AnonymDiskusjon Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Hvor mye arver jeg og mine 2 barn etter min mor som forlot kr 3 000 000? Anonymous poster hash: 6e742...9e6 Lenke til kommentar
HW1 Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Det er ikke mulig å vite uten å vite hvor mange søsken du har, og hvorvidt moren din er gift. Dine barn vil ikke arve noe etter din mor så lenge du er i live, Så de vil arve 0 kr, 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Spørs vel også hva som står i testamentet? Kan også ha donert alt til røde kors. 2 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Spørs vel også hva som står i testamentet? Kan også ha donert alt til røde kors. Har fortsatt rett på arv. 2 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Spørs vel også hva som står i testamentet? Kan også ha donert alt til røde kors. Vel, i et slik tilfelle vil livsarvingene arve alt og RK får ingenting. 2 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 (endret) Vel, i et slik tilfelle vil livsarvingene arve alt og RK får ingenting. En sannhet med sterke modifikasjoner. Man kan ikke testamentere over eiendeler som er del av pliktdelsarven, men hvis man har eiendeler som i sin helhet kan gå inn i testamentsarven så gjør man det. Hvis du har livsarvinger, og testamentet lyder "Jeg testamenterer bort alt jeg eier til Røde kors", og det eneste du eier er et hus, så vil huset gå til livsarvinger (fordi huset ikke kan deles). Hvis du har cash, vil livsarvingene få sin livsarv og testamentarvingen få alt som kan testamenteres over. TS: Hvis det finnes testamente har barna krav på 2/3 av arven fordelt likt, men maks en million hver. Hvis noen barn er falt fra men har egne barn, går dette barnets andel til barnebarna (avdødes barn) fordelt likt. Resten går i henhold til testamentet. Hvis det ikke finnes testamente skal hvert barn arve likt (med samme regel om at avdødd barns arv går til dennes barn). Endret 20. desember 2018 av Herr Brun 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå