Gå til innhold

Fikk lasertoner istedenfor RTX 2080 - Digital River


Teodor1979

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Update i "lasertoner i stedet for rtx2080"-saken min:

Nvidia via Digital River har nå sluttet å svare meg på mail. Siste var at lasertoneren jeg returnerte for egen regning med toll og hele pakka, var stoppet en eller annen plass ifølge deres "higher department". Jeg har forsøkt å spore pakken ved hjelp fra posten, men jeg/vi klarer ikke finne den lenger. Jeg regner med de aldri har vært interessert i å på noen måte hjelpe meg, spesielt da det tok 1 mnd å i det hele tatt få et rma-nummer. Bestilte skjermkortet 28. September, så dette er bare trist.

Jeg vil advare ALLE her inne om å bestille noe fra nvidia store, i tilfelle det skulle oppstå feil på produktet, eller få feil produkt slik som meg. Det er bare å google "Digital River customer service", så ser dere hvordan de holder på. Verste jævla kundeservice jeg noen gang har opplevd!

Finnes jo flere her på forumet som eksempelvis HKS som er (nesten?) i direkte kontakt med Nvidia som kanskje kan hjelpe, vanskelig å si, men du kan jo høre med ham.

Dette er uansett ganske så typisk for selskap som har blitt store i løpet av korte perioder, de sliter rett og slett litt med logistikken og kundeservice, noe som er utrolig irriterende.

 

Når det gjelder drivere som gir bedre ytelse i RTX så er det trolig ikke unormalt at det vil ta litt tid å få utviklere som er egnet til å programmere koden som skal til og så implementere det i spillene og trolig vil man også se på programvareselskapene titte godt på brukertallet sitt og hvilken Nvidia hardware de bruker for å prioritere RTX i forhold til antall brukere. Så trolig vil man få se flotte herlige spill med RTX støtte i samme tempo som utvikling av spill med utrolig god og bra DX12 støtte dukket opp på...

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for tips Malvado, men er lei denne saken, og gidder ikke mer. Svindlerne har loppet meg for 8500,- + 362,- i returkostnader, og det har jeg innfunnet meg med. Det beste jeg kan gjøre er å advare andre mot å havne i samme fella som meg. Jeg har holdt på i over 2 måneder nå, så det bør vel være advarsel nok.

Hold dere til norske nettbutikker, så går ting som oftest mye bedre hvis feil oppstår.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Takker for tips Malvado, men er lei denne saken, og gidder ikke mer. Svindlerne har loppet meg for 8500,- + 362,- i returkostnader, og det har jeg innfunnet meg med. Det beste jeg kan gjøre er å advare andre mot å havne i samme fella som meg. Jeg har holdt på i over 2 måneder nå, så det bør vel være advarsel nok.

Hold dere til norske nettbutikker, så går ting som oftest mye bedre hvis feil oppstår.

Du har jo ditt på det rette : 

1 : Kvittering på ordre og bankoverføringer.

2 : E-poster på korrsepondanse mellom deg og butikk.

3 : Posten sine bekreftelser på sending og vekt.

 

Er de teite nok hadde jeg rett og slett bare tatt det videre via forbrukerrådet i Norge

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har jo ditt på det rette :

1 : Kvittering på ordre og bankoverføringer.

2 : E-poster på korrsepondanse mellom deg og butikk.

3 : Posten sine bekreftelser på sending og vekt.

 

Er de teite nok hadde jeg rett og slett bare tatt det videre via forbrukerrådet i Norge

Du har et poeng der. Jeg får kjøre på litt videre ??
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Update i "lasertoner i stedet for rtx2080"-saken min:

Nvidia via Digital River har nå sluttet å svare meg på mail. Siste var at lasertoneren jeg returnerte for egen regning med toll og hele pakka, var stoppet en eller annen plass ifølge deres "higher department". Jeg har forsøkt å spore pakken ved hjelp fra posten, men jeg/vi klarer ikke finne den lenger. Jeg regner med de aldri har vært interessert i å på noen måte hjelpe meg, spesielt da det tok 1 mnd å i det hele tatt få et rma-nummer. Bestilte skjermkortet 28. September, så dette er bare trist.

Jeg vil advare ALLE her inne om å bestille noe fra nvidia store, i tilfelle det skulle oppstå feil på produktet, eller få feil produkt slik som meg. Det er bare å google "Digital River customer service", så ser dere hvordan de holder på. Verste jævla kundeservice jeg noen gang har opplevd!

 

For slike handler bruker jeg alltid kreditt kort. I de er det som regel svindel forsikring. Om du betalte med kredittkort, så kontakt kortutsteder og hør med dem. Du kan også gå til politiet og anmelde salgssted for svindel. Dette er jo akkurat som finn.no svindel der iPad "selgere" sender murstein i posten i stedet for avtalt vare. Kanskje en politi anmeldelse for svindel vil kunne få fortgang på saken? Gjerne også en post eller to på Reddit... ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Teodor1979:

Det er helt f. hårreisende det du opplever her. Det går da virkelig ikke ann å "rote bort" et kort til 8.5K og ikke legge seg helt flate og fikse rotet. Men nå ser det hvertfall ut som det skjer noe og det er jaggu på på tide. Håper det ordner seg for deg og at de nå snart leverer som forventet. Vi vet alle at hadde dette vært komplett eller en av de andre solide norske nettstedene så hadde du hatt et byttekort i hånden nesten før du sendte ditt gamle

 

Lykke til og ikke gå stille i dørene om dette ikke ordner seg som man forventer av slike aktører.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Teodor1979:

Det er helt f. hårreisende det du opplever her. Det går da virkelig ikke ann å "rote bort" et kort til 8.5K og ikke legge seg helt flate og fikse rotet. Men nå ser det hvertfall ut som det skjer noe og det er jaggu på på tide. Håper det ordner seg for deg og at de nå snart leverer som forventet. Vi vet alle at hadde dette vært komplett eller en av de andre solide norske nettstedene så hadde du hatt et byttekort i hånden nesten før du sendte ditt gamle

 

Lykke til og ikke gå stille i dørene om dette ikke ordner seg som man forventer av slike aktører.

Takker for støtten :)

Jeg er normalt en sindig og rolig person, men Digital River har virkelig vekket "jævelen" i meg.

Har nå fått dekket tapet av Danske Bank, som er min leverandør av 365 Mastercard, så det var jo helt fantastisk service av dem. Jeg hadde heldigvis så mye info, mailkorrespondanse, bilder med vitner på Postnord, dokumentasjon og bilder av tolldokumenter på returen jeg selv stod for osv. at dem hadde mer enn dem trengte for å enkelt godkjenne kortreklamasjonen min.

Det eneste jeg nå har gått i tap, er de 362,- jeg måtte legge ut for returen, men det tar jeg som en eventuell lærepenge for å ALDRI handle på Nvidia Store igjen.

Det er uansett en dårlig følelse for et prinsippmenneske som meg, å vite at "rasshølene" i Digital River skal sleppe unna med dette, så jeg har informert dem om at absolutt ALL dokumentasjon er sendt videre til kredittkortfirmaet mitt, som videre informerer om saken til både politi og advarer andre kredittkortfirmaer. Dette var musikk i mine ører å få høre fra Danske Bank, og deilig informasjon å videresende til Digital River.

Synes det er kjipt at Mastercard må ta støyten her, selv om jeg selvfølgelig er happy for å få igjen pengene mine.

For dem er det sikkert peanuts, men uansett.

Som du skriver kunne dette vært løst lynkjapt, med å sende meg produktet jeg betalte for, og legge ved returpapirer for lasertoneren.

Endret av Teodor1979
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Takker for støtten :)

Jeg er normalt en sindig og rolig person, men Digital River har virkelig vekket "jævelen" i meg.

Har nå fått dekket tapet av Danske Bank, som er min leverandør av 365 Mastercard, så det var jo helt fantastisk service av dem. Jeg hadde heldigvis så mye info, mailkorrespondanse, bilder med vitner på Postnord, dokumentasjon og bilder av tolldokumenter på returen jeg selv stod for osv. at dem hadde mer enn dem trengte for å enkelt godkjenne kortreklamasjonen min.

Det eneste jeg nå har gått i tap, er de 362,- jeg måtte legge ut for returen, men det tar jeg som en eventuell lærepenge for å ALDRI handle på Nvidia Store igjen.

Det er uansett en dårlig følelse for et prinsippmenneske som meg, å vite at "rasshølene" i Digital River skal sleppe unna med dette, så jeg har informert dem om at absolutt ALL dokumentasjon er sendt videre til kredittkortfirmaet mitt, som videre informerer om saken til både politi og advarer andre kredittkortfirmaer. Dette var musikk i mine ører å få høre fra Danske Bank, og deilig informasjon å videresende til Digital River.

Synes det er kjipt at Mastercard må ta støyten her, selv om jeg selvfølgelig er happy for å få igjen pengene mine.

For dem er det sikkert peanuts, men uansett.

Som du skriver kunne dette vært løst lynkjapt, med å sende meg produktet jeg betalte for, og legge ved returpapirer for lasertoneren.

 

Helvete for en historie!

 

Faen.... Har selv et 2080 Ti FE fra Nvidia Store som må returneres pga defekt. Bildet på skjermen går av og på (som om det er dårlig kontakt i kabelen), men har byttet kabel og forsøkt forskjellige utganger på skjermkortet. Problemet går vekk med kabinettdøren åpen og viftehastigheten skrudd opp. Så helt klart noe defekt på PCB-en en eller annen plass.

 

Har du noen tips til hvordan jeg ryddigst mulig går frem for å få en effektiv RMA behandling? Dette gav meg seriøst bange anelser :O

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Helvete for en historie!

 

Faen.... Har selv et 2080 Ti FE fra Nvidia Store som må returneres pga defekt. Bildet på skjermen går av og på (som om det er dårlig kontakt i kabelen), men har byttet kabel og forsøkt forskjellige utganger på skjermkortet. Problemet går vekk med kabinettdøren åpen og viftehastigheten skrudd opp. Så helt klart noe defekt på PCB-en en eller annen plass.

 

Har du noen tips til hvordan jeg ryddigst mulig går frem for å få en effektiv RMA behandling? Dette gav meg seriøst bange anelser :O

Da krysser jeg fingrene for at behandling av din sak går bedre enn min ?????? Det er ikke så mye annet du kan gjøre enn å sende mail og be om et RMA-nummer. Du vil etter en stund sansynligvis få en oppskrift på hvordan du skal gå fram for å returnere produktet. Du må nok betale returen selv, hvis ikke de har en annen policy på defekte produkter da. Posten var behjelpelige med dette med tollpapirene. Du vil også få en melding fra tollvesenet om at de vil ha dokumentasjon på hva det er du skal sende. Det gikk som smurt for min del, da jeg tok bilder under nedpakking av toneren. PM meg for mer hjelp hvis du skulle trenge ;)
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da krysser jeg fingrene for at behandling av din sak går bedre enn min ?????? Det er ikke så mye annet du kan gjøre enn å sende mail og be om et RMA-nummer. Du vil etter en stund sansynligvis få en oppskrift på hvordan du skal gå fram for å returnere produktet. Du må nok betale returen selv, hvis ikke de har en annen policy på defekte produkter da. Posten var behjelpelige med dette med tollpapirene. Du vil også få en melding fra tollvesenet om at de vil ha dokumentasjon på hva det er du skal sende. Det gikk som smurt for min del, da jeg tok bilder under nedpakking av toneren. PM meg for mer hjelp hvis du skulle trenge ;)

Det er bare å vente på hva slags lasertoner du får som erstatning for kortet da ;) Ta en tur på finn.no å se hva 'Digital river' selger og kjøper. De har mye til salgs på pent brukte founders-kort og mye under 'lasertoner ønskes kjøpt' ;) Avansen i den foretningsmodrllen er upåklagelig!! Endret av Cowboystrekk
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har hatt smertefri opplevelse med apple.com (også retur/heve kjøp) og oculus.com. Men Nvidia store kommer ikke til å testes ;)

Apple er faktisk den beste kundeservicen jeg har opplevd til dags dato. Fikk en eske hjem på døren for å levere telefonen i, å dem kom jaggu hjem å henta den også, i tillegg til at jeg fikk splitter ny mobil, som også kom hjem igjen på døra. Telefonsupporten var også utrolig hyggelig i forkant ??

 

Det er bare å vente på hva slags lasertoner du får som erstatning for kortet da ;) Ta en tur på finn.no å se hva 'Digital river' selger og kjøper. De har mye til salgs på pent brukte founders-kort og mye under 'lasertoner ønskes kjøpt' ;) Avansen i den foretningsmodrllen er upåklagelig!!

Tullekuk :D

 

 

 

 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...