aandre-j Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Hei, har kjøpt en op-com v1.99 på ebay. Men klarer ikke å koble meg opp mot bil. Når jeg tester interface under settings virker det helt fint men når jeg prøver å kjøre diagnose kommer denne opp: "Interface communication error, or interface not powered from car." Programvaren jeg installerte er VAUX-COM tilsynelatende fra 2014 Interface lyser opp power selv om usb ikke er tilkoblet så den får strøm fra bil... Har installert denne på en WIN XP maskin som anbefalt. Noen tips? Antar jeg skal velge "Revision D" under serttings da jeg har en 2007 Chevrolet Captiva Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Jeg har en eldre versjon. Jeg tror ikke det er riktig å velge Revision D. Hvilke valg er mulig? Kan du sende meg link på pm til det faktiske produktet du har kjøpt? Kan du også la være å forsøke andre versjoner av op-com inntil videre? Feil versjon kan ødelegge adapteret. Lenke til kommentar
aandre-j Skrevet 18. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2018 Captiva havner under Revisjon D iflg http://www.opcom-diagnose.de/forum/viewtopic.php?id=85 Alternetivene er: A, A+ B, B+ C, C+ og D, D+ ebay nummeret er 183512356696 På plata som fulgte med var det tre versjoner, 2010, 2012 og 2014 om jeg husker riktig Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Hvilken firmware version rapporterer vaux-com under test interface? Lenke til kommentar
aandre-j Skrevet 18. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2018 Den rapporterer riktig, V01.99 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Captiva havner under Revisjon D iflg http://www.opcom-diagnose.de/forum/viewtopic.php?id=85 Hvis du leser innlegg #4 så ser du at revisjon ikke er det samme som versjon. Bytt til revisjon B, B+. Deretter tester du. Lenke til kommentar
aandre-j Skrevet 20. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2018 Kom delvis inn etter jeg leste nederste innleg i denne tråden https://cartechnology.co.uk/showthread.php?tid=36430&page=3 Men... kommer ikke inn på BCU og den legger bare feilkode u2106 (00) og c0561 (71) når jeg forsøker. Disse må jeg slette igjen ved å starte op-com china clone på nytt ellers står "hill declimb" lampa på, noe den ikke har gjort tidligere. Noen som har tips om feilkode c0196 (00) ? slik jeg skjønte tidligere eier fant ikke opel verkstedet ut av denne feilen så jeg tviler da på at den holder med å bytte denne g-måleren slik jeg tolker en YAW RATE SENSOR. Jeg finner heller ingen mulighet for å slå av Follow me home lysene, skulle også gjerne kvittet med med beltevarsleren og den evige pipinga når nøkkelen står i Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Bra funn. Men... kommer ikke inn på BCU og den legger bare feilkode u2106 (00) og c0561 (71) når jeg forsøker. Disse må jeg slette igjen ved å starte op-com china clone på nytt ellers står "hill declimb" lampa på, noe den ikke har gjort tidligere. Du kommer ikke inn i BCU, men får lest av feilkoder der? Er ikke det en selvmotsigelse? Er u2106 "present" eller "not present"? Dersom det er en Bosch 5.3 ABS/TCS enhet, så ser det ut til at det er en god feilsøkingsbeskrivelse halvveis ned på siden i linken nedenfor. Istedenfor evt. å bytte enheten, så skal det være mulig å reparere den. http://ricksfreeautorepairadvice.com/abstcs-light/ Lenke til kommentar
aandre-j Skrevet 21. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2018 (endret) Bra funn. Du kommer ikke inn i BCU, men får lest av feilkoder der? Er ikke det en selvmotsigelse? Er u2106 "present" eller "not present"? Dersom det er en Bosch 5.3 ABS/TCS enhet, så ser det ut til at det er en god feilsøkingsbeskrivelse halvveis ned på siden i linken nedenfor. Istedenfor evt. å bytte enheten, så skal det være mulig å reparere den. http://ricksfreeautorepairadvice.com/abstcs-light/ Kommer ikke inn med VAUX-COM nei men kommer inn med op-com klonen fra 2010 men denne har ikke programmeringsfunksjoner. Har snakket med verkstedet som feilsøkte på bilen og dem sier at det mest sannsynlig er abs modulen som er kilden, den er en ATE modul som heter EBCM-VSES med GM nr 96851853 og ATE nr 25.0926-4590.3 Har ikke sett så nøye på u2106 siden den ble generert av kommunikasjons problemene med op/vaux-com. Den feilkoden var ikke der da jeg først så gjennom feilkodene med op-com klonen. c0196 er den jeg må finne ut av Endret 21. desember 2018 av aandre-j Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Hvis verkstedet har gått gjennom tilsvarende feilsøking som den jeg linket til, så er det vel ikke noe poeng i å gjøre det selv en gang til? Eller stoler du ikke på at de har gjort det? Er det ikke like greit å sende av gårde enheten for sjekk/reparasjon? Når det gjelder kina op/vaux-com, så er jeg ikke overrasket over "diverse" problemer. Dette er slik jeg har forstått ikke uvanlig og det skal visst ikke være slik med genuine greier. Nå har jeg ikke prøvd selv, men jeg får jo lyst til å kjøpe meg en for å teste. Bare jeg finner igjen den nettbutikken jeg en gang fant i Tyskland som selger en brukbar versjon til en ok pris. Jeg aner dessverre ikke om den omprogrammeringen du ønsker er mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå