Gå til innhold

Noen som vet ang ringetoner på iphone?

CharlesJS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er apple.

Apple er synonymt med vanskelig.

Når jeg hadde iphone måtte man konvertere en mp3 til et filformat iphone gjenkjente som ringetone ettersom ringetoner på iphone, iallefall dengang, var et eget format. Man måtte da også slette en eksisterende ringetone fra telefonen og bytte denne ut med den nye filen med samme navn. Da "trodde" iphonen at den spilte den originale melodien når jævelskapen ringte. Men hver gang man koblet "mobilen" tilbake i pc'n oppdaget den endringen og resyncet all data på tlf som fjernet alt som lå på den.

Dette var vel for å tvinge apple brukere til å betale for noe som var gratis hos alle andre tjenester. Apple brukere er ikke akkurat kjent for sin data kompetanse eller høye krav til produktene sine.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med å faktis

Det er apple.

Apple er synonymt med vanskelig.

Når jeg hadde iphone måtte man konvertere en mp3 til et filformat iphone gjenkjente som ringetone ettersom ringetoner på iphone, iallefall dengang, var et eget format. Man måtte da også slette en eksisterende ringetone fra telefonen og bytte denne ut med den nye filen med samme navn. Da "trodde" iphonen at den spilte den originale melodien når jævelskapen ringte. Men hver gang man koblet "mobilen" tilbake i pc'n oppdaget den endringen og resyncet all data på tlf som fjernet alt som lå på den.

Dette var vel for å tvinge apple brukere til å betale for noe som var gratis hos alle andre tjenester. Apple brukere er ikke akkurat kjent for sin data kompetanse eller høye krav til produktene sine.

Denne klagingen løser ikke spørsmålet til ts.

Funnet på google på 2 sekunder:

Step by step

Using iTunes (pc/mac)

Step 1: Select MP3 Song from iTunes

Open iTunes and select target MP3 music file from My Music or Playlists. Right-click the target music file to select ‘Get Info’.

Step 2: Trim MP3 File for Making Ringtone

You need to trim the music file to less than 40 seconds. Under ‘Get Info’ windows, go to ‘Options’ tab and then specify the start as well as the stop time. This will trim the long MP3 music file.

Step 3: Select AAC Encoder from Import Settings

As MP3 files cannot be used as Ringtones, you have to convert MP3 into AAC version via iTunes. You can directly right-click the target music file and choose ‘Create AAC Version’ from the pop-up menu. Or, you can select the ‘Edit’ menu and choose ‘Preferences’, which will open the General Preferences tab for further settings. Under that, select ‘Import Settings’ to choose ‘AAC Encoder’ from Import Using drop-down menu and click ‘OK’.

Step 4: Rename AAC File to M4R Ringtone Format

Open the AAC music file in folder of your PC and change the extension of the file from AAC or M4A to M4R, which stands for the iTunes Ringtone. Now, drag and drop the converted Ringtone file into the iTunes again. Look out for an iPhone icon over the main interface of iTunes. Sync your iPhone device to upload the Ringtone automatically.

Lettvint - nei.

Mulig - ja

Hvor lang tid tar det å gjøre slik , 2-3 minutter maks eks Itunes sync.

Hvor ofte skal man bytte ringetone egentlig. Daglig/flere ganger i uken , da blir det tungvint .

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Høres ut som samme svar.

Tydeligvis har ikke apple endret seg mye siden den første lanseringen ettersom min fremgangsmåte var gjeldende for den første generasjonen - og tydelig fortsatt er måten å gjøre det på.

Det er uendret , men ditt svar til ts hjalp ikke å oppklare i detalj hvordan man gjør det.

Jeg kan ikke se at jeg har «klaget» med å antyde at det er tungvint om man skal gjøre det hyppig, samtidig som spørsmålet til ts er blitt besvart med en detaljert step by step metode ved bruk av itunes :)

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Lettvint - nei.

Mulig - ja

Hvor lang tid tar det å gjøre slik , 2-3 minutter maks eks Itunes sync.

Hvor ofte skal man bytte ringetone egentlig. Daglig/flere ganger i uken , da blir det tungvint .

Har man gjort det et par ganger, er det ganske enkelt. Gjort på noen sekunder + sync noen sekunder til.

Lenke til kommentar

Det er uendret , men ditt svar til ts hjalp ikke å oppklare i detalj hvordan man gjør det.

Jeg kan ikke se at jeg har «klaget» med å antyde at det er tungvint om man skal gjøre det hyppig, samtidig som spørsmålet til ts er blitt besvart med en detaljert step by step metode ved bruk av itunes :)

Mitt svar ser for meg ut til å indikere løsningen relativt tydelig ved å gi tips om hvor løsningen ligger og hva man bør se etter. Jeg synes til og med det var litt godt gjort ettersom jeg ikke har hatt iphone på bortimot 10 år, men når man først har brukt en del tusen på virkelig søppel så setter det jo litt spor.

Jeg jobber heller ikke for apple kundestøtte så jeg står fritt til å hjelpe andre ved å tydeliggjøre at apple er å kaste ? i do i samme slengen som jeg konmer med en potensiell løsning.

Om fanboys blir butthurt så "meh"...

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Mitt svar ser for meg ut til å indikere løsningen relativt tydelig ved å gi tips om hvor løsningen ligger og hva man bør se etter. Jeg synes til og med det var litt godt gjort ettersom jeg ikke har hatt iphone på bortimot 10 år, men når man først har brukt en del tusen på virkelig søppel så setter det jo litt spor.

Jeg jobber heller ikke for apple kundestøtte så jeg står fritt til å hjelpe andre ved å tydeliggjøre at apple er å kaste i do i samme slengen som jeg konmer med en potensiell løsning.

Om fanboys blir butthurt så "meh"...

Så du tror jeg er en Apple «fanboy» ...

Bare fordi jeg ikke snakker nedsettende om produktene deres slik som du gjør .

Kan jo si at du i såfall tar feil :)

På forumet her (slik jeg er vant til det fra hardware.no tiden) så hjelper man hverandre om man er i stand til det med svar på spørsmål. Det er den «eneste» agendaen med mitt svar i tråden . Ikke for å rante om Apple. Det gjør meg på ingen måte en «fanboy».

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så du tror jeg er en Apple «fanboy» ...

Bare fordi jeg ikke snakker nedsettende om produktene deres slik som du gjør .

Kan jo si at du i såfall tar feil :)

På forumet her (slik jeg er vant til det fra hardware.no tiden) så hjelper man hverandre om man er i stand til det med svar på spørsmål. Det er den «eneste» agendaen med mitt svar i tråden . Ikke for å rante om Apple. Det gjør meg på ingen måte en «fanboy».

Nei, nei. Ikke fordi du ikke snakker nedsettende om apple - fordi du tar deg tid til å avspore tråden ved å snakke nedsettende om mitt forslag, som da viste seg å være mer eller mindre korrekt. -det indikerer at du har en agenda.

Feilen din er at du var et par dager for sein med å svare. Hadde du svart tidligere så hadde du slått meg og jeg hadde ikke sett det som nødvendig å svare :)

Vil du ha løsningene presentert på din måte så må du være raskere på avtrekkeren.

Endret av Invader Zim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...