henrikwl Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Nå er jeg litt vanskelig, men jeg tror isåfall vi må være enige om å være uenige. Ja, det blir vi nødt til, for denne virkelighetsoppfatningen deler jeg ikke. Uten at det er noe vi får gjort noe med. Når det gjelder kommentaren din om at kvinner ofte mener noe annet enn det de sier, så vil jeg anbefale deg å lese denne twitter-tråden her: Du kommer sannsynligvis ikke til å være enig med den, men jeg håper du tar deg tid til å lese den. Om ikke annet så er det kanskje et perspektiv du ikke har sett før og vil kunne gi deg litt tankeføde. 1 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 (endret) Ja, det blir vi nødt til, for denne virkelighetsoppfatningen deler jeg ikke. Uten at det er noe vi får gjort noe med. Når det gjelder kommentaren din om at kvinner ofte mener noe annet enn det de sier, så vil jeg anbefale deg å lese denne twitter-tråden her: https://twitter.com/HoldenShearer/status/929384584843841537 Du kommer sannsynligvis ikke til å være enig med den, men jeg håper du tar deg tid til å lese den. Om ikke annet så er det kanskje et perspektiv du ikke har sett før og vil kunne gi deg litt tankeføde. Jeg mener at "alle" sier noe annet enn de mener. Ikke bare kvinner. Vi lever i en verden hvor det unaturlige er naturlig.Det er sjeldent, men forfriskende, når man møter en person som er ærlig, uttalende og noen ganger til og med original. Alle er så redde for å vise hvem de er, men samtidig kjemper man for å være den første til å lynsje noen for feil man selv innehar. Ofte føler jeg vi nordmenn må være verdensmestere i dobbeltmoral. Når det gjelder sitatet så vet jeg ikke hva vedkommende prøver å si. Endret 21. desember 2018 av Invader Zim 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Ja, på overordnet nivå gjør nok alle det til en viss grad. Der er vi enige. Det er en hel tråd. Klikk på lenken, kun det ene innlegget sier ikke mye for seg selv. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Slik har samfunnet blitt, ingen tør å gjøre noe lenger i frykt for å bli stemplet som voldtektsmann. Man tør verken å se på eller snakke med visse mennesker. Imens synker fødselstallene ned til 1.62 per fruktbare kvinne. Innen 2100 er etnisk norske en minoritet i dette landet. De norske genene vil sakte men sikkert dø ut. Survival of the fittest heter det, de svakeste får ikke avkom. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Survival of the fittest heter det, de svakeste får ikke avkom. Det er derfor forskjellene i verden bare øker og ting tilsynelatende går raskere og raskere mot avgrunnen? Dessuten er det forskjellige typer styrker, måter å være sterk på. Det er ikke bare én type styrke. Mener du at en som voldtar ei dame, så ho får barn mot sin vilje (tror ikke på abort), er "sterkere" enn en godhjertet mann som bare er uheldig og ikke treffer noen å få barn med, eller på andre måter ikke får forholdene til rette for å få barn? Ting er nok litt mer komplisert enn som at det er "den sterkestes rett" som gjelder. Jeg skal ikke underslå at økonomi, ressurser og dermed makt spiller en rolle i alt sammen. Men verdiene som er underbygget av all makten er det som egentlig spiller en rolle. En familie og slektslinje som ikke har så mye, kan oppleve mye større følelse av glede og verdi dag for dag gjennom hele livet, enn en slekt som har svært mye penger, makt og ressurser. Det kan være mye intriger og stor fallhøyde, mange underbevisste psykologiske bekymringer, som man ikke kan kjøpe seg fri for penger. På mange måter står alle ganske likt. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Det er derfor forskjellene i verden bare øker og ting tilsynelatende går raskere og raskere mot avgrunnen? Dessuten er det forskjellige typer styrker, måter å være sterk på. Det er ikke bare én type styrke. Mener du at en som voldtar ei dame, så ho får barn mot sin vilje (tror ikke på abort), er "sterkere" enn en godhjertet mann som bare er uheldig og ikke treffer noen å få barn med, eller på andre måter ikke får forholdene til rette for å få barn? Ting er nok litt mer komplisert enn som at det er "den sterkestes rett" som gjelder. Jeg skal ikke underslå at økonomi, ressurser og dermed makt spiller en rolle i alt sammen. Men verdiene som er underbygget av all makten er det som egentlig spiller en rolle. En familie og slektslinje som ikke har så mye, kan oppleve mye større følelse av glede og verdi dag for dag gjennom hele livet, enn en slekt som har svært mye penger, makt og ressurser. Det kan være mye intriger og stor fallhøyde, mange underbevisste psykologiske bekymringer, som man ikke kan kjøpe seg fri for penger. På mange måter står alle ganske likt. Tenkte heller mer på Discovery Channel, når det er snakk om den sterkeste i naturen er det alltid den som tilpasser seg, overlever, klarer å få et avkom og videreføre genene sine. Trenger ikke alltid å være sterkest i form av fysisk styrke, da det ofte er mulig å kompensere det på andre måter. Voldtekt tør jeg ikke snakke om, det er noe de aldri vært et tema på Discovery Channel eller på for Animal Planet for den saks skyld innenfor dette emne Nå skiller menneskers seg litt fra de andre i dyreriket, for oss så er det viktig å finne mening med livet og nyte den ene muligheten man har. Man trenger ikke alltid å følge naturens regler for å lykkes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå