TMB Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 (endret) Overtok hus tidligere i år og da fulgte det med "ved" som tar opp kvarte garasjen. Vi har ikke behov for ved, i hvert fall ikke så mye (har varmepumpe) så da lurer jeg på: 1. Tror dere dette er noe jeg får solgt? 2. Hvor får man kjøpt tomme "vedsekker" jeg kan fylle? 3. Hva kan jeg ta per sekk? Se vedlagte bilder. Er for det meste oppkappede plankebiter, ikke faktiske vedkubber. Endret 17. desember 2018 av TMB Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Gi det bort mot henting, så blir du kvitt det. 6 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Det er billigere å fyre med gratis ved enn å bruke varmepumpa. 6 Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 (endret) Og du er sikker på at denne "veden" er "all natural", altså ikke behandlet med noe..? Mye giftstoffer skal ikke rett i peisen, heller ikke fremmedes. Men det ser sikkert de som vil hente det..Og blås i vedsekker. Selg det for en større sum, eller gi det bort mot henting.. Endret 17. desember 2018 av Caddy Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Det der er en salig blanding av oppkappede hobbybord/møbler/benkeplater og fiberbord. Det er ikke noe jeg hadde fyrt med. Det kan være litt av hvert av grums i de der. Jeg hadde levert de på næreste gjenbruksstasjon. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Det er bare å fyre det opp. Du får nok ingenting for det der dog. Kanskje naboen gidder å hente det hvis du spør og han trenger. Mange som gir bort gratis ved her, ikke akkurat vanskelig å finne. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Dette er kapp. Ikke selg det som ved. Stemmer for gjenbruksstasjon jeg også. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Hvis vi ser forbi eventtuelle kvaler med stoffer de kan være innsatt med så er det ved som brenner veldig godt. Faktisk litt for godt. Det brenner så raskt at du ikke får nytt all varmen den produserer effektivt. Jeg hadde beholdt det som supplering til varmepumpa. Vedfyring er mye mer kos. 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 https://www.google.com/search?q=ved+sekk+pris&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab 10 kg sekker med ved koster omtrent 50-60 kr ved et raskt google-søk. Ser ut som tørr og fin ved du har der, som passer i små ovner også. Ved bildet du har lagt ut, ser det ut som tja, kanskje 10 striesekker? Så ca 500 kr da. Skal du selge det raskt, kanskje 300 kr. Dette er ut fra mine vage antagelser, du får regne ut selv. Men kanskje best å enten brenne det opp selv eller ja, gi det bort mot henting. Så slipper du å vie det en kalori mer av energi på det. Jeg vil tro du får svar innen 3 timer hvis du legger det ut på finn. Gratis penger er aldri upopulært. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Hvis vi ser forbi eventtuelle kvaler med stoffer de kan være innsatt med så er det ved som brenner veldig godt. Faktisk litt for godt. Det brenner så raskt at du ikke får nytt all varmen den produserer effektivt. Jeg hadde beholdt det som supplering til varmepumpa. Vedfyring er mye mer kos. Og hvis du bruker mye av det, så kan du risikere å skade ovnen fordi det brenner så varmt. Hadde noe lignende liggende da jeg overtok bolig i fjor, og da brukte jeg det bare til tennved. Og da fikk jeg høre at det var ubehandlet, ellers hadde jeg antagelig latt være. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Stable det fint så tar det opp mye mindre plass og ut ifra mengden så vil det være lengden på veden i en høyde Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Det er mange som gir bort sånn på Finn. Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 "Div kapp - 200kr for et hengerlass, mot henting" - så tipper jeg noen henter det. Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 det brenner så varmt. Hadde noe lignende liggende da jeg overtok bolig i fjor, og da brukte jeg det bare til tennved. Uimpregnert kapp er fantastisk tennved. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Ser nå rimelig ubehandlet ut det der. Hadde glatt gitt deg noen hundrelapper for noe slikt. Regner med det er andre som kunne tenkt seg slikt å tenne opp med. Greit nok, risiko for at noe av det kan være innsatt med noe... Men til opptenning bruker en da ikke så mye slikt. Flise opp bare den biten du har i neven (batonering), så får du fint fyr på mindre vedkubber. Det er kanskje vel mye å selge til en person, med mindre vedkommende gir blaffen i hva som varmer... Så ideen til Taurean er god, legge i sekker og distribuere deretter. Eventuelt bare gi bort til en fattig stakkar. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 19. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2019 Nå har jeg endelig fått ut fingern og fått pakka alt i 40L sekker. Ble 50 sekker og 8 fulle flyttesker Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 Takk for oppdatering. Det er jo litt penger det da! Bra du fikk orden. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 20. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2019 Gjenstår å se om noen vil kjøpe da, la ut for 30 kr sekken så får vi se. Kanskje mer sannsynlig nærmere vinteren. Brukte 200 kr på sekkene så fint om jeg i det minste får igjen for det Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Yes, ikke mange som fokuserer på ved i disse dager...idiotene avventer til frosten kommer og prisene stiger 30,- for en 40 liter sekk er billig og vil garantert bli solgt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå