Gå til innhold

Det tar 13 år å dyrke fram et juletre. Nå skal forskere få det til å vokse raskere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi da slipper dem å dyrke frem juletrær kun for at folk skal ha dem 2-3 uker i jula, for så å kaste dem. Men...vi lever i et bruk og kast samfunn så da passer vel juletre bra inn :p

Hvorfor ikke kjøpe et plastjuletre som kan brukes i 50+ år? Hvorfor skal man kaste masse trær hvert år?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Joda, et plast juletre kan man jo ha i mange år, men folk går lei av ting vet du etter en stund og kjøper nytt. Så går det gamle på søppelfyllinga.

At folk har holdningsproblemer er ingen grunn til å droppe juletre som tradisjon. Men de som har holdningsproblemene bør jobbe med seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når folk klarte å venne seg av med levende lys på juletrærne så er jeg sikker på at folk også klarer å venne seg av med levende juletrær inne. Falske også. Trærne bør stå på rot ute, eller så kan man henge opp et lerret med ferdig pyntet og belyst juletre på. Plassvennlig og gjenbrukbart er det også.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når folk klarte å venne seg av med levende lys på juletrærne så er jeg sikker på at folk også klarer å venne seg av med levende juletrær inne. Falske også. Trærne bør stå på rot ute, eller så kan man henge opp et lerret med ferdig pyntet og belyst juletre på. Plassvennlig og gjenbrukbart er det også.

Jeg tror at når man leter etter "det perfekte" blir man uansett lei etter en tid. Det være seg juletrær eller mennesker, - med eller uten  "perfekte" lepper, bryster  og rumpe. "Mer naturlig enn virkeligheten". (  - Og helt uten sjarm. )

Enten vil det bli et ønske om en naturlig, egen plukket skakk kvist, som har sin egensjarm. Eller kun lysdekorasjoner, som den nye energilave LED-teknologien har åpnet for.

Juletreprodusenter, både av plast og tre, går nok en tøff tid i møte framover.

Uten at det er noe å gråte over.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Et 2D bilde er en ganske dårlig erstatning for juletre, men om man kunne fått til noe 3D hologramgreier kunne man begynt å snakke. Men med tanke på hvor vanvittig populært det fortsatt er med bruk og kast mentaliteten når det gjelder juletrær, så tviler jeg på om noen her får oppleve noen 'bedring' på området.

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ettersom verdens folk blandes mer og mer vil religiøse høytider gå fra å være en nasjonal tilstelning til en privatsak. Jul, påske, hannuka, ramadan...ingen vil lenger rettferdiggjøre fridager på kalenderen....De fridagene vi får vil linkes til nøytrale ting som "høstferie, solsnu, vårferie, sommerferie..." Så juletre fades vel vekk etterhvert....greit nok

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...