Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kan jeg selge denne "veden"?

Anbefalte innlegg

Overtok hus tidligere i år og da fulgte det med "ved" som tar opp kvarte garasjen. Vi har ikke behov for ved, i hvert fall ikke så mye (har varmepumpe) så da lurer jeg på:

1. Tror dere dette er noe jeg får solgt?

2. Hvor får man kjøpt tomme "vedsekker" jeg kan fylle?

3. Hva kan jeg ta per sekk?

Se vedlagte bilder. Er for det meste oppkappede plankebiter, ikke faktiske vedkubber.

post-106660-1293147_thumb.jpeg

post-106660-1986255_thumb.jpeg

Endret av TMB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og du er sikker på at denne "veden" er "all natural", altså ikke behandlet med noe..? Mye giftstoffer skal ikke rett i peisen, heller ikke fremmedes. Men det ser sikkert de som vil hente det..

Og blås i vedsekker. Selg det for en større sum, eller gi det bort mot henting..

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Hvis vi ser forbi eventtuelle kvaler med stoffer de kan være innsatt med så er det ved som brenner veldig godt. Faktisk litt for godt. Det brenner så raskt at du ikke får nytt all varmen den produserer effektivt. Jeg hadde beholdt det som supplering til varmepumpa. Vedfyring er mye mer kos.

• Liker 2
Lenke til kommentar

https://www.google.com/search?q=ved+sekk+pris&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab

10 kg sekker med ved koster omtrent 50-60 kr ved et raskt google-søk.

Ser ut som tørr og fin ved du har der, som passer i små ovner også. Ved bildet du har lagt ut, ser det ut som tja, kanskje 10 striesekker? Så ca 500 kr da. Skal du selge det raskt, kanskje 300 kr. Dette er ut fra mine vage antagelser, du får regne ut selv. Men kanskje best å enten brenne det opp selv eller ja, gi det bort mot henting. Så slipper du å vie det en kalori mer av energi på det. Jeg vil tro du får svar innen 3 timer hvis du legger det ut på finn. Gratis penger er aldri upopulært.

Lenke til kommentar

Hvis vi ser forbi eventtuelle kvaler med stoffer de kan være innsatt med så er det ved som brenner veldig godt. Faktisk litt for godt. Det brenner så raskt at du ikke får nytt all varmen den produserer effektivt. Jeg hadde beholdt det som supplering til varmepumpa. Vedfyring er mye mer kos.

Og hvis du bruker mye av det, så kan du risikere å skade ovnen fordi det brenner så varmt. Hadde noe lignende liggende da jeg overtok bolig i fjor, og da brukte jeg det bare til tennved. Og da fikk jeg høre at det var ubehandlet, ellers hadde jeg antagelig latt være.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Ser nå rimelig ubehandlet ut det der. Hadde glatt gitt deg noen hundrelapper for noe slikt. Regner med det er andre som kunne tenkt seg slikt å tenne opp med. Greit nok, risiko for at noe av det kan være innsatt med noe... Men til opptenning bruker en da ikke så mye slikt. Flise opp bare den biten du har i neven (batonering), så får du fint fyr på mindre vedkubber. Det er kanskje vel mye å selge til en person, med mindre vedkommende gir blaffen i hva som varmer... Så ideen til Taurean er god, legge i sekker og distribuere deretter. Eventuelt bare gi bort til en fattig stakkar.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...