AnonymDiskusjon Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Har i dag "kritisk/alvorlig sykdom"-forsikring med dekning på ca. 230 000,- Men lurer på om dette egentlig er for mye, eller for lite. Kanskje summen burde justeres. Noen som har innspill? Anonymous poster hash: a1b6a...83d Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Les hva forsikringen dekker? Skal jeg tippe får du 230 000 utbetal. Altså veldig lite. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2018 Les hva forsikringen dekker? Skal jeg tippe får du 230 000 utbetal. Altså veldig lite. Engangsutbetaling av denne summen, dersom jeg får en av disse sykdommene: Hva dekkes / dekkkes ikke? - Alvorlige diagnoser og organtransplantasjoner - Kreft - Svulst i hjerne, hjernehinner eller ryggmarg - Hjerteinfarkt - Alvorlig angina pectoris - Hjerteoperasjon - Hjerneslag - Blodpropp i hjernens venesystem - Alvorlig infeksjonssykdom i hjerne eller hjernehinner - Utposning på blodåre i hjernen eller hjernehinneblødning - Utposning på hovedpulsåren (aortaaneurisme) - Multippel sklerose (MS) - ALS og andre motornevronsykdommer - Alvorlig epilepsi - Alzheimers sykdom - Parkinsons sykdom og parkinsonisme - Alvorlig leddgikt - Utlagt tarm - Nyresvikt - Tverrsnittslammelser - Amputasjon - Alvorlig synstap - Alvorlig hørselstap - Alvorlig brannskade - Organtransplantasjon Spørsmålet er jo hvor mye penger jeg måtte trenge dersom jeg skulle få en av disse. Hva er det tenkte at disse pengene egentlig skal brukes på? Anonymous poster hash: a1b6a...83d Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Engangsutbetaling av denne summen, dersom jeg får en av disse sykdommene: Hva dekkes / dekkkes ikke? - Alvorlige diagnoser og organtransplantasjoner - Kreft - Svulst i hjerne, hjernehinner eller ryggmarg - Hjerteinfarkt - Alvorlig angina pectoris - Hjerteoperasjon - Hjerneslag - Blodpropp i hjernens venesystem - Alvorlig infeksjonssykdom i hjerne eller hjernehinner - Utposning på blodåre i hjernen eller hjernehinneblødning - Utposning på hovedpulsåren (aortaaneurisme) - Multippel sklerose (MS) - ALS og andre motornevronsykdommer - Alvorlig epilepsi - Alzheimers sykdom - Parkinsons sykdom og parkinsonisme - Alvorlig leddgikt - Utlagt tarm - Nyresvikt - Tverrsnittslammelser - Amputasjon - Alvorlig synstap - Alvorlig hørselstap - Alvorlig brannskade - Organtransplantasjon Spørsmålet er jo hvor mye penger jeg måtte trenge dersom jeg skulle få en av disse. Hva er det tenkte at disse pengene egentlig skal brukes på? Anonymous poster hash: a1b6a...83d Normalt sett vill jo sykdommene føre til uføre og lavere inntekt. Så pengene skal gå til nedbetaling av gjeld etc. Jeg har 2-3 millioner mener jeg + utbetaling i fra jobb forsikringer osv. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2018 Jeg har uførepensjon ved siden av dette igjen, som gir ca 9000 i måneden, men dog må man ha vært sykemeldt i ett år før den kan tas i bruk. Så disse 230k gir jo ca 20k i måneden det første året, burde vel være greit dekket da? Anonymous poster hash: a1b6a...83d Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Jeg hadde nylig gjennomgang med forsikringsrådgiver, og denne typen "kritisk sydom" anbefalte de å ha på 1 årslønn. Det kan fort bli en del ekstrautgifter sånn det første året man er kritisk syk fordi det tar litt tid for diverse støtteordninger fra NAV å kicke inn og det rett og slett bare er greit å ha en grei pengebuffer når man blir kritisk syk. At det økonomiske ikke blir en bekymring i tillegg til selve sykdommen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå