Gå til innhold

Oppsett med 2stk skjermer


lasse_hansen87

Anbefalte innlegg

Hei sann.

 

Har et lite spørsmål, har bestilt meg 2080 TI kort, og har da også kjøpt meg en 27tommer 1440 skjerm, har ifra før en 24 tommer 1080.

 

Kan jeg kjøre disse to skjermene sammen? Eller vil det resultere i dårlige grafikk/ytelse på noen måte? Tenkte ikke ha skjermene nære hverandre. Tenkte å ha med litt avstand. Og lurte da på om jeg kan bruke den 27 tommeren til spill og sånn, og kjøre f.eks skrivebord/nettleser på den gamle 24 tommeren min? Vil det funke og virke uten problemer? Eller kan det ende med dårligere bilde/ytelse/grafikk i spill? Begge skjermene har G sync, men den ene skjermen har 165HZ mens den andre er på 144hz

 

Ønsker altså å bruke 27tommeren primært, men ønsker å kunne bruke 24tommeren innimellom til f.eks brukes til skrivebord/nett/eller lignende under spilling.

Endret av lasse_hansen87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere skjermer trekker vel mer videominne, men det er pretty much it såvidt jeg kjenner til annet enn at hvis du da også kommer til å øke anntallet prosesser du kjører med maskinen så vil du åpenbart bruke mer ressurser fra maskinen.

 

Så har ikke jeg så voldsom greie på spilling, men du vil antagelig trenge real dual monitors eller lignende programvare for å kunne bruke skjermene sømløst mens du er i fullscreen spill om ikke jeg tar feil

Lenke til kommentar

Det fungerer fint å ha to skjermer, og jeg har ikke merket noe på ytelsen. Jeg kjører en 35" 1440pUW @ 120hz og en 24" 1920x1200@60hz med et 1080ti selv, og det går fint. Jeg bruker de sånn som du tenker, en til spill og en til nettleser hvis jeg spiller. Hvis du skal bruke de på den måten, må du kjøre spillet i vindu(windowed).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

To skjermer krever jo mer ytelse enn én, men det du beskriver er et relativt beskjedent oppsett.

Det er nesten et standardoppsett som systemutvikler å ha 3 stk 24" skjermer som gir en totaloppløsning på 5760 x 1200 piksler, kjørt på 60hz. Og det har jeg brukt i over 10 år, altså med ganske mye svakere skjermkort enn du har. Hjemme spiller jeg noe RPG på et tilsvarende oppsett, og det er flott men krever et OK skjermkort og altså lavere refresh rate enn du har.

 

Hvis du bare skal spille på den beste skjermen, burde du ikke ha noen problemer. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...