steinjarle Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Og Get legger til en helt ny innholdstjeneste.Nå har Get-appen fått offline-funksjon Lenke til kommentar
Woods Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 (endret) "Funksjonen hos Get krever imidlertid at du har satt det du vil laste ned på opptak før det sendes på TV. Du kan dermed ikke gå tilbake i ukesarkivet og laste ned for offline-seing. " Dette gjør funksjonen helt ubrukelig for min del. PVR og opptak hører til forhistorien og krever at man planlegger hva man vil se, nøyaktig hva jeg prøver å unngå ved bruk av strømmetjenester. Edit. Leif Endret 19. desember 2018 av Woods 1 Lenke til kommentar
FrHa Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 "Funksjonen hos Get krever imidlertid at du har satt det du vil laste ned på opptak før det sendes på TV. Du kan dermed ikke gå tilbake i ukesarkivet og laste ned for offline-seing. " Dette gjør funksjonen helt ubrukelig for min del. PVR og opptak hører til forhistorien og krever at man planlegger hva man vil se, nøyaktig hva jeg prøver å unngå ved bruk av strømmetjenester. Edit. Leif Og med det mener du ? At det å faktisk laste ned for å se senere ikke er 'planlegging' av hva du vil se senere ? 1 Lenke til kommentar
uGn Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 "Funksjonen hos Get krever imidlertid at du har satt det du vil laste ned på opptak før det sendes på TV. Du kan dermed ikke gå tilbake i ukesarkivet og laste ned for offline-seing. " Dette gjør funksjonen helt ubrukelig for min del. PVR og opptak hører til forhistorien og krever at man planlegger hva man vil se, nøyaktig hva jeg prøver å unngå ved bruk av strømmetjenester. Edit. Leif Og med det mener du ?At det å faktisk laste ned for å se senere ikke er 'planlegging' av hva du vil se senere ? For å svare på spørsmål #2: der, har man god nok internetthastighet så er svaret: nei. Er gjerne det man kaller 'å streame' eller å strømme på godt norsk. At 300 000 kunder skal ta opp farmen, istedenfor å strømme den er litt bak mål. Da er det enklere (for meg i hvertfall) om GET hadde programmet tilgjengelig sentralt og jeg kunne lastet det ned/streamet det når jeg ønsket å se det. Men så kommer rettigheter, infrastruktur osv inn i bildet og ødelegger noe av moroa. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Og med det mener du ? At det å faktisk laste ned for å se senere ikke er 'planlegging' av hva du vil se senere ? Alle strømmetjenester tillater at man velger innhold der og da, det er jo halve poenget. Man skal ikke være avhengig av et tidsskjema. PVR i sin tid var fint da vi kunne ta opp det vi ville se for og så se det senere, men det krevde at vi manuelt gikk inn i programguiden og huka av aktuelt innhold. Dette var fint i 2006. Jeg gidder ikke å huke av alle mulige programmer som kan være av interesse FØR de har blitt sendt. Jeg vil heller bla gjennom et arkiv med aktuelle program og laste ned hva enn jeg måtte ønske (nøyaktig slik bla. Netflix fungerer i dag). Nå krever altså Get at jeg må på forhånd, før programmet sendes, bestemme meg for om jeg vil ha tilgang til dette innholdet i offline. For meg blir da tjenesten ubrukelig, men sikkert fint for de som planlegger hva de vil se på tv. For meg er dette mer spontant. Mulig jeg har blitt bortskjemt med alle de andre strømmetjenestene. 1 Lenke til kommentar
Sersjant SEGA Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 "Funksjonen hos Get krever imidlertid at du har satt det du vil laste ned på opptak før det sendes på TV. Du kan dermed ikke gå tilbake i ukesarkivet og laste ned for offline-seing. " Dette gjør funksjonen helt ubrukelig for min del. PVR og opptak hører til forhistorien og krever at man planlegger hva man vil se, nøyaktig hva jeg prøver å unngå ved bruk av strømmetjenester. Edit. Leif Gratulerer med det da, Get klarer ikke å gjøre alle til lags, men du har sikkert ikke Get engang Bare skriver for å klage! Lenke til kommentar
Sersjant SEGA Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Og med det mener du ? At det å faktisk laste ned for å se senere ikke er 'planlegging' av hva du vil se senere ? Alle strømmetjenester tillater at man velger innhold der og da, det er jo halve poenget. Man skal ikke være avhengig av et tidsskjema. PVR i sin tid var fint da vi kunne ta opp det vi ville se for og så se det senere, men det krevde at vi manuelt gikk inn i programguiden og huka av aktuelt innhold. Dette var fint i 2006. Jeg gidder ikke å huke av alle mulige programmer som kan være av interesse FØR de har blitt sendt. Jeg vil heller bla gjennom et arkiv med aktuelle program og laste ned hva enn jeg måtte ønske (nøyaktig slik bla. Netflix fungerer i dag). Nå krever altså Get at jeg må på forhånd, før programmet sendes, bestemme meg for om jeg vil ha tilgang til dette innholdet i offline. For meg blir da tjenesten ubrukelig, men sikkert fint for de som planlegger hva de vil se på tv. For meg er dette mer spontant. Mulig jeg har blitt bortskjemt med alle de andre strømmetjenestene. Nå er ikke Get, Netflix eller Viaplay heller da, men her gjør de noe positivt for alle TV-kundene sine. Du har en TVpakke fra Get ikke strømmetjeneste. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Gratulerer med det da, Get klarer ikke å gjøre alle til lags, men du har sikkert ikke Get engang Bare skriver for å klage! Har vært Get kunde i snart seks år. Jeg har stort sett vært fornøyd, men bytter lett til den første aktøren som tilbyr fiber over kobber hvor jeg bor. Forøvrig en merkelig kommentar fra deg her. Det skal vel være rom for å være kritisk til det tilbyderen jeg betaler over tusen kroner i måneden leverer? Nå er ikke Get, Netflix eller Viaplay heller da, men her gjør de noe positivt for alle TV-kundene sine. Du har en TVpakke fra Get ikke strømmetjeneste. Nå markedsfører Get denne appen på lik linje med disse strømmetjenestene, så jeg ser ikke helt hvor du vil med denne kommentaren. Den største forskjellen er at jeg betaler mange ganger mer for denne pakka enn strømmetjenestene. For å gjøre ting klart for deg her: jeg er en ellers fornøyd Get kunde, både med tv-tilbudet og denne appen. Jeg skriver simpelthen at offline funksjonen er dårlig implementert ift. konkurrentene. Ja, Netflix, Viaplay etc. er konkurrenter. Hadde det ikke vært for kombinasjonsavtalen jeg har med Get hadde jeg spart penger ved å heller betale for Netflix, Viaplay, Dplay og Sumo hver for seg. Dette er en løsning mange velger i dag - og denne applikasjonen er motsvar fra Get sin side for å holde oss hos dem. Jeg tipper de må gjøre det på denne klønete måten pga avtaler og lisenser, men jeg må da få lov å mene dette er en klønete løsning i forhold til andre tjenester. 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 ... bytter lett til den første aktøren som tilbyr fiber over kobber hvor jeg bor... Javel nei... Da må du vente evig. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Javel nei... Da må du vente evig. Fiber istedenfor kobber*. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Jeg skriver simpelthen at offline funksjonen er dårlig implementert ift. konkurrentene. Ja, Netflix, Viaplay etc. er konkurrenter. Hadde det ikke vært for kombinasjonsavtalen jeg har med Get hadde jeg spart penger ved å heller betale for Netflix, Viaplay, Dplay og Sumo hver for seg. Dette er en løsning mange velger i dag - og denne applikasjonen er motsvar fra Get sin side for å holde oss hos dem. Jeg tror kanskje du har misforstått noe, det er ikke bare ved å sette på opptak at du kan laste ned ting. Du kan også laste ned innhold fra mange av de ulike strømmetjenestene som Get lar deg velge inn for poeng. Som Paramount+ eller Circus. Filmer du leier skriver de også at man kan laste ned. Her blir det sammenlignbart med tjenestene Netflix og Viaplay som du nevner. Det er kun tv-arkivet du ikke lastet ned direkte, men må sette på opptak på for å få lov til å ta offline. Garantert med rettigheter å gjøre. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Jeg tror kanskje du har misforstått noe, det er ikke bare ved å sette på opptak at du kan laste ned ting. Du kan også laste ned innhold fra mange av de ulike strømmetjenestene som Get lar deg velge inn for poeng. Som Paramount+ eller Circus. Filmer du leier skriver de også at man kan laste ned. Her blir det sammenlignbart med tjenestene Netflix og Viaplay som du nevner. Det er kun tv-arkivet du ikke lastet ned direkte, men må sette på opptak på for å få lov til å ta offline. Garantert med rettigheter å gjøre. Det fikk jeg med meg, jeg sikta til TV innholdet i arkivet. Beklager for jeg var uklar der. Lenke til kommentar
Tnfnor Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Get sin tjeneste fungerer stort sett greit, men har ett ønske vedr TV Guiden. På de fleste programmene vises episode teksten, ikke program info noe som gjør det vanskelig å se hvilket program det dreier seg om. For eksempel akkurat nå så står det "Gold Town" på programmet som starter 15:00, man må klikke seg inn for å se at det er "Drømmen om Alaska" som er programmet. Og om man klikker inn for å få info, så spretter men tilbake til øvre venstre hjørne i guiden, utrolig irriterende om man har bladd nedover. Få infoen i en popover, tar ikke mange programlinjene å fikse ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå