Redaksjonen. Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Disse elbilene vil du kunne sette deg på venteliste for neste år Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 (endret) Men elektrisk familiebil får vi fortsatt ikke.Dvs, Škoda Vision E er innafor i størrelse om ikke i karosseri. Holder vekta seg godt under to tonn inklusive tilhengerfeste så skal jeg i det minste ikke utelukke saken:• Length 4688mm / Width 1924mm / Height 1591mmBare at blir NIO ES6 tilbudt i Norge før den tid, så kjøper jeg. Er gått mektig lei fossilfabrikantenes evige gange rundt julegrøten. Elektrisk familiebil nå, for f***! Endret 21. desember 2018 av 1P4XZQB7 7 Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Synes liksom vi har ventet på ID Buzz lenge allerede, og så blir det ikke en gang venteliste i 2019? 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Men elektrisk familiebil får vi fortsatt ikke. Dvs, Škoda Vision E er innafor i størrelse om ikke i karosseri. Holder vekta seg godt under to tonn inklusive tilhengerfeste så skal jeg i det minste ikke utelukke saken: • Length 4688mm / Width 1924mm / Height 1591mm Bare at blir NIO ES6 tilbudt i Norge før den tid, så kjøper jeg. Er gått mektig lei fossilfabrikantenes evige gange rundt julegrøten. Elektrisk familiebil nå, for f***! E-tron? Tesla Model 3/S/X? i-Pace? Niro? Kona? Ionic? Er ikke noen av disse fine om familiebiler da? 3 Lenke til kommentar
bharald Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Men elektrisk familiebil får vi fortsatt ikke. Dvs, Škoda Vision E er innafor i størrelse om ikke i karosseri. Holder vekta seg godt under to tonn inklusive tilhengerfeste så skal jeg i det minste ikke utelukke saken: • Length 4688mm / Width 1924mm / Height 1591mm Bare at blir NIO ES6 tilbudt i Norge før den tid, så kjøper jeg. Er gått mektig lei fossilfabrikantenes evige gange rundt julegrøten. Elektrisk familiebil nå, for f***! E-tron? Tesla Model 3/S/X? i-Pace? Niro? Kona? Ionic? Er ikke noen av disse fine om familiebiler da? Det spørs på kravene. Om man er vant til std stasjonsvogn med hengerfeste og takboks, faller alle disse igjennom: Etron/ipace: Mangler reelt midtsete. Bagasjeplass er Passat minus moms. Niro, kona, ionic: Lite plass i kupe, hengerfeste i det blå, ikke stor bagasjeplass. Tesla: Må velge om man vil ha takboks eller hengerfeste; TM3 har like lite bagasjeplass som koreanerne (og jeg har ikke sett bekreftelse på hengerfeste og takstativ). Klart, kan man klare seg med 2+2 seter, ikke har langvokste barn, har vett til å pakke eller ikke trenger hengerfeste/takstativ, så kan man velge og vrake i gode elbiler for familien. 4 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Begge de to han kommer med er jo suv/crossovere da Lenke til kommentar
bharald Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Begge de to han kommer med er jo suv/crossovere da Joda, og Vision E er med 2+2-oppsett på konseptbilen. Da duger vel ikke den noe bedre enn de du listet opp. Beklager, la mer egne assosiasjoner i familieelbil enn hans. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Helt fair det, mister Men jeg skjønner nøyaktig hvor du vil hen her, vi mangler fortsatt en type "Passat Stasjonsvogn" med 50mils rekkevidde. Den bilen hadde solgt godt i Norge. Nå selger jo alle elbiler godt i Norge, men jeg tror det er en kundegruppe som sitter å venter på akkurat den bilen 7 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Samme gamle mer eller mindre.. Lenke til kommentar
molna Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 BMW Norge sa vel tidligere denne uka at helelektrisk Mini kan reserveres tidlig i 2019. Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 (endret) Joda, og Vision E er med 2+2-oppsett på konseptbilen. Da duger vel ikke den noe bedre enn de du listet opp. Beklager, la mer egne assosiasjoner i familieelbil enn hans. Nei, assosiasjonene dine er mer eller mindre på linje med mine egne. At jeg lister opp ES6 og Vision E er mer et utslag av '…beggars can't be choosers.' Presiserte dog at karosseriet på Vision E er helt feil. ES6 på sin side er mer en mini-van som en crossover/SUV – og kan følgelig minne om stasjonsvogn. Er dog ikke i tvil om at ES6 kommer med et eget sett problemer, mellom annet en garantert mangel på hengerfeste. Auda e-Tron har jeg ganske enkelt 'avbestilt.' Resten… vel. Spiller lite rolle da disse har kø til 2030 eller deromkring. Familiebil er løselig definert ved nettopp Passat/Avensis/Mondeo/etc. stasjonsvogn. Altså en formfaktor fabrikantene er godt vant til å produsere fra før, men som synest helt uoppnåelig i elektrisk utgave. Selv om vi nøyer oss med mer moderate spesifikasjoner. Eller kanskje spesielt da… Endret 21. desember 2018 av 1P4XZQB7 2 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 BMW Norge sa vel tidligere denne uka at helelektrisk Mini kan reserveres tidlig i 2019. Bmw i3 med mini-skall, og antagelig fremhjuldrift. 1 Lenke til kommentar
avo Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Det spørs på kravene. Om man er vant til std stasjonsvogn med hengerfeste og takboks, faller alle disse igjennom: Etron/ipace: Mangler reelt midtsete. Bagasjeplass er Passat minus moms. Niro, kona, ionic: Lite plass i kupe, hengerfeste i det blå, ikke stor bagasjeplass. Tesla: Må velge om man vil ha takboks eller hengerfeste; TM3 har like lite bagasjeplass som koreanerne (og jeg har ikke sett bekreftelse på hengerfeste og takstativ). Klart, kan man klare seg med 2+2 seter, ikke har langvokste barn, har vett til å pakke eller ikke trenger hengerfeste/takstativ, så kan man velge og vrake i gode elbiler for familien. Om du trenger å ha med deg så mye at du trenger både hengerfeste og takboks, tror jeg løsningen er å sette takboksen på hengeren, og kjøpe en X. Det er jo uansett bare Tesla som har ladenettverk som duger til å kjøre til så mye mer enn butikken. Ellers må jeg si at hengerfeste er mindre savnet enn jeg trodde med S. Det går utrolig mye i bilen uten henger, og trenger jeg å trekke henger, er det ikke nei å få fra naboen om jeg vil bytte bil en dag. 3 Lenke til kommentar
Thor Simonsen Skrevet 23. desember 2018 Del Skrevet 23. desember 2018 Men elektrisk familiebil får vi fortsatt ikke. Dvs, Škoda Vision E er innafor i størrelse om ikke i karosseri. Holder vekta seg godt under to tonn inklusive tilhengerfeste så skal jeg i det minste ikke utelukke saken: • Length 4688mm / Width 1924mm / Height 1591mm Bare at blir NIO ES6 tilbudt i Norge før den tid, så kjøper jeg. Er gått mektig lei fossilfabrikantenes evige gange rundt julegrøten. Elektrisk familiebil nå, for f***! E-tron? Tesla Model 3/S/X? i-Pace? Niro? Kona? Ionic? Er ikke noen av disse fine om familiebiler da? Kona null plass. Lenke til kommentar
Ploppe Skrevet 23. desember 2018 Del Skrevet 23. desember 2018 (endret) Disse elbilene vil du kunne sette deg på venteliste for neste år Stod på liste til Kona, etter å ha sett hvor liten plass det var i fossilutgaven og leveringstiden gikk den plassen videre..At folk betaler overpris for skjønner ikke jeg...det grenser til idioti, men det får så være. Går ikke inn på liste igjen, for å kjøpe noe usett og uprøvd..ellers takk. Endret 23. desember 2018 av Ploppe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå