Gå til innhold

Dette hydrogentoget kan bli testet på Nordlandsbanen [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Det er tydeligvis ikke noe problem å nekte for realitetene enda det står svart på hvitt at dette kommer for fullt nå i alle landets aviser. Det går ikke èn uke uten store nyheter på hydrogenfronten.

Det gjorde det heller ikkje for 30 år sidan. Tru meg, eg fylgde med då òg. Dersom du går ut av kanalane dine på sosiale media som berre serverer ein type nyhende til ei svært lita gruppe av hydrogenfanatiske Tesladuttebassar, ser du at det er hyhende kvar veke på alle frontar. Eg ser mange om dagen om batteri og elbilar, fleire i veka om elbåtar og minst ein i veka om elektriske fly. Dei har allereie komme for fullt, i den forstand at det finst ferdige produkt i handelen.

"– Vi har liten tro på at flyene kun skal bruke batteri. Vi har mest tro på hybridfly, som kan bruke drivstoff til å lette og for å sikre lang nok rekkevidde, sier Stein Nilsen i Widerøe. – Slike elfly vil måtte hurtiglade opp mot 22 ganger om dagen, 365 ganger i året. Og hurtiglading sliter på batteriene. Når batteriene har mistet 25 prosent kapasitet, vil de neppe kunne brukes i fly lenger, forklarer han.

Hybridfly kan enten bruke gass eller hydrogen som drivstoff, i tillegg til batteriet. Bruker de hydrogen, vil også hybridfly være utslippsfrie.

https://www.nrk.no/norge/xl/kan-dette-flyet-redde-klimaet_-1.14245403

Sitatfusk. Stein Nilsen sa berre fyrste del av dette. Påstanden om hydrogen er det journalisten som kjem med, og syner kor djupt hydrogensvindelen går.

 

"Comparison of the straightforward NG to hydrogen pathway (GPCH1b, 112gCO 2eq /MJ f) with the comparable electrolysis pathway (GPEL1b/CH1, 204gCO 2eq /MJ f) highlights the poor energy efficiency of the electrolysis route. Turning usable electricity into hydrogen is unlikely to make sense from a global energy or GHG point of view."http://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/bitstream/JRC82855/wtt%20report%20v4%20july%202013_final.pdf

 

Det skjer ingen utvikling innan hydrogenfly i dag. Det finst ingen hydrogenfly på marknaden, og hydrogen er heilt urealistisk å bruke i fly. Sovjetunionen lagde ein prototyp på 80-talet. Over halvparten av passasjerkabinen var hydrogentank.

 

Medan utviklinga av hydrogenfly står stille, melder konkurransen seg innan elektriske fly. EasyJet skal fly dei fyrste prøveturane med eit 9-seters elektrisk passasjerfly innan eit år: https://www.reuters.com/article/easyjet-ceo-electric/easyjet-makes-progress-with-electric-aircraft-plan-idUSL8N1X93FY

 

Her er eit til som skal fly innan to år: https://www.eviation.co/alice/

 

Bye Aerospace har utvikla eit småfly som vil komme som både 2- og 4-setar. 2-setaren har starta testprogrammet: https://www.aerospace-technology.com/projects/sun-flyer-2-electric-aircraft/

 

Elles er dei mindre prosjekta, autonome luft-taxi av ymse slag, for mange til å ramse opp.

 

Både flyselskapa og produsentane ser nytten av mindre fly. Sidan driftsutgiftene er so låge, vil det løne seg med ruter med mykje lågare kundegrunnlag enn i dag, og hyppige avgangar der kundegrunnlaget er stort. Det gjev mykje betre fleksibilitet for både kundane og flyselskapa. Førebels jobbar både flyprodusentar og flyselskap mot det segmentet som løner seg mest. Hydrogenfly er utelukka av økonomiske grunnar òg.

 

Båter/skip gidder jeg ikke å legge ut flere linker til. Du ser at de er der, men du leser dem ikke. Du leser nemlig kun det som gir dine egne konklusjoner næring.

Du har ikkje lagt ut ei einaste lenkje til ein hydrogenbåt som eg kan kjøpe no. Eller ein som er i drift og har større rekkjevidde enn tilsvarande elektriske båtar.

 

Og en liten ting. Du har ikke forstått hva en "Tesladuttebass" er du.

Et tips: Du er en av dem.

Javel? Då har vi noko felles, men eg høver jo ikkje til den skildringa du ga.

 

Gleder meg til ditt neste "lærerike" innlegg. Takk for at du gjør dagen min litt morsommere :-)

Lærevegringa di kan eg nok ikkje kurere.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...