvlaget/selvskrevet ) oppmerksomhet til den vi er glade i. Resten burde være god mat, glede og latter. Endret 26. desember 2018 av Fri diskusjon og kunnskap 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. desember 2018 Del Skrevet 26. desember 2018 (endret) Vi lever i en kapitalistisk verden og alle millionene som blir brukt på julehandelen gir mange arbeidsplasser, uten jula er det nok endel butikker som må stenge dørene. Så det munner vel ut i om man ønsker en kapitalistisk eller kommunistisk verden der ingen skal forskjellsbehandles sålenge du ikke er en av pampene da, da får du en Zil limousin i julegave Endret 26. desember 2018 av Nautica Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 26. desember 2018 Del Skrevet 26. desember 2018 Joda, et plast juletre kan man jo ha i mange år, men folk går lei av ting vet du etter en stund og kjøper nytt. Så går det gamle på søppelfyllinga. Hva slags funksjoner er det du tror folk vil se etter i plastjuletre 2.0? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. desember 2018 Del Skrevet 26. desember 2018 Vi lever i en kapitalistisk verdenDet høres ikke ut som du er helt overbevist selv når du stiller spørsmål om hvilken ideologisk verden man vil leve i. Ser vi rundt oss litt lengre enn nesetippen så er det jo en god miks av ideologier rundt i verden, og ingen av de er perfekte. og alle millionene som blir brukt på julehandelen gir mange arbeidsplasser, uten jula er det nok endel butikker som må stenge dørene.Jeg er ikke så sikker på det. Sysselsetting bare for syttelsettingens del har aldri vært noen god ting. Produksjon av "skrot" som havner i en skuff er bare overflødig bruk av arbeidskraft for ingen nytte. Jeg tror folk hadde levd bedre liv om alle hadde fokusert på nytteverdi og kvalitet, i stedet for symbolikk og kvantitet. Så får man heller støtte på andre måter de som ikke sysselsettes for sysselsettingens del. 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. desember 2018 Del Skrevet 26. desember 2018 Det høres ikke ut som du er helt overbevist selv når du stiller spørsmål om hvilken ideologisk verden man vil leve i. Ser vi rundt oss litt lengre enn nesetippen så er det jo en god miks av ideologier rundt i verden, og ingen av de er perfekte. Jeg er ikke så sikker på det. Sysselsetting bare for syttelsettingens del har aldri vært noen god ting. Produksjon av "skrot" som havner i en skuff er bare overflødig bruk av arbeidskraft for ingen nytte. Jeg tror folk hadde levd bedre liv om alle hadde fokusert på nytteverdi og kvalitet, i stedet for symbolikk og kvantitet. Så får man heller støtte på andre måter de som ikke sysselsettes for sysselsettingens del. Helt enig, men sålenge verden er som det er så får man være realist og holde seg fast på toget Er en hel industri basert på unødvendigheter som alle må ha og så lenge folk er villig og betale for duppedipper blir de produsert. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 (endret) Så det munner vel ut i om man ønsker en kapitalistisk eller kommunistisk verden der ingen skal forskjellsbehandles sålenge du ikke er en av pampene da, da får du en Zil limousin i julegave så lenge verden er som det er så får man være realist og holde seg fast på toget Håper du klarer å se mer gråtoner enn det der. Toget kan bare fortsette så lenge vi velger å kjøre med det Endret 27. desember 2018 av Betroz Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 Hva slags funksjoner er det du tror folk vil se etter i plastjuletre 2.0? Et holografisk ett Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 Vi burde ta en oppsummering av jula. Vite at det er en midtvinterfest etablert i en tid der det var knapphet på alt, og at det var den mørkeste tiden på året. Etablert før Kristus-kulten, - og ørken-religionen som ble (feilaktig/politisk) importert. Så kan vi kutte ut/redusere det som kun gir stress og er overflødig/utgått tradisjon. Og doble det som gir glede og overskudd. Og gjerne la midtvintersblotet vare i 2 eller 4 uker, for mindre stress. ( Der all aktivitet/arbeid i samfunnet som ikke var absulutt nødvendig, ble stoppet/redusert. Eller delt på alle slik at vi alle fikk del i flere av disse nødvendige samfunnsoppgaver .) Med en lang fest som kunne lette mørketiden. Gaver burde være kun en liten (selvlaget/selvskrevet ) oppmerksomhet til den vi er glade i. Resten burde være god mat, glede og latter. Dine svar har ingenting med mine spørsmål å gjøre, så hvorfor svarer du meg da med slik svada? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Jeg er ikke så sikker på det. Sysselsetting bare for syttelsettingens del har aldri vært noen god ting. Produksjon av "skrot" som havner i en skuff er bare overflødig bruk av arbeidskraft for ingen nytte. Jeg tror folk hadde levd bedre liv om alle hadde fokusert på nytteverdi og kvalitet, i stedet for symbolikk og kvantitet. Så får man heller støtte på andre måter de som ikke sysselsettes for sysselsettingens del.Usikker på hvordan du får det til at juleting er "sysselsetting for sysselsettingens skyld"? Det eksisterer i aller høyeste grad et marked for jule-effekter. At det ikke er livsnødvendige ting spiller ingen rolle. Arbeid som foregår i bransjen fyller et krav i markedet. 1 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Dine svar har ingenting med mine spørsmål å gjøre, så hvorfor svarer du meg da med slik svada? Fordi det er jul. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå