gjertrud Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Hei! Jeg har nylig kjøpt meg en bærbar pc og har merket at strømforsyningen blir veldig varm.Er dette normalt? Trafoen er så varm at det er svært ubehagelig å holde den i hånden mer enn noen sekunder. Håper noen kan svare meg på dette snart siden jeg begynner å bli litt engstelig for å bruke pc'n. God jul Lenke til kommentar
hce Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Hvis den svir i hånda hadde jeg tatt kontakt med leverandør ASAP. Du bør prøve å måle overflatetemperaturen. Hvor kraftig strømforsyning er dette? Står spesifikasjon på den. Hva slags maskin forsyner den? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Det er helt normalt at den blir varm, men ikke så varm at du kan brenne deg på den. Mulig det er noe feil med den eller at den ligger på en plass der den blir lite avkjølt. Noe som leder til spørsmålet: Hvordan ser omgivelsene rundt den ut? Er det god lufting og få varmeisolerende materialer rundt den? (fluffy gulvteppe, under en bunke bøker/papirer etc) Hvis den ligger relativt åpent og med grei luft-tilgang så skal den ikke bli så varm som du beskriver. Da bør du gå tilbake til forhandleren og reklamere på den. Lenke til kommentar
gjertrud Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Strømforsyningen: Delta Electronics Model: ADP-120MB input100-240v-1.8A 50-60Hz output 19.0v --6.32A PC: Amitech FreeNote 4106 Lenke til kommentar
hce Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Dvs. den kan maks levere 120W til laptoppen, det er jo en del. Min 72W strømforsyning blir lunken over tid, tipper maks 35C. Som Simen1 sa så ville jeg undersøkt hvilke muligheter den har for å avgi varme. Hvis du kan måle temperaturen hadde det også vært fint. Ta også kontakt med de som solgte den til deg, kanskje de vet om problemet. Slik elektronikk som er inni strømforsyninger liker seg neppe når temperaturen nærmer seg 75C i komponentene, overflate temperaturen er jo da en del lavere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå