Gå til innhold

Chilimobil tvinger kunder vekk fra Fri Data. – Et ekstremt forbruk, sier Chili-sjefen


Anbefalte innlegg

toppbanner_25gb.jpeg

Hvordan kan 25 GB måneden være fri bruk? Har chilimobil nedjustert seg?

 

Faktisk er fri data dårligere tilbud i eu.

Hva ting koster i USA\australia eller uten for eu eller båt\fly er ikke så tydlig fremvist.

Det står 25GB, fri bruk i EU. Ikke Fri bruk punktum.

 

Og hvorfor skal de nevne USA, Australia, båt og fly? Hvor er Gambia isåfall? De kan ikke liste opp alt. Det som er relevant for en reklame er tatt med, dermed også EU, som er det mest populære reisemålet for nordmenn, obviously.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukt over 5 GB i dag, uten å ha mottatt sms noen som har opplevd det samme?

Ja i desember hengte systeme langt etter og brukte fort 17gb på en gang. men da starter helvettet med sms refill om man bruker eller ikke. fikk 3 meldinger uten at jeg hadde brukt mer en 17MB.  og nette ble stengt hver gang. siden di tydligvis ettersender tregt på det systemet og ikke for hver åpning med 3nye. så hver varsom med viktige samtaler da 4g kobler ned og samtaler brytes

Endret av EmLeX
Lenke til kommentar

Og hvorfor skal de nevne USA, Australia, båt og fly? Hvor er Gambia isåfall? De kan ikke liste opp alt. Det som er relevant for en reklame er tatt med, dermed også EU, som er det mest populære reisemålet for nordmenn, obviously.

Fordi det er viktigere for folk å vite det som er dyrt en et som er billig.

Hva spiller det rolle at ringing koster 20 øre, mere viktig at  brazil koster: Usa var faktisk ikke så dyrt.

Kontantkort kr4.99 kr4.99 kr0.49 kr4.99

kr0.99

Lenke til kommentar

Fordi det er viktigere for folk å vite det som er dyrt en et som er billig.

Hva spiller det rolle at ringing koster 20 øre, mere viktig at brazil koster: Usa var faktisk ikke så dyrt. Kontantkort kr4.99 kr4.99 kr0.49 kr4.99

kr0.99

Det er viktigst for folk å vite hva det man bruker mye koster. Ringing til Brasil er ikke vanlig, og derfor ligger den informasjonen på en egen side...
Lenke til kommentar

Jeg har Chili fri data abonnement og har brukt over 500 til 530gb mnd med det nå i vel over 5 måneder. Har ikke fått en eneste advarsel, nedgradert eller kastet ut. Har bare betalt fakturaene mine og ingenting mer hørt.

Jeg lurer fælt på hvordan noen klarer å bli kastet ut/nedgradert. Er det noen kunder som blir overvåket og sjekket hva dem bruker dataen til?

Og hvordan kan dem avsløre eller se at vi deler data til ikke personlig bruk?

 

Da fikk jeg i dag en telefon fra kundeservice, nokså arrogant type som satt der. Fikk følgende oppsagt; Ut ifra ditt høge dataforbruk i desember må vi dessverre nedgradere ditt abonnement til 25gb mnd for 399kr. Vi kan ikke ha deg som kunde for å bruke så skyhøg data og jeg mistenker du laster ned store filer eller deler nettet ditt til andre. Denne virkingen skjer umiddelbart etter samtalen vår. Du kan om du vil klage på dette, da sender du klagen på epost blabla.....

 

Rett og slett litt uhøflig telefon syns jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror det er ganske så sikkert nå at de har en liste over kunder de overvåker på hele tiden, ser nøye gjennom hvor mye og når tid de bruker data på dagen osv.

Sikkert noen gjerrige folk der på kundeservicen som overvåker....

Lenke til kommentar

Hva får deg til å tro det?

 

Jeg anser det som mer naturlig at et dataprogram sender et varsel når en bruker når datagrensen, for så å gi en av lederne på kundeservice ansvaret for å stenge kontoen og sende ut oppsigelse pr sms eller samtale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var en dårlig unnskyldning.

 

Vår kundeservice er dårlig på Facebook, ring eller send epost, men vi er dårlig der også så ikke forvent svar med en gang.

 

Har det skjedd noe som har fått det til å eksplodere? Var ikke mye kø da jeg ringte de sist. Også pr epost fikk jeg ganske hurtig svar.

Endret av Freakai
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Før jul innførte vi en ordning som innebar at du som kunde måtte sende SMS ved mer enn 5GB oppbrukt innenfor et døgn og deretter var nødt til å slå telefonen av/på for å kunne bruke mer data. Denne løsningen fjernes 1.mars og erstattes med en hastighetsjustering til 3Mbit/s resten av døgnet, dersom forbruket passerer 5GB i løpet av et døgn. Dette innebærer at du kan fortsette å surfe på mobilen etter oppbrukt 5GB i løpet av et døgn uten å sende SMS, med en hastighet på 3Mbit/s.

 

 

Nåja... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tusenkronespørsmålet blir vel då om dette også kjem i staden for nedgradering av abonnement for kundar som brukar meir enn eit hemmeleg tak per månad. I så fall byrjar ting å komme seg. Men måten dei har reagert på til no gjer iallefall at dette er eit selskap eg held meg langt unna, sjølv om eg berre brukar ein brøkdel av desse datamengdene.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...