ProphetSe7en Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Tenker å ta oss en langhelg i slutten av mars, da enten til Berlin eller Budapest. Har aldri vært noen av stedene, så er veldig usikker på hvor vi bør bo. Er det noen som er kjent i disse byene og kan anbefale et fint hotel som er sentralt? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Kan anbefale hotell H2 på Alexanderplats i Berlin iallefall. Ligger passe sentralt og holder god kvalitet. Om man vil oppgradere litt så kan man sjekke ut H4 som ligger vegg i vegg. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 17. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2018 Takker. Tror nok H4 er mer aktuelt enn H2. Må ha et fint hotel når en først reiser på tur Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Anbefaler Budapest 100/100 ganger før Berlin. 1 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 18. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2018 Anbefaler Budapest 100/100 ganger før Berlin. Har du lyst å utdype? Jeg har ikke vært noen av stedene, så vil svært gjerne vite hva som gjør Budapest til et fint reisemål Hva bør meg og fruen finne på, noen fine hoteller, hvilken side i Budapest er anbefalt? Og det viktigste, noen restauranter som virkelig er å anbefale? Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Sorry kort svar. Har en utrolig slitsom telefon å skrive fra. Budapest er den nest fineste/beste byen jeg har vært i (kun slått av København), på tross av at jeg knakk benet den første timen jeg var der og gikk på krykker i store smerter hele turen. Bodde gjennom Airbnb, så har ikke hotelanbefalinger og husker heller ikke noen konkrete restauranter, bortsett fra at alt var bra. Det samme gjelder klubber/barer/puber. Budapest er også en billig by. Bo på Pest-siden og dra over til Buda når dere føler for et avbrekk. Ta med dere mat og drikke og dra opp til Citadella/Gellert Hill. Hvis dere klarer å time sånn at dere er på toppen rundt solnedgang kan dere ha en sinnsykt fin time eller to der oppe. Satt der to timer med to flasker prosecco selv. Veldig fint. Buss ned igjen. Ble overtalt til å dra til Szechenyi-badet selv om jeg hadde gips fra tærne opp til kneet. Klipte av gipsen for kjærligheten og dro dit full av smertestillende og angra ikke. Ganske ekkelt og litt stressende, men samtidig veldig gøy. Hyggeligste menneskene jeg har opplevd, veldig åpen og pen by, masse variert arkitektur, alt i fra små smug til parker og klassisk storby. Møtte ikke på en eneste kjip person (selv om jeg til vanlig tiltrekker meg alt av rariteter). Jeg var der selv i månedsskiftet mars-april og opplevde temperaturer mellom 15 og 25+ grader de 10 dagene jeg var der. T-skjorte gikk fint på dagen (blir svett av krykkegåing men) og jakke på kvelden. Berlin er i mine øyne en grå og kjip by. Lite gjestmilde folk og dyrt. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Både Berlin og Budapest har mye å by på og har stor variasjon mellom forskjellige byområder. Og man kan ende opp med nesten bare negative eller nesten bare positive opplevelser begge steder. Szechenyi-badet er et must i Budepest, men husk på å ta med egen håndduk da de man får leid der minner mere på et oppklippet laken. Lenke til kommentar
ebolo Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 To flotte byer spør du meg, og du får nok garantert en fin ferie uansett hvilken av de du velger. Budapest er etter min mening en mye flotter by, med fantastisk arkitektur og mer "eksotisk" enn Berlin, men begge byene har jo et vell av historiske severdigheter som er verd å få med seg. Berlin er en større by, og Budapest er således litt mer kompakt og enklere å komme seg rundt i. Berlin har vel og merke et veldig godt kollektivtilbud. Berlin på sin side er kanskje en litt mer spenstig by, og mange unge liker seg godt på ferie her har jeg inntrykk av. Så det blir litt valgets kvaler, setter du mest pris på arkitektur og at byen skal være vakker, ville jeg valgt Budapest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå