Repsils Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Hehe må le.. " skal ikke skje" men det skjer, og det skjer nokk oftere en det folk veit.. Denne praksisen er disse kjendene 100% klar over.. Kommer bare med bortforklarelser!Ja, det som er problematisk er at det er studenter og ansatte som byttes ut som gjør ting utenfor rutinene.. Det er klare retningslinjer internt at det ikke skal være slikt.. Så det er enkeltpersoner som ikke har lest dette som gjør feil... Synes du er litt vel fremme i forsvarsetet her nå. Greit at de "nye" gjør feil men det er faktisk leders ansvar å følge opp til de er tilnærmet sikre på at slike feil ikke gjøres. Hvem dekker "tapet" ved slike salg? Er alle butikkene franchise? I disse dager hvor absolutt alt handler om penger er det en smule naivt og ikke tenke tanken at dette faktisk er planlagt. Hva som blir kommunisert ut til kunde og media kan bare være det der må være. Lenke til kommentar
Schr0dinger Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Hvorfor det? For å få tryne i avisa? De innrømmet jo feil og tilbød seg å ta tilbake produktet? Klarer du virkelig ikke å se hva de gjorde? De får en TV i retur, og i stedet for å selge den som B-vare og eventuelt da redusert pris, så klistrer de heller på et merke som sier den er kalibrert og at det er grunnen til at den er åpnet. Jeg kan gjerne kjøpe B-vare og forstår følgelig at disse må selges igjen da butikkene sikkert får nok av returer, men da foretrekker jeg å ikke blir regelrett løyet til. Og nei, det å få trynet i media var vel heller en grunn som talte i mot det å kontakte media. Lenke til kommentar
Kvikkelouis Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 " Skal ikke skje" ?? Det har jo skjedd...2 ganger til og med . Klart det er et bevisst forsøk på svindel. Anmeld !. Det blir da en advarsel til også andre butikker . 1 Lenke til kommentar
Kvikkelouis Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Har handlet masse på Elkjøp og alltid vært kjempefornøyd med produktet, servicen og pris. Elkjøp kan gjøre feil som alle andre. Når de beklager og rydder opp er det merkelig att det skal markeres nok en gang i media. Er det bare for å være negativ. Merkelige greier. Ja lurte på det samma ser ut som noen liker å henge ut diverse firmaer til stadighet selv om de har får ett nytt produkt som erstatter det det kjøpte! Dette er ikke et uhell . Det er et bevisst forsøk på svindel . 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Hvorfor det? For å få tryne i avisa? De innrømmet jo feil og tilbød seg å ta tilbake produktet?Klarer du virkelig ikke å se hva de gjorde? De får en TV i retur, og i stedet for å selge den som B-vare og eventuelt da redusert pris, så klistrer de heller på et merke som sier den er kalibrert og at det er grunnen til at den er åpnet. Jeg kan gjerne kjøpe B-vare og forstår følgelig at disse må selges igjen da butikkene sikkert får nok av returer, men da foretrekker jeg å ikke blir regelrett løyet til. Og nei, det å få trynet i media var vel heller en grunn som talte i mot det å kontakte media. Du må åpne esken for å kalibrere tv. Da jeg jobbet der måtte jeg kalibrere 20+ tv per dag. Det blir en del esker. På hver eneste eske måtte jeg plassere et klistremerke hvor jeg signerte. Det skulle tydelig stå at tv var kalibrert. Om et av dem blir kjøpt, for så å komme tilbake til butikken i retur, så vil det sannsynligvis ha klisterlappen på. Om noen da glemmer å sette på en b-vare lapp, så er det umulig å skille mellom den returnerte og en vi nettopp har kalibrert. 2 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Åpent kjøp er et tilbud fra leverandøren som kan "benyttes" og derfor blir det alltid feil å dra inn kortet "misbrukes".... Elektrokjedene står for minst 90% av salget i Norge og for den som kan litt matematikk representerer "alle" eksempelklagene som er beskrevet i denne tråden en mikroskopisk andel(av totalomsetningen) på størrelse med et musepiss i havet.... I tillegg har vi garanti- og reklamasjonsrettigheter bedre enn noen andre land på kloden - skjerpings folkens 1 Lenke til kommentar
SheriFF87 Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Synes ansatte i Elkjøp burde informere at de jobber for kjeden når de kommenterer her, og ikke fremstille seg som en "kunde" som er aldeles kjempefornøyd med Elkjøp... Og "sånt skal ikke skje"? Så hvorfor skjer det så ofte da? Egentlig mener de "unnskyld for at vi ble avslørt, igjen"! hva slags eksempel tenker du på? tror du bare at ansatte i elkjøp er fornøyd? Lenke til kommentar
Einar Iversen Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Det er lov å prøve seg, men ikke særlig smart. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Kjøpte ei DJI Phantom drone på Elkjøp, totaltpris med alt ca 20000. Pakka såg åpna ut, men dei sa at det var kun for å sjekke om alt låg i boksen. Dei forsikra meg at den aldri hadde vært brukt. Etter ei stund sjekka eg handkontrollen, og der var det videofilmar som viste at den hadde vært i bruk 5-6 mnd før i ein annan del av landet. Tok kontakt og skulle få kompensasjon. Har ikkje høyrt noko meir, og det nærmar seg eit halv år sidan kompensasjonen vart lovd. Useriøse greier. Du må møte opp på butikken med bevis, men det er nok alt for sent nå 1 Lenke til kommentar
SpecialWeirdo101 Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Her er det sånn jeg ser det to kritikkverdige forhold: 1. At Elkjøp har solgt en brukt vare som ny. 2. At Elkjøp ikke har gjenopprettet fabrikkinstillinger på varen før den er videresolgt. Synes sistnevnte er det desidert mest problematiske, da det kan være sensitiv informasjon eller ubehagelige data. I tillegg vet man jo aldri om dingsen kan ha vært satt opp med automatisk lagring over internett eller om produktet er registrert med gammel eier hos produsenten. Man kan jo risikere: - At ungen din finner bøttevis med porno på sin "nye" telefon. - At ens "nye" telefon er satt opp slik at den videresender alle bilder/video som tas til en backup som gammel eier kontrollerer. - Spyware. - At gammel eier står som produktets eier i produsentens register slik at du blir nektet å registrere den for firmware-updates. Jeg er helt enig i punkt 1. Men jeg er helt uenig i punkt 2. Det kan ikke være slik at man skal legge ansvaret på butikker for å beskytte ens egen personlige data. Se for deg at du hadde handlet en dagbok, og du fikk beskjed om at den kunne leveres inn igjen for refusjon hvis du hadde brukt opp mindre enn 5 sider i den. La oss si at du brukte bare en side før du bestemte deg for å returnere den igjen, og på denne siden hadde du skrevet ned konto og kortinformasjoner for brukskontoene dine. Ville du virkelig levert den inn igjen uten å rive ut denne siden? Det er i min mening galt å legge ansvaret for personlige selvinntastede opplysninger på en eller annen ukjent person som går på jobb for å tjene til sitt levebrød. Ta nå ansvar selv! Fjern personlig informasjon ved å nullstille før du leverer tilbake. Filmer du deg selv naken med en telefon og returnerer telefonen uten å slette det tenker jeg ingenting annet enn good riddance hvis dette kommer på avveie. Da er man selv ansvarlig, og ikke selgeren på Elkjøp. Virker som om folk ikke er i stand til, og heller ikke ønsker å gjøre seg i stand til å ta vare på seg selv lenger... Det er faktisk butikkens ansvar å sjekke at returnerte produkter er klargjort og tilbakestilt til fabrikkinstillinger før de selges igjen. Men kunder har også ansvar for å fjerne personlig innhold før de returnerer vare. Det blir litt feil å selge returnert mobil med mulige nakenbilder eller videoer til for eksempel mindreårige. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Full pris for sw dronene? Kjøpte mine i sommer , den billigste til 299 og den dyreste til 399. Disse kostet originalt 2500, så om du fikk en brukt til den rabatterte prisen er det innafor (Skulle vært opplyst), men om det var brukte til ordinær pris derimot, da hadde jeg også flippet Full pris nei, 299-350.- Kjøpte meg 3 stk selv som var nye og uåpnet. De på Gjøvik var til en kollega. Hvis det hadde vært opplyst så er jeg enig, men disse ble solgt som nye. Lenke til kommentar
elektrospar Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Elkjip?Lurer på når myndighetene slipper brannårsaken i blokka.....korrupt demokrati! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Jeg må være heldig, for jeg har aldri hatt problemer med noen butikker PostNord eksludert Lenke til kommentar
riConCio Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Jeg bestilte meget dyr drone hos elkjøp, med et sånt hent om 2 timer. Kjørte 6 mil for og hente i kald vinterkveld, kom frem og de kunne ikke finne den. når de fant den var det en brukt, reparert drone som lå i eska. Jeg fikk heldigvis se det før jeg betalte og dro hjem med den. Så dette er vanlig praksis hos alle elkjøp butikker. Noe med bonus hos butikksjefer vel? Dro over gata og kjøpte helt ny ubrukt drone hos power, og fikk den 500 kroner billigere også Så du betalte og dro hjem med den? Så kjøpte du i tillegg en drone hos Power. Liker droner du 2 Lenke til kommentar
-C64- Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Trist at et firma skal bli hengt ut for å gjøre feil. Det er menneskelig å feile. Og de sier faktisk unnskyld og beklager. leser du innleggene her, så bør du legge merke til at det er noe gjentakende og ganske vanlig. Altså er det ikke "feil" det er snakk om, men en dårlig praksis. Og det er ikke nødvendigvis noe menneskelig å prøve å svindle kundene. 1 Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 kjøpte en laptop og mekret noen har skrudden på hvlikenavis skal jeg kontakte for å få bildet av trynet mitt trykkt på internet? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 kjøpte en laptop og mekret noen har skrudden på hvlikenavis skal jeg kontakte for å få bildet av trynet mitt trykkt på internet? Først, skru på en ordbok så vi kan forstå hva du skriver Maskinen kan ha vært slått på i butikk for å sette opp maskinen 2 Lenke til kommentar
How bow dah! Skrevet 23. desember 2018 Del Skrevet 23. desember 2018 Det er helt krise å lage en sak om dette. Feil kan skje, og den ble rettet opp i. 1 Lenke til kommentar
Mr. Johansen Skrevet 23. desember 2018 Del Skrevet 23. desember 2018 "Vi beklager at du oppdaget at dette hadde skjedd med deg og..." Dette er nok prisen for å ha "fri returrett". Hva betyr "fri returrett"? At det er gratis å returnere en vare? Skulle det kanskje koste noe å returnere en vare? Lenke til kommentar
1stn00b Skrevet 23. desember 2018 Del Skrevet 23. desember 2018 Når det skjer med så mange, kan det virke som det er ein bevisst taktikk. Lure 1000 kunder og heller ordne på med di 100 som gidder å klage 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå