SGØ Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Hey, En kompis skal ha seg nytt hk for sin overnevnte pentium 4 2.4 GHz A 533FSB men lurer på saker og ting. Er det noen vits i å kjøpe et hk som støtter 800FSB da hans cpu er 533 FSB? Og generelle anbefalinger av hk med god ytelse/oc muligheter? Mvh Sveinung Østgård Lenke til kommentar
SGØ Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Is there anyone out there who can hear me? anyone out there who can tell me? Anyone out there? Is there aaannnyone out theerre? ops d var visst en sang jeg hadde i skallen min, noen svar på min overnevnte post? Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 tja kjøper han 800Fsb kan han ha samme hovedkort neste gang han kjøper en cpu som er /har 800Fsb hvis jeg ikke tar feil så synker prisene på hovedkort 28 des? pga alt det nye stasjet til intel p. hvis han skal overklokke sin nåværende cpu ,om det da lønner seg å kjøpe 800Fsb hovedkort må du spørre noen andre om. det blir over min iq..men det høres logiskt ut? Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) forskjell i pris på p4 2.6 /800fsb og p4 2,67 /533fsb er 10 kr så vidt jeg ser ..på komplett... ett 800Fsb h kort støtter 533Fsb cpu også rett meg hvis jeg tar feil støtt meg hvis jeg har rett Endret 19. desember 2003 av 1G FSB Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 http://www.hardware.no/anbefalinger/hovedkort/ nederst på denne siden socet 478 finner du hovedkort sim hardware anbefaler i 3 pris klasser Lenke til kommentar
LoS Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Overklokkings egenskapende vil aldri kunne bremses av hovedkortet (med mindre det er defekt) da disse hovedkortene _garantert_ skal klare 200mhz fsb Pluss at de i tillegg har mulighet for låst agp/pci frekvens slik at du slipper å ødelegge ekstra kort som er i maskin din Nyere chipsett gir også en ytelses forbedring selv om cpu ikke er så rask som hovedkortet tillater De mest kjente hovedkort å velge er ASUS eller ABIT, disse er veldig like på det meste, det som skiller dem mest er at ABIT har vifte på nb og det har ikke ASUS Men ABIT skal visstnok være overklokkerens venn, men om du vil merke noen forskjell på disse to er en helt annen sak. Abit AI7 tror jeg den hete hadde jo kanskje vært flott pga sikkerthet og alltid, eller så er : Asus: P4P800 P4C800 P4C800-E DELUXE Abit: IS7-* IC7-* Gode valg, du velger kun etter lommebok, og/eller hvor mye stasj du skal ha med hovedkortet Lenke til kommentar
SGØ Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Takk for svarene sålangt ble litt klokere nå på hva jeg skal velge... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Forøvrig; P4A er ikke 533FSB, P4A er 400MHz, P4B derimot... Mens P4C er 800MHz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå