Dostresmes Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 (endret) Har «datet» en mann på snart 40 år i litt over et halvt år.. Jeg kom ut av et brudd tidligere på året så ønsket meg ikke noe seriøst. Underveis har forholdet vært veldig turbulent vil jeg påstå. De første tre månedene hadde vi mye sex, deilige middager og datet offentlig.. Deretter fikk jeg følelser for denne mannen noe som jeg fortalte han om - men da var han ikke klar for å binde seg. Han ønsket å være singel å fly vil jeg tro. 1 måned senere jobber han iherdig for å få til et treff - noe som jeg til slutt «gikk» med på.. Han var følsom, visste mye omsorg, var interessert og ønsket at vi offisielt skulle bli kjærester etter en måneds tid. Fikk en følelse av at han var veldig useriøs og lite interessert i meg som person og det dabba av rett før han spurte om det.. Sa derfor at jeg ville bruke tid. To uker senere sa han at han skulle å flytte å jobbe i utlandet i to-tre uker og to uker her hjemme et par år .. Da fikk jeg bekreftet at han var like userisøs som eg tenkte (eller bare ikke interessert nok i meg).. Dumpa han en kort stund etterpå på bakgrunn av at han var lite på, og fordi han ikke tok med meg i beslutninga om et så viktig livsvalg.. Han sa han hadde følt det på han at jeg kom til å dumpe han fordi jeg hadde forandra meg.. Trekker meg fort tilbake og blir stille når jeg er i en sånn usikker relasjon. Etter en uke savnet jeg han så ekstremt mye å sendte en melding etter en fuktig tur og vi endte opp i senga.. Han ønsker nå å fortsette å treffes, men sier ar han bare har «noen» følelser. Han ønsker rett slett å starte det vi hadde før.. Sex og middag. Han er til tider veldig kald og der han kommer fra snakker de ikke om dype ting. Hva skal jeg gjøre ?? Føler meg brukt .. Jeg er bra nok for sex men ikke noe mer .. Hilsen er frustrert og rådvill dame (med kjærlighetssorg, og som føler seg liten etter all den tid som er lagt ned i dette forholdet .. Så liker han meg ikke godt nok)... Endret 21. desember 2018 av Dostresmes Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Du skriver først at du ikke ønsket deg noe seriøst, men så begynte du et seksuelt forhold med en mann. Det er umulig å ha sex uten følelser. Mange tror det går, men det gjør det ikke. Jeg mener at de som får til det, virkelig er psykopater. Når man kan gjøre noe så sensitivt som sex uten å føle noe som helst tilknytning til partneren enten etterpå eller over tid, da mener jeg at man enten lyver for seg selv, eller man virkelig er en psykopat og ikke føler noe som helst. Så, etter min harde mening, så gikk du litt for fort frem etter forholdsbruddet og inngikk et seksuelt forhold. Du hadde ikke fått bearbeidet dine følelser før du bega deg ut på "datinglivet" igjen. Dermed gikk det som det gikk. Du bør være glad for at du fant ut at han skal jobbe i den syklusen han skal -før- du inngikk noe offisielt forhold, siden det virker som dette er noe du enten ikke er klar for, eller tar som et tegn på useriøsitet. Jeg tenker det kan enten være et tegn at han er usikker og følte det vanskelig å snakke om, eller det kan være som du skriver at han er useriøs og bare ønsket å manipulere deg litt mer for å ha noen å holde på med i den tiden han var hjemme. Så å leke med disse følelsene får i 99% av tilfellene negative følger på en eller annen måte, det viser seg hver eneste gang. Det er best å være forsiktig, særlig når man har kommet ut av et langvarig forhold. 4 Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Det er umulig å ha sex uten følelser. Mange tror det går, men det gjør det ikke. Jeg mener at de som får til det, virkelig er psykopater. Når man kan gjøre noe så sensitivt som sex uten å føle noe som helst tilknytning til partneren enten etterpå eller over tid, da mener jeg at man enten lyver for seg selv, eller man virkelig er en psykopat og ikke føler noe som helst. Ja... Det er derfor prostitusjon er en av verdens eldste og største næringer..... Makan til svada og vrøvl som du har gulpet opp her har jeg ikke sett siden Gro Harlem Bruntland var aktiv i norsk politikk. 8 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Jeg er redd denne tråden blir lite fruktbar for deg TS, dette forumet har først og fremst en populasjon av frustrerte, unge menn (som meg selv). Vi går lett i forsvarsmodus. 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 IKKE fall for the sunk cost fallacy! Dere har datet og kjent hverandre i 3-5 måneder (antar jeg siden du sa dere datet i 3 og så ble en måned av og sånt), du har ikke kastet bort tiden din, det er dette vi bruker dating for; for å finne ut om vi passer sammen. Dette er the sunk cost fallacy:"The Misconception: You make rational decisions based on the future value of objects, investments and experiences. The Truth: Your decisions are tainted by the emotional investments you accumulate, and the more you invest in something the harder it becomes to abandon it." Jeg er ikke helt enig med deg om at du skulle vært mer i beslutningen hans. Dere dater bare og det blir litt mye at du skal kreve at han skal høre med deg om sånt bare fordi dere har sex sammen og oppfører dere som ett par. Dette betyr ikke at du ikke kan bestemme deg for at du ikke vil se han mer pga det. Du trenger ingen "god nok grunn" til å slutte å date eller være med noen. At du ikke vil mer er nok.Dere er ganske tidlig i forholdet også, så er vanskelig å si noe konkret er jeg redd. Liker du ikke hvordan forholdet har utartet seg og han ikke responderer på at du sier at du er misfornøyd og vil mer så er nok dessverre på tide å bare gå videre.Btw; hvor gammel er du? Beklager men det spiller en stor rolle, eldre menn vil gjerne pule og ha det moro med yngre jenter mens de lyver og hinter om en fremtid som aldri kommer, men de gifter seg oftest med folk nærmere sin alder. 4 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 (endret) Ja... Det er derfor prostitusjon er en av verdens eldste og største næringer..... Makan til svada og vrøvl som du har gulpet opp her har jeg ikke sett siden Gro Harlem Bruntland var aktiv i norsk politikk. Hvor mange prostituerte tror du ville fortsatt med det om de vant 100 mill i vikinglotto eller på annen måte ble økonomisk uavhengig? Jeg vil det beste for alle mennesker. Det er derfor jeg skriver som jeg gjør. Langvarig, solid, ekte og bærekraftig kjærlighet. Man tuller ikke rundt med det (som liksom skal være det) mest hellige i livet. Ikke skyld på meg fordi du mangler evne til dypere psykologisk innsikt eller grunnleggende evne til refleksjon. Du kommer i hvert fall med et ekstremt lite konstruktiv innlegg og like dårlig humor, bare for å høste billige poeng. Veldig trist. Typisk populistisk presse-taktikk. Her har vi et menneske i dyp frustrasjon. Jeg oppfordrer til saklig debatt. Jeg er redd denne tråden blir lite fruktbar for deg TS, dette forumet har først og fremst en populasjon av frustrerte, unge menn (som meg selv). Vi går lett i forsvarsmodus. Håper du skriver for deg selv. Jeg tilhører ikke en slik gruppe. Ha litt mer tro på dine medmennesker. Endret 21. desember 2018 av Taurean 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Jeg synes du virker veldig vimsete med hva du vil med fyren TS. Du vil ikke ha noe seriøst men samtidig blir du sur fordi han ikke inkluderer deg i avgjørelser om livet hans. 2 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Du skriver først at du ikke ønsket deg noe seriøst, men så begynte du et seksuelt forhold med en mann. Det er umulig å ha sex uten følelser. Mange tror det går, men det gjør det ikke. Jeg mener at de som får til det, virkelig er psykopater. Når man kan gjøre noe så sensitivt som sex uten å føle noe som helst tilknytning til partneren enten etterpå eller over tid, da mener jeg at man enten lyver for seg selv, eller man virkelig er en psykopat og ikke føler noe som helst. Dette er i hvert fall uriktig. Jeg er ikke psykopat, og har ukentlig ligget og spist middag med to jenter som er faste i rotasjonen i ca. ett år nå uten å ha det skafte grann av følelser for noen av dem. Når det gjelder TS kan det oppsummeres kort: -Han er, som du sier, ikke voldsomt interessert i deg. Problemet er at du (som alle andre) tiltrekkes mest av de som egentlig ikke vil ha deg, så dette kommer du til å røre rundt i til du får selvtillit nok til å gjøre ditt eget beste. -Du føler deg brukt, selv om du får god sex? Typisk jenter, når det vitterlig er de som får minst like mye ut av sexen. -Du må begynne å ligge med flere, så slipper du å få så oppheng på én person. Lenke til kommentar
toth Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 fordi han ikke tok med meg i beslutninga om et så viktig livsvalg.. Ikke vondt ment, men en person som baserer viktige livsvalg på et 1mnd gammelt forhold hadde jeg holdt meg langt unna. Man aner ikke hvor lenge et forhold kommer til å vare etter så kort bekjentskap, så å ta det med som et veiende moment i karierrevalg hadde jeg aldri gjort. 1 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Høres ut som dere bruker hverandre. Regner ikke med at dere er "ment to be". Ha det gøy og ha øynene åpne etter flere. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 (endret) Håper du skriver for deg selv. Jeg tilhører ikke en slik gruppe. Ha litt mer tro på dine medmennesker. Jeg skrev ikke primært for meg selv nei – jeg har jo alltid noe å bidra med Jeg er usikker på hvorfor jeg ikke fikk lest ditt innlegg skikkelig før jeg svarte, men det er gledelig at du og Buffy gjorde mitt innlegg til skamme. Troen på mennesket har jeg nok, men vi det betyr ikke at man bør være positiv til alt som kommer fra den kanten. Endret 21. desember 2018 av Aiven Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 (endret) Jeg er redd denne tråden blir lite fruktbar for deg TS, dette forumet har først og fremst en populasjon av frustrerte, unge menn (som meg selv). Vi går lett i forsvarsmodus. Dette ble jeg oppriktig lei meg av å lese. Jeg tror mange unge menn sliter fordi de underkuer sin egen maskulinitet i tråd med det som oppfattes som politisk korrekt og tror den feminiserte "moderne mannen" er noe noen vil ha. Så blir de bitre fordi "drittsekkene" (stort sett de som ikke underkuer sin egen maskulinitet) stikker av med alle damene. Kanskje det er på tide å leve ut potensialet sitt. Endret 21. desember 2018 av coffeee Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Kanskje det er på tide å leve ut potensialet sitt. Jeg tror det er mange unge menn som ikke nødvendigvis tør dette. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 (endret) Dette ble jeg oppriktig lei meg av å lese. Jeg tror mange unge menn sliter fordi de underkuer sin egen maskulinitet i tråd med det som oppfattes som politisk korrekt og tror den feminiserte "moderne mannen" er noe noen vil ha. Nokså enig. Så blir de bitre fordi "drittsekkene" (stort sett de som ikke underkuer sin egen maskulinitet) stikker av med alle damene. Kanskje det er på tide å leve ut potensialet sitt. Det kan ikke jeg se, ser alle typen menn som har damer. Jeg er enig i at man bør være ærlig om hvem man er og ikke la andre presse en til late som noe annet. Samtidig kommer presset fra begge sider her, om menn må være krigshelter, gangstere eller Dirty Harry for å være skikkelige menn, så er vi ikke kommet det spor lengre. Mange menn går dessverre single i graven fordi de klarte å undskylde en berøringsangst og flukt fra egne følelser med at actionheltene deres gjør det samme. Endret 21. desember 2018 av Aiven 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Langvarig, solid, ekte og bærekraftig kjærlighet. Man tuller ikke rundt med det (som liksom skal være det) mest hellige i livet. Dette er da langt fra et universalt objektivt faktum. Det finnes nok av mennesker som ikke anser kjærlighet(til andre) som det viktigste i livet, og ikke har noe dårligere liv av den grunn. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 (endret) Dette er da langt fra et universalt objektivt faktum. Det finnes nok av mennesker som ikke anser kjærlighet(til andre) som det viktigste i livet, og ikke har noe dårligere liv av den grunn. Jeg tror det er det. Men siden såpass mange er uenige, kan jeg ikke være helt sikker. Endret 21. desember 2018 av Aiven Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 24. desember 2018 Del Skrevet 24. desember 2018 (endret) Trådstarter, denne situasjonen har du jo skapt selv. Du gikk inn i denne relasjonen uten å være åpen for noe seriøst og da du fikk tilbudet om et forpliktende forhold, avslo du. Du kan ikke samtidig forvente at han føler en forpliktelse til å inkludere deg i beslutningene sine. Jeg skjønner godt at denne mannen ikke lenger er interessert i å prøve å ta det videre noe mer. Det betyr ikke nødvendigvis at følelsene hans har endret seg. Men det er slitsomt å forholde seg til en person som er umoden og/eller ikke vet hva han/hun vil. Hvor mange prostituerte tror du ville fortsatt med det om de vant 100 mill i vikinglotto eller på annen måte ble økonomisk uavhengig? Det er nok en del mennesker som jobber med for eksempel renhold eller som kassemedarbeidere og en hel del andre ting, som nok hadde funnet noe annet å gjøre hvis ikke de måtte ta hensyn til finansene sine. Det betyr ikke at jobben ikke kan utføres uten at det oppstår romantiske følelser. Man skal være forsiktig med å projisere sine egne holdninger over på alle andre. Folk har ulike forhold til sex. Og en godt voksen mann på nesten 40 som kanskje har mye historie med sex og ulike relasjoner til andre mennesker, har nok også et avklart forhold til og god evne til å regulere egne følelser og impulser. Det betyr ikke at han ikke har en form for følelser overfor trådstarter. Dem har man jo hele tiden. Men han kan klare å opprettholde et seksuelt forhold til trådstarter uten å la følelsene ta overhånd og knytte seg sterkt til henne. Endret 24. desember 2018 av €uropa 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå