Lunaris Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Så de skrudde ned sikkerheten på LGen og da klarte de å lure den. Derimot blir jo ikke akkurat det det samme da. Apple lar deg ikke skru ned sikkerhet for raskere gjenkjenning, det gjør ikke LG sin funksjon mindre sikker fordi du har mulighet til å bruke en mindre sikker versjon. De har og klart å ikke teste Huawei Mate 20 som faktisk også bruker laserprosjektering på samme måte som Apple. At Apple sin løsning med laserprosjektering slår vanlig kamera er ingen overraskelse. Konklusjonen om at kun Apples Face ID ikke kan lures er derimot helt feil. Ikke har de testet Huawei, og ikke klarte de å lure LG sin løsning. Men gøy for å få klikk da. 4 Lenke til kommentar
Milmo Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Jeg foretrekker også fingeravtrykkleser. Skjønner ikke at vi plutselig har blitt for late til å legge fingeren på telefonen... Det som er irriterende med fingeravtrykkleser er at den krever at fingeren kleber litt til underlaget. Så når man haster ut om morgenen etter en dusj så funker det dårlig. Lenke til kommentar
yoye22 Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Jeg skal vente leeeeenge med ansikts gjenkjenning bruk på min mobil, det er helt sikkert. Angrer nesten på at jeg la inn fingeravtrykket mitt også :/ Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Bruk gjerne iris scanner, ansiktsgjenkjennelse, pin, fingeravtrykkleser hele pakka. Jeg har uansett full tilgang til mobilen din gjennom facebook appen du lastet ned. Takket for alle fine familiebilder. Lenke til kommentar
yoye22 Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Har faktisk aldri lastet ned facebook til smart tlf... Aldri har jeg likt den appen eller siden i seg selv. Messenger derimot har jeg hatt installert på et tidspunkt, men ikke nå lenger. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Det som er irriterende med fingeravtrykkleser er at den krever at fingeren kleber litt til underlaget. Så når man haster ut om morgenen etter en dusj så funker det dårlig. Huden endrer seg jo potensielt svært mye under vann, alt etter individ og eksponeringslengde. Så den gjenkjenner ikke, fordi det er ulikt. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Ingen iPhone mann men akkurat til annsiktsgjenkjennign er Apple overlegne. Samsungen min sliter noe voldsomt. Spesielt i mørke. Ubrukelig da. Så banken min sa at du kan betale regninger nå ved å bruke faceid så da går jeg ut ifra at det er ganske sikkert. Imponerende uansett 1 Lenke til kommentar
Milmo Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Huden endrer seg jo potensielt svært mye under vann, alt etter individ og eksponeringslengde. Så den gjenkjenner ikke, fordi det er ulikt. Problemet er at det naturlige fettet på fingrene forsvinner. Dette er et problem for meg hver eneste morgen når jeg skal sjekke tidtabeller o.l. Det ender ofte opp med at jeg blir låst ute i 50 sekunder før jeg tilslutt tar meg bryet med å taste inn pinkoden i stedet for. Lenke til kommentar
topperess Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Har testet iPhone X på samme måte og den låste seg opp flere ganger. Så det viser vel at det ikke er noen sikkerhet i det held tatt. Tror nok fingeravtrykk er en mye bedre sikkerhet. Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Har testet iPhone X på samme måte og den låste seg opp flere ganger. Så det viser vel at det ikke er noen sikkerhet i det held tatt. Tror nok fingeravtrykk er en mye bedre sikkerhet. Du har testen flere ganger selv med 3D printed maske, og fått til noe ingen andre på nett har gjort. Troverdig 2 Lenke til kommentar
Milmo Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Du har testen flere ganger selv med 3D printed maske, og fått til noe ingen andre på nett har gjort. Troverdig Fra en ny konto med ett enkelt innlegg. Visse hater virkelig Apple ser det ut til 2 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 (endret) Du kan ikke lure Apple face-ID på den måten du beskriver her. Face-ID bruker egen AI som krever eierens oppmerksomhet før den låser opp telefonen. Det betyr at man ikke bare kan vifte iPhonen i trynet på eieren for å låse den opp, slik du tror. Bulls... Da jeg hadde iphone X gjorde kona mi akkurat dette for å gå inn på spotify, eller annet. Bare tokk mobilen opp og tokk den forran ansiktet mitt og voila den var åpen. Endret 18. desember 2018 av Mikkis2k Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Bulls... Da jeg hadde iphone X gjorde kona mi akkurat dette for å gå inn på spotify, eller annet. Bare tokk mobilen opp og tokk den forran ansiktet mitt og voila den var åpen. Er ikke bull, var nok din kone som faktisk så på mobilen. Har prøvd det med flere som har iPhone X, og man må faktisk se på telefonen (gi den oppmerksomhet) for at den skal unlocke. Så du kan faktisk ikke tvinge noen til å åpne med face-id, de må fysisk velge og se på telefonen. Lenke til kommentar
Eldrach Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Hvis noen printer ut en 3d modell av hodet mitt, kun for å se på mine juicy sms'er med kjerringa..så be my guest 1 Lenke til kommentar
TheFuture911 Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Apple Mine damer og herrer , Apple altså Apple og Apple, are u getting it ? Lenke til kommentar
Beernuts Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Jeg foretrekker også fingeravtrykkleser. Skjønner ikke at vi plutselig har blitt for late til å legge fingeren på telefonen... Det som er irriterende med fingeravtrykkleser er at den krever at fingeren kleber litt til underlaget. Så når man haster ut om morgenen etter en dusj så funker det dårlig. Detfor man bruker sikkert område, så slipper man låse opp i tide og utide. Har du noe å skjule for din bedre halvdel, er det ikke telefonen som er problemet, for å si det sånn.. Lenke til kommentar
Oddmi Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Så de skrudde ned sikkerheten på LGen og da klarte de å lure den. Derimot blir jo ikke akkurat det det samme da. Apple lar deg ikke skru ned sikkerhet for raskere gjenkjenning, det gjør ikke LG sin funksjon mindre sikker fordi du har mulighet til å bruke en mindre sikker versjon. De har og klart å ikke teste Huawei Mate 20 som faktisk også bruker laserprosjektering på samme måte som Apple. At Apple sin løsning med laserprosjektering slår vanlig kamera er ingen overraskelse. Konklusjonen om at kun Apples Face ID ikke kan lures er derimot helt feil. Ikke har de testet Huawei, og ikke klarte de å lure LG sin løsning. Men gøy for å få klikk da. Å joda, Apple lar deg skru ned sikkerheten. I innstillinger kan man deaktivere "Krev øyekontakt for Face ID" Og under den står dette. "For ytterligere sikkerhet sjekker TrueDepht-kameraet at du ser på iPhonen før den låses opp. Noen typer solbriller kan hindre denne verifiseringen." Mange synsere her tydeligvis... Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 (endret) Er ikke bull, var nok din kone som faktisk så på mobilen. Har prøvd det med flere som har iPhone X, og man må faktisk se på telefonen (gi den oppmerksomhet) for at den skal unlocke. Så du kan faktisk ikke tvinge noen til å åpne med face-id, de må fysisk velge og se på telefonen. Man kan velge selv om øyekontakt skal kreves. Endret 19. desember 2018 av UrgeLoL Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Hvordan er iris skanning bedre på mange måter? Testen viser jo her at det kun er face-ID som er sikkert. Du vet hva iris skanning er eller? I testen har de ikke engang prøvd iris skanning siden 3D modellen ikke har noe iris å skanne...? Lettere å lure face id enn iris skanning. Har vi jo sett endel eksempler på Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Samsung anbefaler kombinasjon fordi ingen av metodene er fullverdige, og trygge som standalone. Du kan hate Apple så mye du vil, men det Apple får til er at de ikke trenger annet enn face-ID nettopp fordi det er trygt, sammenliknet med Samsung. Merk: Iris ELLER en kombinasjon... Iris skanning alene er fullverdig sikkerhet som også overgår face id. Iris skanning krever ett DETALJERT bilde av en persons iris (like unikt som ett fingeravtrykk) og en linse osv for å lures mens face id har jo fsktisk blitt opplåst av familiemedlemmer som ligner. Spesielt lett er det for tvillinger å låse opp hverandres iPhone. Hater heller ikke Apple.. Har hatt MANGE Apple produkter. Men det er absolutt ingenting spesielt med de og absolutt ikke verdt prisen. Og jeg vet hvordan Apple driver buisness og jeg støtter ikke lureri fra de. Etter ny ledelse har de tapt seg drastisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg