Gå til innhold

Hvordan sletter jeg cashe i Spotify?


jae-ols

Anbefalte innlegg

Det koker ned til hvordan det er mulig at 10 GB forsvinner over natten? Og hvordan jeg sletter filer i Spotify. ? Bare det jeg lurte på. Jeg har slettet det nevnte program.

 

Kan jeg slette filen "AppData"?

 

Når jeg skriver inn dette: C:/Users/janerik/Appdata/Local/Spotify/Storage får jeg ingen treff på filer bare treff på nettet. Skriver jeg det feil? Det blir mange spørsmål, men lar det stå til.

Endret av Omnia vincit amor
Fletting
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det koker ned til hvordan det er mulig at 10 GB forsvinner over natten? Og hvordan jeg sletter filer i Spotify. ? Bare det jeg lurte på. Jeg har slettet det nevnte program.

 

Jeg har merket dette jeg og. Skal ta å se om jeg kan hjelpe deg iløpet av ettermiddagen dersom ingen andre har kommet med en løsning på dette.. Men Spotify driver å lagrer disse filene ganske jevnlig og du får aldri fjernet det permanent. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det koker ned til hvordan det er mulig at 10 GB forsvinner over natten? Og hvordan jeg sletter filer i Spotify. ? Bare det jeg lurte på. Jeg har slettet det nevnte program.

 

Kan jeg slette filen "AppData"?

 

Når jeg skriver inn dette: C:/Users/janerik/Appdata/Local/Spotify/Storage får jeg ingen treff på filer bare treff på nettet. Skriver jeg det feil? Det blir mange spørsmål, men lar det stå til.

Appdata er ingen fil, men en katalog og nei du kan ikke slette den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg er takknemlig for all hjelp jeg får. :) :)

 

Hei, igjen.

 

Jeg ser at mine filer ligger på følgende plassering: C:\Users\BRUKER\AppData\Local\Spotify\Data

 

Jeg antar at dette er hvor Spotify laster ned metadata o.l. Vil også tro det ligger musikk her samt reklame og lignende. Det blir fort mye metadata om man går igjennom flere sider på spotify. Så lastes det ned her og caches slik at det ikke trengs å hetes på ny igjen hver gang det vises.. Men jeg fant ikke en måte å slette dette inne i applikasjonen.. Om jeg ikke husker feil så var det tidligere mulig å slette cache inne i programmet. 

 

IlD1hIm.png

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Går ut fra at "Bruker" er navnet mitt. Skal det skrives med små eller store bokstaver? 

Jeg prøvde den lenken du la ut. Da kom det opp filer med to bokstaver, f. eks. fd, fe, ee f9 osv. Er jeg på rett spor da? 

 

Ja, dersom du kom til en mappe med forskjellige mapper som f.eks fd, fe osv så er du kommer rett. Disse kan du nok slette, men vær obs på at jeg ikke kan garantere at Spotify fungerer etter dette. Det kommer litt an på hva disse filene inneholder.. Men jeg tror ikke spotify lagrer innstillinger her. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Ja, dersom du kom til en mappe med forskjellige mapper som f.eks fd, fe osv så er du kommer rett. Disse kan du nok slette, men vær obs på at jeg ikke kan garantere at Spotify fungerer etter dette. Det kommer litt an på hva disse filene inneholder.. Men jeg tror ikke spotify lagrer innstillinger her. 

Tusen takk for din tålmodighet :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...
Gjest Slettet-t8fn5F skrev (På 19.12.2018 den 21.44):

Du spør for enkelt. Om du ikke vet hvor du skal finne kataloger og filer på din datamaskin, så tørr man ikke fortelle noe, da sjansene for at du gjør ting du ikke burde gjort er veldig høy.

Men jeg kan gi deg et hint. USERNAME er ditt brukernavn og ikke USERNAME, så fremst ikke kontoen din er USERNAME da.

 

Hos meg ligger den under......\AppData\Local\Packages\SpotifyAB.SpotifyMusic_zpdnekdrzrea0\LocalCache\Spotify

Jeg skriver det inn i søkefeltet, men det er ingen slette mulighet der. Det har fungert før. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...