magnusavr Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Må si jeg var heldig som bestilte RTX 2080 fra nvidia store og faktisk fikk det. Etter å lese det du skriver føles det ikke mye trygt ut. Tro hva som skjer hvis det skulle bli en garanti sak engang. Vil nok tenke meg to ganger om før jeg bestiller fra nvidia store neste gang pga denne tråden din. Heldigvis i ditt tilfelle ryddet banken opp 3 Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 13. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2019 (endret) Thank you for contacting the NVIDIA online store. We apologize for the inconvenience this may have caused, however, we can no longer process a reshipment for the order. Furthermore, our Accounting Department has verified that we can no longer process any refund because the funds has been returned to your account since 01/11/2019. We encourage you to contact your issuing bank and provide transaction ID: ********** to verify the status of the refund on your account. If your issuing bank cannot see the credit on you account, you may want to provide a copy of your credit card statement from your Master Card ending with **** so we can check it again from our end. The credit card statement should be from 01/11/2019 to 02/11/2019. We greatly appreciate your patience and understanding. Sincerely, Jessa O. NVIDIA online store Customer Service [email protected] Jeg gjorde et forsøk på å spørre om de ikke bare kunne sende meg produktet jeg i utgangspunktet hadde bestilt, men det gikk jo selvfølgelig ikke an som dere ser... Da blir dette "The End" mot Digital River, og jeg legger saken død, med mindre noen kontakter meg igjen. Danske Bank sier indirekte det jeg har visst hele tiden, at det bare er bullshit dem kommer med. Det er ingenting som hindrer dem i å refundere beløpet, og at Mastercardet mitt er utgått, er heller ingen hindring da det fortsatt er knyttet opp mot samme konto. TransaksjonsID'en Digital River oppgir i mailen kan ifølge Danske Bank ikke brukes til noe som helst. De takket faktisk for forsøket mitt på å få tilbakebetalt dem, å sa jeg hadde gjort mye mer enn dem forventet Takk for meg, og hold dere unna alt som har med Digital River å gjøre kjære forumvenner Endret 13. juni 2019 av Teodor1979 9 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Digital River lagt til på "scammer" listen. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 (endret) Takk for meg, og hold dere unna alt som har med Digital River å gjøre kjære forumvenner Jeg er imponert over hvor lenge du har holdt på for å få rettferdighet i saken. Har du skrevet til medier som TEK, ITavisen og andre IT-relaterte sider for å få opplyst om dette rottene selskapet? Det bør komme for en dag for den store majoriteten av folk som kjøper GPUer at Nvidia ikke er til å stoles på når de ikke hjelper med å løse saken. Jeg bruker selv GTX 980 TI men kommer aldri til å handle hos dem direkte etter det jeg har lest her. Endret 14. juni 2019 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 14. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2019 Jeg er imponert over hvor lenge du har holdt på for å få rettferdighet i saken. Har du skrevet til medier som TEK, ITavisen og andre IT-relaterte sider for å få opplyst om dette rottene selskapet? Det bør komme for en dag for den store majoriteten av folk som kjøper GPUer at Nvidia ikke er til å stoles på når de ikke hjelper med å løse saken. Jeg bruker selv GTX 980 TI men kommer aldri til å handle hos dem direkte etter det jeg har lest her. Viktig å påpeke at det ikke er selve Nvidia jeg er oppgitt over i denne saken Det er Digital River som er håpløse å forholde seg til. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 (endret) Jeg tenker at Nvidia ikke er helt uskyldige siden det tydeligvis har vært kjent i flere år at kunder sliter med denne leverandøren de benytter. En ansvarlig merkevare ville tatt grep om leddet mot kunden ikke fungerte som det skulle. Endret 14. juni 2019 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 14. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2019 Jeg tenker at Nvidia ikke er helt uskyldige siden det tydeligvis har vært kjent i flere år at kunder sliter med denne leverandøren de benytter. En ansvarlig merkevare ville tatt grep om leddet mot kunden ikke fungerte som det skulle. Jeg er ikke uenig med deg, men jeg er usikker på hvor mye Nvidia egentlig vet om slike saker. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 (endret) Ikke uenig i det heller. Derfor fristende å få Nvidia skikkelig oppmerksom på dette via en side som engadget el. Dette er jo helt klart en samarbeidspartner som kan skade Nvidias renomé. Som leder høyere opp i Nvidia (eller andre som lever av merkevare) ville jeg satt stor pris på å få god informasjon om slikt som dette for å kunne rette opp i det. Hvem vet, kanskje du får et RTX kort eller to som takk for hjelpen. Endret 14. juni 2019 av Theo343 1 Lenke til kommentar
big_glasses Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 Hvis jeg husker en reddit tråd som var linket her, så var det vel ikke akkurat første gang Digital River har kuket rundt på/med/for nVidia, så de er vel ikke helt ukjente med saken. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 (endret) Hvis det er noe du føler du har energi og lyst til så kunne du jo sendt ut en "føler mail" til noen utvalgte publikasjoner og høre om dette var av interesse å belyse i media. Mange er nok kanskje "redde" for å ta i det mens andre er mindre redde og har gode rådgiver ift. jussen rundt slike publikasjoner. Andre eksempler fra google: Paypal Forum Nov-29-2016 05:01 PM Re: Need advice, Digital river unauthorized pay, how to tighten security? Hey everyone who has been scammed don't bother asking for help from paypal you'll just get 'contact digital river'. With so many queries one would think they would investigate this company as it seems that anyone who wants to rob someone uses them. Nvidia forum https://forums.geforce.com/default/topic/949489/digital-river-lost-my-return-package-won-t-issue-refund-what-do-i-do-/ https://forums.geforce.com/default/topic/1075627/digital-river-destroying-nvidia-reputation/ Kundetilbakemeldinger på Digital River https://www.sitejabber.com/reviews/digitalriver.comDigital River er kanskje ikke så godt likt av banker? https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4cmjoy/canada_here_card_charge_was_attempted_from/ https://forums.adobe.com/thread/2628695 Mer moro https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/97wljx/before_you_preorder_the_new_cards_read_my_post/Et par søksmål https://www.truthinadvertising.org/sempris-and-digital-river/ https://www.ledfrog.com/technology/2014/05/symantec-extended-download-service-lawsuit-digital-river-fraud/ https://topclassactions.com/lawsuit-settlements/lawsuit-news/815457-symantec-norton-insurance-class-action-settlement-checks-mailed/ Microsoft har skjønt det? http://www.startribune.com/digital-river-s-stock-plummets-over-microsoft-extension/285162891/Digital River er samarbeidspartner på fakturering ol. for en haug store globale bedrifter. Litt oppfriskende oppmerksomhet i techmedia rundt hvordan de faktisk håndterer kundene kunne vært på sin plass. Dette er en såpass stor gigant at de helt klart gambler veldig besvisst på at David aldri ønsker å sloss mot Goliat. Men de undervurderer kraften av internett, publikasjoner og sosialt media. Hadde jeg vært Nvidia ville jeg ikke hatt noe med dem å gjøre... https://www.businesswire.com/news/home/20110607006225/en/New-Study-Ranks-Top-Tech-Publications-Journalists Endret 14. juni 2019 av Theo343 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 Jeg er ikke uenig med deg, men jeg er usikker på hvor mye Nvidia egentlig vet om slike saker. Jeg synes det er passende merkelig om de ikke har oversikt over dette. De leverer jo produktene deres da bør Nvidia ha noe kontroll på kvaliteten de har på leveranse og. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 14. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2019 Jeg synes det er passende merkelig om de ikke har oversikt over dette. De leverer jo produktene deres da bør Nvidia ha noe kontroll på kvaliteten de har på leveranse og.Ja skulle jo nesten tro det ? 1 Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 14. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2019 Sendte dem en mail der jeg fortalte hva jeg og kredittkortselskapet synes om kundeservicen deres. Av en eller annen merkelig grunn, sliter jeg med å tro på dem... Dear Martin Blø, Thank you for contacting the NVIDIA online store. We have forwarded your concern to our escalation team to check what else we can do about your case. We really want to help you with your refund, but the we no longer have the funds on our end. Like we said on the previous email it was not returned to your account since 01/11/2019. Kindly get it touch with your issuing bank and provide the transaction ID: xxxxxxxxxx to verify the status of the refund on your account. If your issuing bank cannot see the funds, kindly provide us a credit card statement from your MasterCard that ends ****. We apologize for any inconvenience this may be causing. Sincerely, Jefferson M. NVIDIA online store Customer Service [email protected] 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 (endret) Sendte dem en mail der jeg fortalte hva jeg og kredittkortselskapet synes om kundeservicen deres. Av en eller annen merkelig grunn, sliter jeg med å tro på dem... Virker veldig useriøst. En liten lærepenge forøvrig: ALDRI kjøp noe på nett med mindre du kan få faktura på det.. Da slipper man slike situasjoner.. Det er dog ikke alle som lar deg gjøre det og som oftest er det bare innenlands men jeg benytter kun faktura når jeg bestiller ting.. Endret 15. juni 2019 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 19. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2019 (endret) Ny mail fra Digital River i dag, der de fortsatt mener banken min blokkerer dem fra å utføre en tilbakebetaling. Dette har jeg fått bekreftet fra banken opptil flere ganger at ikke er tilfelle. Helt utrolig at DR kjører på samme løgnen. Her er en av linkene Theo343 postet tidligere. Lett å se at dem kjører samme strategi med "dispute" fra banken. Det er ren svindel, enkelt å greit! https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/97wljx/before_you_preorder_the_new_cards_read_my_post/ Endret 19. juni 2019 av Teodor1979 2 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Ny mail fra Digital River i dag, der de fortsatt mener banken min blokkerer dem fra å utføre en tilbakebetaling. Dette har jeg fått bekreftet fra banken opptil flere ganger at ikke er tilfelle. Helt utrolig at DR kjører på samme løgnen. Vil tro at når banken din refunderte ditt kjøp/utlegg så overtok de også kravet om å få refundert penger fra NVIDIA/DR. Det fremstår dermed som en troverdig forklaring at det er satt en sperre mot å utbetale pengene direkte til deg; du har jo allerede fått tilbake dine penger. Du skriver tidligere i tråden at banken din oppgir at det ikke er satt noen sperre for at du skal kunne få refundert penger direkte fra DR. Ref. det jeg skriver over; ville tatt en runde med banken/MC en siste gang for å få dette (av-/) bekreftet og evt. høre hvordan du kan hjelpe dem med å få pengene sine. Vet ikke om jeg skal le eller gråte hver gang jeg ser denne tråden dukker opp ‘fra de døde.’ Kudos for å ta kampen! ?? 2 Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 20. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2019 (endret) Vil tro at når banken din refunderte ditt kjøp/utlegg så overtok de også kravet om å få refundert penger fra NVIDIA/DR. Det fremstår dermed som en troverdig forklaring at det er satt en sperre mot å utbetale pengene direkte til deg; du har jo allerede fått tilbake dine penger. Du skriver tidligere i tråden at banken din oppgir at det ikke er satt noen sperre for at du skal kunne få refundert penger direkte fra DR. Ref. det jeg skriver over; ville tatt en runde med banken/MC en siste gang for å få dette (av-/) bekreftet og evt. høre hvordan du kan hjelpe dem med å få pengene sine. Vet ikke om jeg skal le eller gråte hver gang jeg ser denne tråden dukker opp ‘fra de døde.’ Kudos for å ta kampen! ?? Takk for info, men jeg ser etter hvert desverre ikke mye troverdighet i det DR holder på med.Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har ringt, mailet og chattet med danske bank for å få bekreftet at det ikke er noe som skal hindre DR i å refundere. De sier det ikke er noe som helst som skal stoppe dette. Jeg ga danske bank tidlig beskjed om at jeg skulle kjøre denne saken videre på egenhånd, og vi ble enige om at hvis jeg fikk refundert pengene, så skulle jeg ta kontakt, slik at danske bank da trakk tilbake beløpet de betalte meg. Jo mer jeg har lest om DR på diverse forum, jo mer kjenner jeg meg igjen med metodene og bortforklaringene deres. Der er mye samme setninger dem bruker til andre som sliter med dem, som de jeg ser i mailene jeg får. Endret 20. juni 2019 av Teodor1979 2 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Vel, du har nå fått bekreftet fra flere kilder at dette er noe de holder på med, så da er det på tide å sørge for at andre i det minste ikke går i samme fella. Ta kontakt med media og forklar situasjonen og hvordan de holder på med, sørg også for å ha kildene til de andre sakene som du har oppdaget som mer eller mindre er lik din. 6 Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 20. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2019 Vel, du har nå fått bekreftet fra flere kilder at dette er noe de holder på med, så da er det på tide å sørge for at andre i det minste ikke går i samme fella. Ta kontakt med media og forklar situasjonen og hvordan de holder på med, sørg også for å ha kildene til de andre sakene som du har oppdaget som mer eller mindre er lik din.Yes, er der nå ?? 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 (endret) Gjett hvilket firma som Logitech bruker som forhandler når du bestiller direkte fra dem.. Jeg satt å skulle akkurat kjøpe nytt batteri for headsettet mitt, men så fikk jeg denne meldingen på slutten av prossesen. Da går det på garanti.. Følte at jeg ikke gadd å gå igjennom garanti løpet men nå som det er Digital river så ønsker jeg ikke å betale en krone. Endret 20. juni 2019 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå