AfterGlow Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 «Carlton» er på krigsstien.«Fresh Prince i Bel Air»-skuespiller saksøker Fortnite for å ha stjålet dansen hans Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Handler jo bare om penger. De kommer vel frem til ett forlik tenker jeg før saken noen gang ender opp i retten. Lenke til kommentar
Populært innlegg CallMeDinsdale Skrevet 18. desember 2018 Populært innlegg Del Skrevet 18. desember 2018 Handler jo bare om penger. De kommer vel frem til ett forlik tenker jeg før saken noen gang ender opp i retten. handler vel også at man tar seg til rette uten samtykke 12 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Fortine har jo stjålet alle dansen0e, de stjal Donald Faison sin karakters dans fra Scrubs også. Men det går under fair use/parodi osv. Lenke til kommentar
eindude Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Handler jo bare om penger. De kommer vel frem til ett forlik tenker jeg før saken noen gang ender opp i retten. handler vel også at man tar seg til rette uten samtykke han har jo sagt selv at han så... courtney cox tror jeg det var som danset i en springsteen video som han "stjal" og gjorde til "the charlton dance" i fresh prince. så jo. er nok bare penger ^^ 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg CallMeDinsdale Skrevet 18. desember 2018 Populært innlegg Del Skrevet 18. desember 2018 Fortine har jo stjålet alle dansen0e, de stjal Donald Faison sin karakters dans fra Scrubs også. Men det går under fair use/parodi osv. Er ikke fair use når man selger dansene.... 12 Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 I tought this was America. Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Han hadde vel en kontrakt i Fresh Prince. Så jeg vedder på det er studio som eier alle rettigheter....på en dans??? Lenke til kommentar
GimleSag Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Altså det saksøkes over stokk og stein i ‘murica, men dette mener jeg er helt innafor. Når de i tillegg hverken har spurt om tillatelse eller gitt kompensasjon. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Ingen som reagerer på at dansen heter Fresh Emote? Fresh? Fresh Prince? Er neppe tilfeldig. De visste nøyaktig hvor dansen kom ifra, og prøvde ikke engang å skjule det. Vil tro dansen var ment som en hyllest eller parodi til Carlton, og ikke et forsøk på å stjele den. Det er da heller ikke akkurat første gang noen har dansen den Carlton dansen i media, men det hører man ingenting om. For den saks skyld, eier han dansen? Fikk han copyright på den? Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Den brukes jo i flere spill også, blant annet Destiny. Lenke til kommentar
Manøver Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Men assa. Han har jo selv innrømmet å ha stjålet dansen fra Bruce Springsteens Dancer In The Dark-musikkvideo.. 1 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 (endret) En ting er å parodiere. Men her har de jo så å si klippet og limet. Iallfall når man ser de ved siden av hverandre: Endret 18. desember 2018 av CaZpeR Lenke til kommentar
yoye22 Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Alt folk saksøker for i dag altså... MONEY! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Er ikke fair use når man selger dansene.... Så lenge det ikke er direkte copyright er det vel det. Hadde det hvert mulig å ha copyright på den ville det jo hvert en annen sak. Lenke til kommentar
Alpred93 Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Men assa. Han har jo selv innrømmet å ha stjålet dansen fra Bruce Springsteens Dancer In The Dark-musikkvideo.. https://www.youtube.com/watch?v=129kuDCQtHs Han tok deler fra Springsteen og deler fra en Eddie Murphy sketsj og koblet det sammen. Da blir det en ny dans som han selv har laget, ergo er dansen hans. 2 Lenke til kommentar
Alpred93 Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Den brukes jo i flere spill også, blant annet Destiny. Jeg tror problemet er at Fortnite tjener penger på dansen, mens den i Destiny er gratis. 2 Lenke til kommentar
Balcordiuz Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Fortine har jo stjålet alle dansen0e, de stjal Donald Faison sin karakters dans fra Scrubs også. Men det går under fair use/parodi osv. Nja, Scrubs hadde reunion Q&A her for litt siden der den dansen kom opp. Der kom de frem at Donald ikke har sett en krone for det "sagt med humor", men at Epic took kontakt med de som eiger rettighetene til Scrubs og fikk lovt til og bruke dansen mot en liten sum til dem, og ikke han Lenke til kommentar
Avean Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Tror ikke Epic stresser noe veldig. De er verdt 8-10 milliarder sist jeg sjekket. Pengestrømmen de får inn fra 20 millioner spillere verden rundt må være gigantisk med tanke på kor mange som er hekta på å kjøpe slike ting. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Nja, Scrubs hadde reunion Q&A her for litt siden der den dansen kom opp. Der kom de frem at Donald ikke har sett en krone for det "sagt med humor", men at Epic took kontakt med de som eiger rettighetene til Scrubs og fikk lovt til og bruke dansen mot en liten sum til dem, og ikke han Ah var ikke klar over at de faktisk hadde gitt litt til folka bak scrubs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå