Gå til innhold

Hevder Elkjøp solgte brukte produkter som nye


Anbefalte innlegg

 

Hehe må le.. " skal ikke skje" men det skjer, og det skjer nokk oftere en det folk veit.. Denne praksisen er disse kjendene 100% klar over.. Kommer bare med bortforklarelser!

Ja, det som er problematisk er at det er studenter og ansatte som byttes ut som gjør ting utenfor rutinene..  Det er klare retningslinjer internt at det ikke skal være slikt.. Så det er enkeltpersoner som ikke har lest dette som gjør feil...

Synes du er litt vel fremme i forsvarsetet her nå. Greit at de "nye" gjør feil men det er faktisk leders ansvar å følge opp til de er tilnærmet sikre på at slike feil ikke gjøres. Hvem dekker "tapet" ved slike salg? Er alle butikkene franchise? I disse dager hvor absolutt alt handler om penger er det en smule naivt og ikke tenke tanken at dette faktisk er planlagt. Hva som blir kommunisert ut til kunde og media kan bare være det der må være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor det? For å få tryne i avisa? De innrømmet jo feil og tilbød seg å ta tilbake produktet?

Klarer du virkelig ikke å se hva de gjorde? De får en TV i retur, og i stedet for å selge den som B-vare og eventuelt da redusert pris, så klistrer de heller på et merke som sier den er kalibrert og at det er grunnen til at den er åpnet. Jeg kan gjerne kjøpe B-vare og forstår følgelig at disse må selges igjen da butikkene sikkert får nok av returer, men da foretrekker jeg å ikke blir regelrett løyet til.

 

Og nei, det å få trynet i media var vel heller en grunn som talte i mot det å kontakte media.

Lenke til kommentar

 

Har handlet masse på Elkjøp og alltid vært kjempefornøyd med produktet, servicen og pris. Elkjøp kan gjøre feil som alle andre. Når de beklager og rydder opp er det merkelig att det skal markeres nok en gang i media. Er det bare for å være negativ. Merkelige greier.

 

Ja lurte på det samma ser ut som noen liker å henge ut diverse firmaer til stadighet selv om de har får ett nytt produkt som erstatter det det kjøpte!

Dette er ikke et uhell . Det er et bevisst forsøk på svindel .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor det? For å få tryne i avisa? De innrømmet jo feil og tilbød seg å ta tilbake produktet?

Klarer du virkelig ikke å se hva de gjorde? De får en TV i retur, og i stedet for å selge den som B-vare og eventuelt da redusert pris, så klistrer de heller på et merke som sier den er kalibrert og at det er grunnen til at den er åpnet. Jeg kan gjerne kjøpe B-vare og forstår følgelig at disse må selges igjen da butikkene sikkert får nok av returer, men da foretrekker jeg å ikke blir regelrett løyet til.

 

Og nei, det å få trynet i media var vel heller en grunn som talte i mot det å kontakte media.

Du må åpne esken for å kalibrere tv.

Da jeg jobbet der måtte jeg kalibrere 20+ tv per dag.

Det blir en del esker.

På hver eneste eske måtte jeg plassere et klistremerke hvor jeg signerte.

Det skulle tydelig stå at tv var kalibrert.

 

Om et av dem blir kjøpt, for så å komme tilbake til butikken i retur, så vil det sannsynligvis ha klisterlappen på.

Om noen da glemmer å sette på en b-vare lapp, så er det umulig å skille mellom den returnerte og en vi nettopp har kalibrert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Åpent kjøp er et tilbud fra leverandøren som kan "benyttes" og derfor blir det alltid feil å dra inn kortet "misbrukes"....

Elektrokjedene står for minst 90% av salget i Norge og for den som kan litt matematikk representerer "alle" eksempelklagene som er beskrevet i denne tråden en mikroskopisk andel(av totalomsetningen) på størrelse med et musepiss i havet....

I tillegg har vi garanti- og reklamasjonsrettigheter bedre enn noen andre land på kloden - skjerpings folkens ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes ansatte i Elkjøp burde informere at de jobber for kjeden når de kommenterer her, og ikke fremstille seg som en "kunde" som er aldeles kjempefornøyd med Elkjøp...

 

Og "sånt skal ikke skje"? Så hvorfor skjer det så ofte da? Egentlig mener de "unnskyld for at vi ble avslørt, igjen"!

 

hva slags eksempel tenker du på? tror du bare at ansatte i elkjøp er fornøyd?

Lenke til kommentar

Kjøpte ei DJI Phantom drone på Elkjøp, totaltpris med alt ca 20000. Pakka såg åpna ut, men dei sa at det var kun for å sjekke om alt låg i boksen. Dei forsikra meg at den aldri hadde vært brukt. Etter ei stund sjekka eg handkontrollen, og der var det videofilmar som viste at den hadde vært i bruk 5-6 mnd før i ein annan del av landet. Tok kontakt og skulle få kompensasjon. Har ikkje høyrt noko meir, og det nærmar seg eit halv år sidan kompensasjonen vart lovd. Useriøse greier.

Du må møte opp på butikken med bevis, men det er nok alt for sent nå

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Her er det sånn jeg ser det to kritikkverdige forhold:

1. At Elkjøp har solgt en brukt vare som ny.

2. At Elkjøp ikke har gjenopprettet fabrikkinstillinger på varen før den er videresolgt.

Synes sistnevnte er det desidert mest problematiske, da det kan være sensitiv informasjon eller ubehagelige data. I tillegg vet man jo aldri om dingsen kan ha vært satt opp med automatisk lagring over internett eller om produktet er registrert med gammel eier hos produsenten. Man kan jo risikere:

- At ungen din finner bøttevis med porno på sin "nye" telefon.

- At ens "nye" telefon er satt opp slik at den videresender alle bilder/video som tas til en backup som gammel eier kontrollerer.

- Spyware.

- At gammel eier står som produktets eier i produsentens register slik at du blir nektet å registrere den for firmware-updates.

 

Jeg er helt enig i punkt 1. Men jeg er helt uenig i punkt 2.

Det kan ikke være slik at man skal legge ansvaret på butikker for å beskytte ens egen personlige data.

 

Se for deg at du hadde handlet en dagbok, og du fikk beskjed om at den kunne leveres inn igjen for refusjon hvis du hadde brukt opp mindre enn 5 sider i den. La oss si at du brukte bare en side før du bestemte deg for å returnere den igjen, og på denne siden hadde du skrevet ned konto og kortinformasjoner for brukskontoene dine. Ville du virkelig levert den inn igjen uten å rive ut denne siden?

 

Det er i min mening galt å legge ansvaret for personlige selvinntastede opplysninger på en eller annen ukjent person som går på jobb for å tjene til sitt levebrød. Ta nå ansvar selv! Fjern personlig informasjon ved å nullstille før du leverer tilbake.

 

Filmer du deg selv naken med en telefon og returnerer telefonen uten å slette det tenker jeg ingenting annet enn good riddance hvis dette kommer på avveie. Da er man selv ansvarlig, og ikke selgeren på Elkjøp. Virker som om folk ikke er i stand til, og heller ikke ønsker å gjøre seg i stand til å ta vare på seg selv lenger...

Det er faktisk butikkens ansvar å sjekke at returnerte produkter er klargjort og tilbakestilt til fabrikkinstillinger før de selges igjen.

Men kunder har også ansvar for å fjerne personlig innhold før de returnerer vare.

Det blir litt feil å selge returnert mobil med mulige nakenbilder eller videoer til for eksempel mindreårige.

Lenke til kommentar

Full pris for sw dronene?

Kjøpte mine i sommer , den billigste til 299 og den dyreste til 399.

Disse kostet originalt 2500, så om du fikk en brukt til den rabatterte prisen er det innafor (Skulle vært opplyst), men om det var brukte til ordinær pris derimot, da hadde jeg også flippet

Full pris nei, 299-350.- :)

 

Kjøpte meg 3 stk selv som var nye og uåpnet. De på Gjøvik var til en kollega.

Hvis det hadde vært opplyst så er jeg enig, men disse ble solgt som nye.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte meget dyr drone hos elkjøp, med et sånt hent om 2 timer. Kjørte 6 mil for og hente i kald vinterkveld, kom frem og de kunne ikke finne den. når de fant den var det en brukt, reparert drone som lå i eska. Jeg fikk heldigvis se det før jeg betalte og dro hjem med den. Så dette er vanlig praksis hos alle elkjøp butikker. Noe med bonus hos butikksjefer vel? ;)

Dro over gata og kjøpte helt ny ubrukt drone hos power, og fikk den 500 kroner billigere også :)

 

Så du betalte og dro hjem med den? Så kjøpte du i tillegg en drone hos Power. Liker droner du

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trist at et firma skal bli hengt ut for å gjøre feil. Det er menneskelig å feile. Og de sier faktisk unnskyld og beklager.

 

leser du innleggene her, så bør du legge merke til at det er noe gjentakende og ganske vanlig. Altså er det ikke "feil" det er snakk om, men en dårlig praksis. Og det er ikke nødvendigvis noe menneskelig å prøve å svindle kundene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...