Gå til innhold

Disse elbilene vil du kunne sette deg på venteliste for neste år

Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men elektrisk familiebil får vi fortsatt ikke.

Dvs, Škoda Vision E er innafor i størrelse om ikke i karosseri. Holder vekta seg godt under to tonn inklusive tilhengerfeste så skal jeg i det minste ikke utelukke saken:

• Length 4688mm / Width 1924mm / Height 1591mm

Bare at blir NIO ES6 tilbudt i Norge før den tid, så kjøper jeg. Er gått mektig lei fossilfabrikantenes evige gange rundt julegrøten. Elektrisk familiebil nå, for f***!

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dvs, Škoda Vision E er innafor i størrelse om ikke i karosseri. Holder vekta seg godt under to tonn inklusive tilhengerfeste så skal jeg i det minste ikke utelukke saken:

Bare at blir NIO ES6 tilbudt i Norge før den tid, så kjøper jeg. Er gått mektig lei fossilfabrikantenes evige gange rundt julegrøten. Elektrisk familiebil nå, for f***!

E-tron? Tesla Model 3/S/X? i-Pace? Niro? Kona? Ionic? 

Er ikke noen av disse fine om familiebiler da? 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det spørs på kravene. Om man er vant til std stasjonsvogn med hengerfeste og takboks, faller alle disse igjennom:

Etron/ipace: Mangler reelt midtsete. Bagasjeplass er Passat minus moms.

Niro, kona, ionic: Lite plass i kupe, hengerfeste i det blå, ikke stor bagasjeplass.

Tesla: Må velge om man vil ha takboks eller hengerfeste; TM3 har like lite bagasjeplass som koreanerne (og jeg har ikke sett bekreftelse på hengerfeste og takstativ).

Klart, kan man klare seg med 2+2 seter, ikke har langvokste barn, har vett til å pakke eller ikke trenger hengerfeste/takstativ, så kan man velge og vrake i gode elbiler for familien.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Helt fair det, mister 

Men jeg skjønner nøyaktig hvor du vil hen her, vi mangler fortsatt en type "Passat Stasjonsvogn" med 50mils rekkevidde. Den bilen hadde solgt godt i Norge. Nå selger jo alle elbiler godt i Norge, men jeg tror det er en kundegruppe som sitter å venter på akkurat den bilen :)

• Liker 7
Lenke til kommentar

Joda, og Vision E er med 2+2-oppsett på konseptbilen.

Da duger vel ikke den noe bedre enn de du listet opp. Beklager, la mer egne assosiasjoner i familieelbil enn hans.

Nei, assosiasjonene dine er mer eller mindre på linje med mine egne. 

At jeg lister opp ES6 og Vision E er mer et utslag av '…beggars can't be choosers.' Presiserte dog at karosseriet på Vision E er helt feil. ES6 på sin side er mer en mini-van som en crossover/SUV – og kan følgelig minne om stasjonsvogn.  Er dog ikke i tvil om at ES6 kommer med et eget sett problemer, mellom annet en garantert mangel på hengerfeste. Auda e-Tron har jeg ganske enkelt 'avbestilt.' Resten… vel. Spiller lite rolle da disse har kø til 2030 eller deromkring. 

Familiebil er løselig definert ved nettopp Passat/Avensis/Mondeo/etc. stasjonsvogn. Altså en formfaktor fabrikantene er godt vant til å produsere fra før, men som synest helt uoppnåelig i elektrisk utgave. Selv om vi nøyer oss med mer moderate spesifikasjoner. Eller kanskje spesielt da…

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det spørs på kravene. Om man er vant til std stasjonsvogn med hengerfeste og takboks, faller alle disse igjennom:

Etron/ipace: Mangler reelt midtsete. Bagasjeplass er Passat minus moms.

Niro, kona, ionic: Lite plass i kupe, hengerfeste i det blå, ikke stor bagasjeplass.

Tesla: Må velge om man vil ha takboks eller hengerfeste; TM3 har like lite bagasjeplass som koreanerne (og jeg har ikke sett bekreftelse på hengerfeste og takstativ).

Klart, kan man klare seg med 2+2 seter, ikke har langvokste barn, har vett til å pakke eller ikke trenger hengerfeste/takstativ, så kan man velge og vrake i gode elbiler for familien.

Om du trenger å ha med deg så mye at du trenger både hengerfeste og takboks, tror jeg løsningen er å sette takboksen på hengeren, og kjøpe en X.

Det er jo uansett bare Tesla som har ladenettverk som duger til å kjøre til så mye mer enn butikken.

Ellers må jeg si at hengerfeste er mindre savnet enn jeg trodde med S.

Det går utrolig mye i bilen uten henger, og trenger jeg å trekke henger, er det ikke nei å få fra naboen om jeg vil bytte bil en dag.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kona null plass.

Lenke til kommentar
Stod på liste til Kona, etter å ha sett hvor liten plass det var i fossilutgaven og leveringstiden gikk den plassen videre..

At folk betaler overpris for skjønner ikke jeg...det grenser til idioti, men det får så være.

Går ikke inn på liste igjen, for å kjøpe noe usett og uprøvd..ellers takk.

Endret av Ploppe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...