MiaiMeow Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Hvordan blir det korrekt å deklarere verdien på vareprøver du sender fra Norge til kunder i utlandet? Jeg skal sende noen bokser, og kunden betaler bare for frakt. Vareprøvene er gratis. Så kan jeg sette verdien til 0? Eller må verdien settes til min produksjonskostnad? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Hvordan blir det korrekt å deklarere verdien på vareprøver du sender fra Norge til kunder i utlandet? Jeg skal sende noen bokser, og kunden betaler bare for frakt. Vareprøvene er gratis. Så kan jeg sette verdien til 0? Eller må verdien settes til min produksjonskostnad? Verdien er det vareprøva kostar deg om den feks forsvinner under forsendinga. Så din produksjonskostnad virker som ei fornuftig verdivurdering. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 (endret) Men problemet f.eks ved reklamasjon eller erstattningsvare er det ikke alltid prisene blir samme, f.eks hvis varen er 2 år gammel er det ofte ikke vanlig med verditap. Eller hvis valutaen endres. F.eks SSD disk kan være dyrere i nederland\usa en i kina. Er varen defekt har den liten verdi. Hva å ha fraktprisen som verdi? Endret 21. desember 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå