AfterGlow Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Slipper 4K-projektor som viser 120-tommers bilde bare 18 centimeter fra veggen Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 For at denne kategorien skal bli perfekt, trengs det: A) HDR og 4K native. B) God nok lysstyrke og kontrast til at det er mulig å få godt bilde i dempet belysning. C) Støtte for WiSA, slik at en får trådløs Dolby Atmos. Da tror jeg faktisk jeg vil foretrekke et slikt 120 tommers bilde, over en 55-tommer OLED når det kommer til seeropplevelse. Stuevennlig er det og. 2 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 HDR er ikke så veldig aktuelt for proj - husk at sortnivået aldri blir bedre enn bakgrunnen det projiseres på. 4k derimot - som ikke er så interessant for tver - er veldig interessant for proj med lerretstørrelser på over 100". God kontrast og sortnivå er selvsagt gode egenskaper. Serier, gaming og sport er topp på en 55" OLED. Men på film gir selv en 10 år gammel rimelig proj med over 100" bilde - en mye bedre opplevelse enn en 55" OLED (imo) 120" 4k laserproj, plasseringsvennlig - til en ok pris - jepp, jeg er klar! 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 23. desember 2018 Del Skrevet 23. desember 2018 Da tror jeg faktisk jeg vil foretrekke et slikt 120 tommers bilde, over en 55-tommer OLED når det kommer til seeropplevelse. Stuevennlig er det og. Dersom man har nok ledig vegg til det ja. Ellers kreves en egnet måte å montere nedsenkbare lerret fra taket. Verre om man ikke har mulighet for noen av disse to tilnærmingene. Det er så mye rart av leilighetsutforminger at det for noen skal litt til å få det til på en god måte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. desember 2018 Del Skrevet 23. desember 2018 For at denne kategorien skal bli perfekt, trengs det: A) HDR og 4K native. B) God nok lysstyrke og kontrast til at det er mulig å få godt bilde i dempet belysning. C) Støtte for WiSA, slik at en får trådløs Dolby Atmos. Da tror jeg faktisk jeg vil foretrekke et slikt 120 tommers bilde, over en 55-tommer OLED når det kommer til seeropplevelse. Stuevennlig er det og. Du glemte et lerret til flere tusen kroner. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 24. desember 2018 Del Skrevet 24. desember 2018 Du glemte et lerret til flere tusen kroner. Lerret får du fra rundt 1000-lappen, og fra 2000 for et motorisert lerret. "flere tusen" trenger du ikke bruke. Alternativt, preparer veggen ved å få den veldig jevn og uten sår eller andre "skavanker", og mal så over med lerrets-maling som er spesielt godt egnet for å gi en fin overflate og riktig ""gain" (refleksjonsmåltall) i forhold til hva man ønsker. 3 Lenke til kommentar
morten7 Skrevet 24. desember 2018 Del Skrevet 24. desember 2018 Kan den henges i taket? Kanskje ikke optimalt for kjøling, men fint å slippe TV-«møbler» og en stor TV hengende på veggen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. desember 2018 Del Skrevet 24. desember 2018 Lerret får du fra rundt 1000-lappen, og fra 2000 for et motorisert lerret. "flere tusen" trenger du ikke bruke. Alternativt, preparer veggen ved å få den veldig jevn og uten sår eller andre "skavanker", og mal så over med lerrets-maling som er spesielt godt egnet for å gi en fin overflate og riktig ""gain" (refleksjonsmåltall) i forhold til hva man ønsker. Man får projektorer også fra noen hundre kroner og oppover, men man får som regel hva man betaler for. En projektor som har 4k oppløsning er nok beregnet for film og da kan du ikke bruke et lerret til 1000 kroner. For å vise en power-point presentasjon, så er et lerret til 1000 kroner evig godt nok, men nå er det snakk om film. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 24. desember 2018 Del Skrevet 24. desember 2018 Hadde vært ekstremt kult. Men dessverre så er nok prisen rimelig drøy. Lenke til kommentar
MortenL Skrevet 24. desember 2018 Del Skrevet 24. desember 2018 4k projector er så langt bare fake.. Har ennå tilgode å se ekte 4k. https://www.cnet.com/news/affordable-4k-projectors-are-here-what-took-them-so-long/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 25. desember 2018 Del Skrevet 25. desember 2018 4k projector er så langt bare fake.. Har ennå tilgode å se ekte 4k. https://www.cnet.com/news/affordable-4k-projectors-are-here-what-took-them-so-long/ Tror du må sjekke oversettelsen din. 1 Lenke til kommentar
LSHOTY5J Skrevet 25. desember 2018 Del Skrevet 25. desember 2018 Glem alt annet enn ramme eller fast lerret. Selv med spiler blir short throw veldig sårbart for ugjevnhet i lerret. Høy gain og lav innsynsvinkel er også helt ubrukelig sammen med denne typen projektor. Se for deg å betale 15 000 + for 120 tommer spesial lerret for short throw. Lenke til kommentar
MortenL Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Tror du må sjekke oversettelsen din. ?? Har jeg oversatt noe? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 ?? Har jeg oversatt noe? Det må du jo ha, siden du linker til en engelsk artikkel. Du kommer med en påstand på norsk som jeg regner med linken skal bekrefte hva du sier. Det du skriver på norsk finnes det ikke grunnlag for i den linken du la ved, ergo har du oversatt feil. Alternativet er at du ikke har forstått hva som står i artikkelen, men din påstand om at 4k prosjektorer er fake stemmer ikke. Lenke til kommentar
MortenL Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Det må du jo ha, siden du linker til en engelsk artikkel. Du kommer med en påstand på norsk som jeg regner med linken skal bekrefte hva du sier. Det du skriver på norsk finnes det ikke grunnlag for i den linken du la ved, ergo har du oversatt feil. Alternativet er at du ikke har forstått hva som står i artikkelen, men din påstand om at 4k prosjektorer er fake stemmer ikke. Beklager, jeg trodde ikke dette skulle være så vanskelig. Jeg jobber i bransjen og alt jeg ser rundt meg er fake 4k, hvor en 1080p native løsning blir brukt og så lager man en slags mekanisk interlace i begge retninger som jeg trodde var godt beskrevet i linken. Men for all del, jeg lar meg overbevise om du klarer. Vis meg gjerne en link til dyp teknisk informasjon som bekrefter ekte 4k. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Beklager, jeg trodde ikke dette skulle være så vanskelig. Jeg jobber i bransjen og alt jeg ser rundt meg er fake 4k, hvor en 1080p native løsning blir brukt og så lager man en slags mekanisk interlace i begge retninger som jeg trodde var godt beskrevet i linken. Men for all del, jeg lar meg overbevise om du klarer. Vis meg gjerne en link til dyp teknisk informasjon som bekrefter ekte 4k. Det står i den artikkelen du linker til at ekte 4k projector koster $25 000, så da kom spørsmålet om de til $1 500 var ekte 4k projektorer. Lenke til kommentar
MortenL Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Det står i den artikkelen du linker til at ekte 4k projector koster $25 000, så da kom spørsmålet om de til $1 500 var ekte 4k projektorer. Ja, jo. Det er sant, Sony har jo hatt noen 4k projectorer i flere år som jeg rett og slett har fortrengt, av ymse årsaker. De slet vel med å være tidlig ute og måtte drives med 4xDVI, men noen proffe hadde utskiftbare moduler for innganger. Denne er kanskje verd å se på (True 4K vs Faux-K) https://www.projectorcentral.com/4k-projectors-defined.htm før man går til anskaffelse. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Her kan du se hva som skjer med sortnivå for projektorer i en batcave vs normal lys stue - direkte mens de endrer rommet fra nettopp lyst rom til batcave: http://projectiondream.com/en/epson-eh-tw9300-eh-tw7300-eh-ls10000-battle/ Et stykke ned på siden - under overskriften "Living room style vs Batcave" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå