Gå til innhold

Chilimobil tvinger kunder vekk fra Fri Data. – Et ekstremt forbruk, sier Chili-sjefen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kilde? Har de byttet navn på abonnementet?

 

 

 

 

Nettopp. Du bruker det jo ikke til data på mobilen, men misbruker det som mobilt bredbånd. Altså misbruk og brudd på abonnementsvilkår.

Hvis du klarer og lese hele innlegget, vil det sikkert hjelpe deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her var det mange tullinger gitt..

1. Ja, villedende markedsføring er ikke bra. De må endre markedsføringa eller produktet de tilbyr.

2. Skal man nå senke chilli? Hva hjelper det? De er vel fremdeles den desidert billigste tilbyderen med slike datamengder? Dere som bruker slike sinnsyke mengder data på mobiltelefonen deres vil jo ikke tjene noe på å avskaffe denne tjenesten. Godt å se hvor prioriteten ligger. Aiaiai... ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som bruker "sinnsyke mengder data" vil ha konkrete grenser å forholde seg til, ikke når Chili ikke ser økonomisk gevinst i kundens aktivitet og kaster dem ut. Halve tråden etterlyser en lavere, men helt konkret, grense som begge parter kan forholde seg til. I dette tilfellet forholder vi oss til "fri data", og begrensninger i et selvmotsigende, internt sett regler begravet dypt nede på sidene til Chili. Kunne de ikke flashet de reelle begrensningene like tydelig som alle salgstriksene de benytter? De synes å skjule alle ulemper og hindringer best mulig, og dytte fordelene mest mulig frem. Da får de pent tåle å få høre det.

De fremstår som en elendig operatør per idag, men med en mulig oppside på kort sikt for de som bruker akkurat litt mer enn grensene til konkurrentene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Her var det mange tullinger gitt..

1. Ja, villedende markedsføring er ikke bra. De må endre markedsføringa eller produktet de tilbyr.

2. Skal man nå senke chilli? Hva hjelper det? De er vel fremdeles den desidert billigste tilbyderen med slike datamengder? Dere som bruker slike sinnsyke mengder data på mobiltelefonen deres vil jo ikke tjene noe på å avskaffe denne tjenesten. Godt å se hvor prioriteten ligger. Aiaiai... ^^

Er ikke snakk om og avskaffe tjenesten. Det er snakk om og faktisk få tjenesten. Hvis du betaler for en hore for en liten hyrdestund, ville du vært fornøyd med at hun flasher deg en nippel? Noen hadde sikkert vært tilfreds og kommet i buksene, andre hadde nok forventet mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er twitch brukt på en streamer som leverer 720 60fps

Altså 490 mb på 11 minutter det blir altså

1.47 gb på 33 minutter

14.7 gb på 330 minutter

 

Så her kan man altså mellom Oslo- Trondheim baki bilen til mor å får på tur på ferie bruke lett over 15 gb om man vil.....

 

Man har altså kjøpt seg et abonoment som sier at dette er 0 stress , for du bruker mindre enn vilkårene tilsier.

Her handler det faktisk ikke om hva du og jeg mener om han som ser på stream så lenge. For det er ikke opp til oss å bestemme .

Folk er forskjellige å sånn er det.

 

 

 

Har aldri pratet om å senke chilli, det er heller ikke jeg eller noen av di andre som har bedt dem om å bruke villedende og falsk markedsføring

post-293455-133551_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det blir mer og mer vanlig å strømme alt av innhold fra Telefonen. Det blir også færre som bruker TV'en eller det faste nette til å se filmer, serier, dokumentarer og nyheter.

Mobilnette trenger et stort løft.

Det kommer til å bli ganske vanlig med 200GB med databruk i måneden. Skal man strømme 4k innhold med bra bitrate blir 200GB fort for lite for vanlig man i gata per månede også.

Lenke til kommentar

Nei, men å nevne oppløsning og FPS sier ikke noe. Man kan sette 1080p og noen hundre Kbps bitrate og få mosaikk opp på skjermen. Hvis du skrur på video stats ser du bitraten.

Det er greit nok :-)

 

Men poenget mitt er at det fint går Ann og bruke 12-13 gb iløpet av en dag

Lenke til kommentar

Ja, det går på få timer. Jeg har 200 GB per simkort, og må bytte simkort 4 ganger per måned. Er egentlig mot rollover som førte til at rimeligere datapakker ble borte, men det blir i alle fall en sømløs overgang. Ikke fare for å gå tom i overgangen da jeg har oppspart rollover på samtlige kort.

 

Håper de øker kvotene snart så jeg kan slippe med to kort, helst étt.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

 

Hvordan kan 222gb over 18 dager være unormalt når det er et tak på 1000? I så fall vil det jo være umulig å benytte seg av alle de «inkluderte» gigabytes, og villedende markedsføring, eller?

222 GB over 18 dager er unormalt for folk som faktisk bruker dette abonnementet med intensjon om at det skal være mobilbruk, og ikke erstatning for annen typer nettverk som bredbånd. Jeg driver selv med 3d modellering, sender store 3d filer, filer, bilder og whatnot frem og tilbake gjennom måneden flere timer om dagen - men er ikke i nærheten av å kunne nå slike grenser (har ikke chili abonnement engang); så da blir spørsmålet, hva slags forbruk skaper 222 GB på 18 dager? Er dette normalt? I så fall vil jeg se et regnestykke som viser at dette ikke er data som enten er a) Benyttet til å streame 4k videoer timer ut og inn (som da ikke er vanlig mobilbruk men går over til vanlig bredbåndsbruk), b) Torrent eller nedlastninger av filer, i så fall hvilke typer filer og mengder må til for å nå over 200GB på 18 dager og som igjen ikke faller inn under kategorien bruk som gjøres fra normalt bredbånd og ikke mobil.

 

Når det er sagt, Chili må faktisk begynne å skrive et sted at 200GB faktisk er en slags grense, slik at dette kommer klarere frem. Det er ikke akseptabelt å operere med ca, her må det faktisk være noe konkret. 

Så hva er vitsen med et abb. som i det hele tatt har slike grenser? Selvfølgelig må en kunne streame så mye video en ønsker uten at leverandøren skal si at dette ikke er mobilbruk. De kan til nøds sperre for torrent bruk da dette er kontinuerlig belastning som går på bekostning av andre på nettet. Ellers er det vel umulig å definere ting som ikke er vanlig mobilbruk med mindre de skal overvåke hver enkelt bruker.

Lenke til kommentar



 



 



Og hvorfor var det Chili endret abonnementetsbetingelsene?
Jo, fordi folk brukte det til å drive konsollene, serverne og PC-ene sine i stedet for mobilen.
Hvis dere bare hadde latt være å misbruke tilbudet ville dere fortsatt hatt tilgang til det den dag i dag, og den lille promillen som faktisk klarer å bruke en terrabyte bare med mobilen ville fått gjort det.
 
PS: Har også et søksmål gående mot Nidar, som ikke lot meg ta hele bollen med Stratos da de delte ut gratis smaksprøver på Meny.


 

 


Hadde du betalt for hele bollen hadde du blitt ganske pisst hvis du ikke kunne ta 3?
Det er det som er litt av poenget her.
At du tar hatten og bare tusler avgårde da uten å si ett ord for da bli ditt problem?
Så får heller de andre tale din sak siden du ikke gjør det selv.


 

 

- Der har du helt rett og et veldig godt poeng...
En prøvesmak, er jo bare det en prøvesmak.

Det å ta en "Onkel Skrue" i så måte er og blir feil.
Da man bare er ment å ta en smaksprøve som er en liten del av potten, og ikke alt oppe i skålen/potten.

Hadde en derimot kjøpt en hel pose med "Nidar's Favoritter", dratt hjem og helt innholdet i ei skål for å kose seg foran TV'en en Lørdagskveld.
Da hadde man ikke likt om en fra Nidar plutselig hadde komt på døren og forlangt å få tilbake resten av innholde i posen siden man hadde forsynt seg 2->3 ganger av smågodtet iløpet av første time foran TV'en.

Om Nidar mener at man ikke er ment å spise mer enn 3/4 av innholdet i posen man faktisk har betalt for ærlig og redelig.
Da får dem heller bare lære av sin feilberegning ved lanseringen av den litt for store posen, og heller lansere en ugave av det gitte produktet i en pose som da er akkurat 3/4 så stor som orginalen.

Men om Nidar gjør som Chili og lanserer et lignende produkt i en ganske så liten pose, men legger til rette for at man bare kan sende en SMS når posen er tom.
For så å få til sendt en ny, dog enda mindre, pose med mer smågodt helt gratis.
Og at man kan be om å få mer tilsendt så mange ganger man ønsker eller trenger i løpet av en måned.

Da virker det jo litt rart om dem hyler på at folk spiser mer smågodt enn først antatt og at dem får problemer med å levere det dem har lovet uten at det går utover andre kunder hos dem.

Logikken tilsier jo da at det orginale produktet var et bedre alternativ en det nye.
Men at dem heller bør/burde lansere et produkt i en så stor pose som dem kan tjene penger på, og at det ikke går negativt utover de andre kunder dems.
Da vil nok 95% av kundene være fornøyd.

Det er en velkjent sak at der alltid vil være noen som er misfornøyd på en eller annen måte.
Uansett om det er snakk om poser med Smågodt eller Data-kvoter.

-----

Side Note...
Etter arikkelen å bedømme så virker det som at Chili slår alarm ved 10GB til 13GB pr. dag.
Altså mellom 280GB og 403GB i måneden.
Setter man det opp imot deres grunnlag for månedlig forbruk, på henholdsvis mellom 140GB og 155GB i måneden.

Da er det ikke så rart at Chili hyler...
Siden at 280GB er 200% av 140GB som er minimum.
Og at 403GB er 260% av 155GB som er maksimum.

I Chili's øyne så er dette ekstremt forbruk siden det overgår "Normalen".
Hva enn "Normalen" dem snakker om er og hvor mye Data dette utgør i måneden.

Jeg frykter at samme hva Chili velger som takhøyde i et alternativt abonnement som har større enn 25GB-kvote, så vil de hyle på ekstremt forbruk.

Det dem burde ha gjort om økonomisk levelig.
Gjort noe lignende som OneCall's "Try Before You Buy"-Løsning.
Der dem gir kundene muligheten til å gå litt nuts.
Da at dem åpner for ekte, no nonsense, Fri og Ubegrenset bruk av Data i 3 måneder, f.eks "fra 1.Januar-2019 til 31.Mars-2019".
For så å se hvor høyt peaks går og hvor lavt dips går.

Så lansere produktalternativer som tilfredstiller disse kravene fra lavest til så høyt som det er økonomisk lønnsomt for dem.

Da vil nok de aller fleste bli fornøyd vil jeg tro.
Selv ved litt mer realistiske priser så vil Chili alikevel gi mer for pengene en nesten samtlige av sine konkurenter her på berget.

På den måten blir det mindre restriksjoner og mindre hyling.

Slik det er i dag så går forbruket samlet sett utover Chili selv og andre kunder hos dem.
Ideelt sett så bør det ene og alene gå utover den kunden som har brukt opp kvoten sin før månedskiftet.
Og ikke ha negative konsekvenser for andre kunder hos Chili eller for Chili selv.

Men det er da et spørsmål om kapasitet både teknisk og økonomisk sett.
Noe Chili tydeligvis sliter med, eller rettere sagt det er slik jeg oppfatter situasjonen slik den fremstår i media.


 

Endret av BizzyX78
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

- Der har du helt rett og et veldig godt poeng...

En prøvesmak, er jo bare det en prøvesmak.

 

Det å ta en "Onkel Skrue" i så måte er og blir feil.

Da man bare er ment å ta en smaksprøve som er en liten del av potten, og ikke alt oppe i skålen/potten.

 

Hadde en derimot kjøpt en hel pose med "Nidar's Favoritter", dratt hjem og helt innholdet i ei skål for å kose seg foran TV'en en Lørdagskveld.

Da hadde man ikke likt om en fra Nidar plutselig hadde komt på døren og forlangt å få tilbake resten av innholde i posen siden man hadde forsynt seg 2->3 ganger av smågodtet iløpet av første time foran TV'en.

 

Om Nidar mener at man ikke er ment å spise mer enn 3/4 av innholdet i posen man faktisk har betalt for ærlig og redelig.

Da får dem heller bare lære av sin feilberegning ved lanseringen av den litt for store posen, og heller lansere en ugave av det gitte produktet i en pose som da er akkurat 3/4 så stor som orginalen.

 

Men om Nidar gjør som Chili og lanserer et lignende produkt i en ganske så liten pose, men legger til rette for at man bare kan sende en SMS når posen er tom.

For så å få til sendt en ny, dog enda mindre, pose med mer smågodt helt gratis.

Og at man kan be om å få mer tilsendt så mange ganger man ønsker eller trenger i løpet av en måned.

 

Da virker det jo litt rart om dem hyler på at folk spiser mer smågodt enn først antatt og at dem får problemer med å levere det dem har lovet uten at det går utover andre kunder hos dem.

 

Logikken tilsier jo da at det orginale produktet var et bedre alternativ en det nye.

Men at dem heller bør/burde lansere et produkt i en så stor pose som dem kan tjene penger på, og at det ikke går negativt utover de andre kunder dems.

Da vil nok 95% av kundene være fornøyd.

 

Det er en velkjent sak at der alltid vil være noen som er misfornøyd på en eller annen måte.

Uansett om det er snakk om poser med Smågodt eller Data-kvoter.

 

-----

 

Side Note...

Etter arikkelen å bedømme så virker det som at Chili slår alarm ved 10GB til 13GB pr. dag.

Altså mellom 280GB og 403GB i måneden.

Setter man det opp imot deres grunnlag for månedlig forbruk, på henholdsvis mellom 140GB og 155GB i måneden.

 

Da er det ikke så rart at Chili hyler...

Siden at 280GB er 200% av 140GB som er minimum.

Og at 403GB er 260% av 155GB som er maksimum.

 

I Chili's øyne så er dette ekstremt forbruk siden det overgår "Normalen".

Hva enn "Normalen" dem snakker om er og hvor mye Data dette utgør i måneden.

 

Jeg frykter at samme hva Chili velger som takhøyde i et alternativt abonnement som har større enn 25GB-kvote, så vil de hyle på ekstremt forbruk.

 

Det dem burde ha gjort om økonomisk levelig.

Gjort noe lignende som OneCall's "Try Before You Buy"-Løsning.

Der dem gir kundene muligheten til å gå litt nuts.

Da at dem åpner for ekte, no nonsense, Fri og Ubegrenset bruk av Data i 3 måned, f.eks "fra 1.Januar-2019 til 31.Mars-2019".

For så å se hvor høyt peaks går og hvor lavt dips går.

 

Så lansere produktalternativer som tilfredstiller disse kravene fra lavest til så høyt som det er økonomisk lønnsomt for dem.

 

Da vil nok de aller fleste bli fornøyd vil jeg tro.

Selv ved litt mer realistiske priser så vil Chili alikevel gi mer for pengene en nesten samtlige av sine konkurenter her på berget.

 

På den måten blir det mindre restriksjoner og mindre hyling.

 

Slik det er i dag så går forbruket samlet sett utover Chili selv og andre kunder hos dem.

Ideelt sett så bør det ene og alene gå utover den kunden som har brukt opp kvoten sin før månedskiftet.

Og ikke ha negative konsekvenser for andre kunder hos Chili eller for Chili selv.

 

Men det er da et spørsmål om kapasitet både teknisk og økonomisk sett.

Noe Chili tydeligvis sliter med, eller rettere sagt det er slik jeg oppfatter situasjonen slik den fremstår i media.

Enig i det du skriver...

Men jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan ha klare retningslinjer, selvom ubegrenset trekker kunder så mister dem vel stort sett mer på bedriten service og skjulte vilkår ? ?

Ærlighet ovenfor kunden vil jeg tro man tjener på i lengden , jeg har Telia selv ... ikke det billigste på markedet, men jeg vet di leverer og ordner opp hvis jeg har problemer (noe jeg har svært skjeldent ) di har også god kundeservice....

 

 

Jeg må ærlig si det at selvom chilli hadde gått ut med 200 gb abn og kalt en spade for en spade, til 399 i mnd , så hadde det vært langt billigere enn nærmeste konkurrent og det hadde også vært med på og presse priser...

 

Telia og Telenor sitter nok bare i kulissene å ler, for chilli kommer nok til å få smekk på fingrene.

Endret av Bambozlee
Lenke til kommentar

 

 

 

Det dem burde ha gjort om økonomisk levelig.

Gjort noe lignende som OneCall's "Try Before You Buy"-Løsning.

Der dem gir kundene muligheten til å gå litt nuts.

Da at dem åpner for ekte, no nonsense, Fri og Ubegrenset bruk av Data i 3 måned, f.eks "fra 1.Januar-2019 til 31.Mars-2019".

For så å se hvor høyt peaks går og hvor lavt dips går.

 

Så lansere produktalternativer som tilfredstiller disse kravene fra lavest til så høyt som det er økonomisk lønnsomt for dem.

 

Da vil nok de aller fleste bli fornøyd vil jeg tro.

Selv ved litt mer realistiske priser så vil Chili alikevel gi mer for pengene en nesten samtlige av sine konkurenter her på berget.

 

På den måten blir det mindre restriksjoner og mindre hyling.

 

Slik det er i dag så går forbruket samlet sett utover Chili selv og andre kunder hos dem.

Ideelt sett så bør det ene og alene gå utover den kunden som har brukt opp kvoten sin før månedskiftet.

Og ikke ha negative konsekvenser for andre kunder hos Chili eller for Chili selv.

 

Men det er da et spørsmål om kapasitet både teknisk og økonomisk sett.

Noe Chili tydeligvis sliter med, eller rettere sagt det er slik jeg oppfatter situasjonen slik den fremstår i media.

 

Jeg irriterer meg over at OneCall får kalle 60 GB data i mnd før struping av hastighet for fri bruk av mobildata. 

 

I anledning at Netcom fylte 20 år i 2014 (før de skiftet navn til Telia) så lanserte de ett år med fri bruk av data uten begrensning av mengde eller fart for 299 kr mnd. Dette justerte de raskt ned til maks 6 GB data:

 

Netcom startet feiringen av sitt 20 årsjubileum med å lansere et meget godt tilbud til nye kunder. FRI BRUK av tale, sms, mms og data i 12 måneder for bare 299 kr pr måned (full hastighet, ubegrenset med data og ingen binding). Etter fire dager ble tilbudet justert fra fri bruk av data til 6 GB Data.  Dette var basert på responsen i markedet, og for å unngå å etablere data som «gratis». Samtidig ble tilbudet møtt med tilsvarende tilbud fra de andre operatørene. Attraktiviteten til tilbudet ble dermed redusert og det gjorde det mye mer utfordrende å nå salgsmålene. 

 

https://kampanje.com/byraguiden/byraer/carat-norge-as/cases1/netcoms-20-ars-jubileum/

 

Så jeg tenker at det ikke blir et slik stunt igjen med det første. Banzai som leverte mobilabonnement med 100 GB data inkludert var en utfordrer som også døde ut pga Telia ikke lot de få leie kapasitet hos dem lengre. 

 

ChiliMobil må rydde opp i vilkårene, markedsføring og praksisen for hvordan abonnementet håndheves når det gjelder bruk av datamengden om dette skal overleve som produkt. Har fått med meg at flere har klaget prasksien deres inn for forbrukermyndighetene så blir interessant å se hvordan de vil håndtere klagene fremover. Jeg sendte inn en klage på at OneCall får kalle 60 GB for fri data for et par år siden og fikk da til svar at det var langt over det de anså som normalforbruk og dermed greit å bruke denne betegnelsen, så tenkte å sende en ny klage om de slår ned på ChiliMobil sin praksis og tittel på abonnementet for å se om dette blir praktisert konsekvent hos forbrukermyndighetene.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

- Der har du helt rett og et veldig godt poeng...

En prøvesmak, er jo bare det en prøvesmak.

 

Det å ta en "Onkel Skrue" i så måte er og blir feil.

Da man bare er ment å ta en smaksprøve som er en liten del av potten, og ikke alt oppe i skålen/potten.

 

Hadde en derimot kjøpt en hel pose med "Nidar's Favoritter", dratt hjem og helt innholdet i ei skål for å kose seg foran TV'en en Lørdagskveld.

Da hadde man ikke likt om en fra Nidar plutselig hadde komt på døren og forlangt å få tilbake resten av innholde i posen siden man hadde forsynt seg 2->3 ganger av smågodtet iløpet av første time foran TV'en.

 

Om Nidar mener at man ikke er ment å spise mer enn 3/4 av innholdet i posen man faktisk har betalt for ærlig og redelig.

Da får dem heller bare lære av sin feilberegning ved lanseringen av den litt for store posen, og heller lansere en ugave av det gitte produktet i en pose som da er akkurat 3/4 så stor som orginalen.

 

Men om Nidar gjør som Chili og lanserer et lignende produkt i en ganske så liten pose, men legger til rette for at man bare kan sende en SMS når posen er tom.

For så å få til sendt en ny, dog enda mindre, pose med mer smågodt helt gratis.

Og at man kan be om å få mer tilsendt så mange ganger man ønsker eller trenger i løpet av en måned.

 

Da virker det jo litt rart om dem hyler på at folk spiser mer smågodt enn først antatt og at dem får problemer med å levere det dem har lovet uten at det går utover andre kunder hos dem.

 

Logikken tilsier jo da at det orginale produktet var et bedre alternativ en det nye.

Men at dem heller bør/burde lansere et produkt i en så stor pose som dem kan tjene penger på, og at det ikke går negativt utover de andre kunder dems.

Da vil nok 95% av kundene være fornøyd.

 

Det er en velkjent sak at der alltid vil være noen som er misfornøyd på en eller annen måte.

Uansett om det er snakk om poser med Smågodt eller Data-kvoter.

 

-----

 

Side Note...

Etter arikkelen å bedømme så virker det som at Chili slår alarm ved 10GB til 13GB pr. dag.

Altså mellom 280GB og 403GB i måneden.

Setter man det opp imot deres grunnlag for månedlig forbruk, på henholdsvis mellom 140GB og 155GB i måneden.

 

Da er det ikke så rart at Chili hyler...

Siden at 280GB er 200% av 140GB som er minimum.

Og at 403GB er 260% av 155GB som er maksimum.

 

I Chili's øyne så er dette ekstremt forbruk siden det overgår "Normalen".

Hva enn "Normalen" dem snakker om er og hvor mye Data dette utgør i måneden.

 

Jeg frykter at samme hva Chili velger som takhøyde i et alternativt abonnement som har større enn 25GB-kvote, så vil de hyle på ekstremt forbruk.

 

Det dem burde ha gjort om økonomisk levelig.

Gjort noe lignende som OneCall's "Try Before You Buy"-Løsning.

Der dem gir kundene muligheten til å gå litt nuts.

Da at dem åpner for ekte, no nonsense, Fri og Ubegrenset bruk av Data i 3 måneder, f.eks "fra 1.Januar-2019 til 31.Mars-2019".

For så å se hvor høyt peaks går og hvor lavt dips går.

 

Så lansere produktalternativer som tilfredstiller disse kravene fra lavest til så høyt som det er økonomisk lønnsomt for dem.

 

Da vil nok de aller fleste bli fornøyd vil jeg tro.

Selv ved litt mer realistiske priser så vil Chili alikevel gi mer for pengene en nesten samtlige av sine konkurenter her på berget.

 

På den måten blir det mindre restriksjoner og mindre hyling.

 

Slik det er i dag så går forbruket samlet sett utover Chili selv og andre kunder hos dem.

Ideelt sett så bør det ene og alene gå utover den kunden som har brukt opp kvoten sin før månedskiftet.

Og ikke ha negative konsekvenser for andre kunder hos Chili eller for Chili selv.

 

Men det er da et spørsmål om kapasitet både teknisk og økonomisk sett.

Noe Chili tydeligvis sliter med, eller rettere sagt det er slik jeg oppfatter situasjonen slik den fremstår i media.

Enig i det du skriver...

Men jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan ha klare retningslinjer, selvom ubegrenset trekker kunder så mister dem vel stort sett mer på bedriten service og skjulte vilkår ? ?

Ærlighet ovenfor kunden vil jeg tro man tjener på i lengden , jeg har Telia selv ... ikke det billigste på markedet, men jeg vet di leverer og ordner opp hvis jeg har problemer (noe jeg har svært skjeldent ) di har også god kundeservice....

 

 

Jeg må ærlig si det at selvom chilli hadde gått ut med 200 gb abn og kalt en spade for en spade, til 399 i mnd , så hadde det vært langt billigere enn nærmeste konkurrent og det hadde også vært med på og presse priser...

 

Telia og Telenor sitter nok bare i kulissene å ler, for chilli kommer nok til å få smekk på fingrene.

 

 

 

- Det virker som du misforsto hele poenget mitt.

 

Med unntak av den 3 måneder "lange" prøve perioden jeg nevnte, så var hele poenget mitt at det virker ulogisk å gå fra 1TB-kvote til Ubegrenset når dem tydeligvis ikke har kapasitet til 1TB-kvote i måneden pr. kunde en gang.

 

Hele poenget med en prøve periode er å finne ut hvor dem bør sette grensene for Minimum-kvote og Maksimum-kvote.

 

Med tanke på teknisk og ikke minst økonomisk kapasitet så er det mer lønnsomt med kvote baserte abonnementsløsninger.

 

Chili tok en "Star Trek" og har tydeligvis bitt av mer enn dem klarer å s(v)elge.

 

"You live, you learn..."

Forhåpentligvis så gjelder dette også for Chilli's vedkommende.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...