UnicornSpaceship Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Hei Jeg vurderer å ta spansk på nivå 3 nå som jeg skal starte på siste året på videregående neste høst. Jeg har hatt spansk som fremmedspråk siden åttende klasse, og føler ikke at jeg er helt klar for å legge det fra meg. Derfor lurer jeg på om det er noen der ute som har noen erfaringer med faget? Kreves det høyt språklig nivå, nærmest som morsmål? Eller er det mulig å gjennomføre? Til slutt, følte du at du fikk noe ut av å ta faget? Lenke til kommentar
Shopaholic Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Kanskje litt for sent svar - men likevel; vår videregående tilbydde spansk nivå 3 i tredje klasse. Synes personlig ikke det var så forskjellig fra spansk nivå II - det eneste er at man må utvidet vokabularet og øve på å snakke mer naturlig . Det er HELT overkommelig. Spørs hva du vil bruke faget til - å gå opp i karaktersnitt eller for læringens-skyld da, men jeg synes det var veldig givende og kjekt. Kreves forresten ikke så høyt språklig nivå som morsmål, men man skal kunne lede en samtale uten problemer Lenke til kommentar
IKS97 Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Kanskje litt sent svar fra meg og. Jeg hadde også spansk 3 på vgs og likte det veldig godt. Du burde fortsatt ha en grunnleggende forståelse i faget. Hvis du får 4 eller bedre i skriftlig og 5 eller bedre i muntlig, anbefaler jeg absolutt å ta spansk 3. Hos oss gikk vi mer grundigere til verks i spansk grammatikk (konjuktiv, pluscamperfeco osv). I tillegg lærte vi mer om politikk, historie og litt litteratur i den spansktalende verden. Det stilles krav til at du er interessert i å lære spansk, og hvis du har motivasjonen oppe så er det overhode ikke noe problem i å ta dette faget Jeg får inntrykket av at vanskelighetsgraden varierer veldig fra skole til skole, så jeg anbefaler deg å høre rundt med andre elever som har/ har hatt faget. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå